Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Интервю

ЕКОЛОГИЯТА В МОДАТА КАТО ЗНАК ЗА ЛЮБОВТА КЪМ ЖИВОТА

от FLM
31.08.2020
Време за четене: 3 мин.
3660
A A
ЕКОЛОГИЯТА В МОДАТА КАТО ЗНАК ЗА ЛЮБОВТА КЪМ ЖИВОТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

*Откровенията на Мария Мичева за вдъхновението, младите и Златната игла

Дизайнерката Мария Мичева получава първата си „Златна игла“ през 1997 година за артистична мода. Няколко години по-късно – през 2002 година, е наградена с приза и в категория „Най-добър дизайнер“. Мария Мичева участва в множество ревюта, като едно от тях е на международния панаир в Лондон. В това представително изложение тя се включва три години подред. Важен момент от творческия й път е, че открива модния спектакъл на Пако Рабан в София. През 1999 година дизайнерката открива първото модно кафене в България, в което масите тематично са с формата на „Златна игла“. Не случайно председателят на Академията за мода проф. Любомир Стойков казва за нея: „Мария Мичева е не само емблематичен български дизайнер със свой характерен почерк и стил. Тя олицетворява онова течение в модата, на което са присъщи артистизъм, тънък усет за женствеността и способност перфектно да се интерпретират етническите ценности в модерното облекло. Мария Мичева има специален принос към екологичния дизайн, към еко модата, която днес вече се разпознава като „етична“ и „устойчива“ мода.“

Как започнахте да се занимавате с мода?

Модата е не само начин на общуване, но и философия за живота, подплатена с красота, логика и отражение, което води до хармония. В търсене на баланс със себе си аз открих модата като решение.

Мария Мичева

Вие сте първата дама на еко модата у нас. Бихте ли ни разказали повече за тази Ваша страст? 

Интересите, проучванията и дейностите, с които съм се занимавала, винаги са били свързани с природата – с нейната защита, опазване, рационалното и разумно използване. Вдъхновена от старите български техники за производство на естествена коприна, без използване на химични вещества, създадох първите си модни колекции, които с право назовахме "Clear". Те бяха ушити и обагрени само с естествени материали, носещи романтичния дух на българските кенари. Това съчетание получи голямо признание от наши и чуждестранни експерти.

Мария Мичева

Как определяте своя творчески стил?

Оригинален, красив, хармоничен, екологичен и модерен усет за романтика.

Откъде черпите вдъхновение за модата, която създавате?

Най-вече от красотата в природата, съчетанието на цветовете, чистотата на линиите и многообразието – това е моето вдъхновение.

Мария Мичева

Мария Мичева

Мария Мичева

Носителка сте на най-престижната награда за мода в България „Златна игла“. Какво означава за Вас това признание?

„Златна игла“ наистина е най-престижната награда за мода в България. Това е признание за постигнатата от мен автентичност, оригиналност, разкрепостеност, индивидуалност, красота и елегантност в колекциите ми.

Бихте ли дали конкретни насоки и препоръки на по-младите дизайнери, в т.ч. и по отношение на еко модата?

За да си дизайнер, оставил следа в модата, трябва да си революционер, а революционната ти идея трябва да носи добро послание към хората и да ги вдъхновява.  Стремежът към екология в модата е любов към планетата, което означава любов към самия живот.

Мария Мичева

Мария Мичева

Мария Мичева

Според Вас как повлия кризата с COVID-19 на модната индустрия?

Кризата от Covid-19 предизвика голям спад в модната индустрия. Положителното от цялата ситуация е, че тя ни накара да се вгледаме в себе си и да разберем, че се нуждаем от чистота. Чистота в отношенията между хората, чистота в мисленето и в постъпките ни, чистота във всяка част от нашия живот.

Смятате ли, че еко модата ще започне да доминира в световен мащаб? А у нас?

Еко модата присъства в световните модни прояви от няколко години, а у нас винаги е съществувал култ към естествените материи. Възможността те да бъдат произведени по екологично чисти технологии и не третирани с химически вещества им определя доминираща съвременна позиция.

Мария Мичева

Мария Мичева

Мария Мичева

Стила на кои знаменитости харесвате и защо?

Възхищавам се на стила на неповторимата Лили Иванова, която също споделя философията на моите екологични колекции. Като стил, който съчетава красота и елегантност харесвам също и този на Джаки Кенеди и принцеса Даяна.

Как прекарвате свободното си време и кое е любимото Ви хоби?

През свободното си време обичам да съм сред природата – далеч от големия град, да чета книги и да слушам музика, но най-много да рисувам.

Интервюто взе Хелена Тодорова

Мария Мичева

Мария Мичева

Мария Мичева

Мария Мичева

Снимки:

1. – 2. Колекция на Мария Мичева – 1999 година.
Фото: Личен архив
3. Колекция на Мария Мичева – 2000 година.
Фото: Личен архив
4. – 9. Еко колекция „Неделя“ на Мария Мичева – 2005 година.
Фото: Мони Франсес
10. Аутфит от колекция „Неделя“ на Мария Мичева – 2006 година.
Фото: Мони Франсес
11. – 13. Колекция „Неделя“ на Мария Мичева – 2007 година.
Фото: Личен архив
14. Мария Мичева, Лили Иванова и Любомир Стойков на ревю на дизайнерката в модно кафене „Мария Мичева“. София, 2000 г.
Фото: Личен архив на Любомир Стойков
15. Мария Мичева и проф. Любомир Стойков на премиерата на книгата „100 срещи с мен“ във Витоша Парк хотел. София, 2019 г.
Фото: Академия за мода

Тагове: Брой 108

Вижте още

Моника Господинова: „Да облечеш послание, не просто дреха!“
Интервю

Моника Господинова: „Да облечеш послание, не просто дреха!“

Интервю

Илиана Илиева и алхимията на вътрешния свят

Жана Янева: „Най-важното е да обичаме това, което правим!“
Интервю

Жана Янева: „Най-важното е да обичаме това, което правим!“

НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ ПРЕДСТАВИ ВИЗУАЛНИЯ СИ ЕКСПЕРИМЕНТ BIOMORPHIC³
Интервю

НИКОЛАЙ БОЖИЛОВ ПРЕДСТАВИ ВИЗУАЛНИЯ СИ ЕКСПЕРИМЕНТ BIOMORPHIC³

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео