София
Борисова е една от най-популярните български дизайнерки на официални
и булчински тоалети. Тя основава своята модна къща “Романтика” през 1993
г. Марката има зад гърба си повече от тринадесетгодишна история на българския
моден пазар. В самото начало дейността на фирмата е свързана предимно
с внос на сватбени и вечерни тоалети от Италия, Гърция и Франция. Не
след дълго София решава, че има какво да сътвори сама и да го покаже
на своите почитателки. Талантливата стилистка набира смелост и на бял
свят се появават уникални, нежни и ефирни рокли, сбъдната мечта за всяка
булка и дама.
След повече от десетгодишно успешно присъствие в модния живот
на страната, София Борисова представя по време на първото си самостоятелно
ревю през 2006 г. колекция „Extravaganza“. През 2007 година следва нова зашеметяваща колекция пролет-лято със символичното
име “Allure”.
В стремежа си да задоволи изискванията и на най-капризните
си клиенти, София работи само с уникални дантели и фини платове, които
внася специално за колекциите си от Франция, Испания, Гърция, Италия
и Корея.
еликолепното и майсторско съчетание на цветовете, материите,
ръчно нашитите дантели, смелите и екстравагантни тоалети на марката “Романтика”
имат огромен успех и интерес не само у нас, но и на Европейския пазар.
Tоалети с марка “Романтика” се предлагат в луксозни бутици в Магдебург,
Лайпциг и Щутгарт (Германия), Хания (о-в Крит) и Солун (Гърция), Торонто
и Монреал (Канада).
Още в началото на своето създаване „Романтика“ става
ексклузивен представител на световноизвестната марка “La Belle Marie
– Italy” с дизайнер Eddy K. Тогава отваря врати и първият луксозен бутик
на Еddy K у нас. В края на 2006 г. модната къща представи част от колекцията
си пролет – лято 2007 на модно ревю в Милано в една от залите на хотел
Шератон. Спектакълът печели заслужените овации на гостите, сред които
е и самият Eddy K. След модното шоу той решава да посети специално България
и по време на представянето на колекция “Allure” е неин специален гост.
Модна къща „Романтика“ е
официален стилист на конкурси за красота като “Мисис България”, „Мис
Сирени”, „Мис Лято Интернешънъл”, „Кралица на България”, „Топ Модел на
България” и други.
Как и кога се насочи към булчинската и официалната
мода – кое те покори?
– Реших да се занимавам със сватбена мода в началото на 93-та година.
Бях запленена от красотата и пищността на сватбените рокли, исках да
бъда част от всичко това, защото знаех, че ми се отдава.
В началото на своята кариера в модния бранш
ти си представител на известни булчински модни къщи предимно от Италия
и Гърция. Как получи вдъхновение да създаваш собствени модели с твоя
запазена марка?
– Започнах с внос на сватбени рокли от Италия и Гърция, посещавах изложения,
ревюта, сватбени магазини в Европа, добих представа какво се търси и
харесва. Така постепенно набрах инерция и събрах смелост да създавам
свои собствени модели, тъй като виждах, че винаги нещо липсва в дизайна.
Булките са капризни, а аз исках всяка една моя клиентка да бъде максимално
задоволена, излизайки от бутиците ми.
Опиши накратко своя стил. С какво творческият
ти почерк те отличава?
– Моят стил е екстравагантен. Разчитам на смели цветови решения и забележителни
акценти. Съчетавам умерено пищното разточителство с фината елегантност
и шик.
Ти си представител на тоалетите на “Еди
Кей”. Как се свърза с дизайнера?
– С него имам много силна духовна връзка, чувствам го като втори баща.
Той е моят стимул и вдъхновение. Винаги ми дава добри съвети, които не
се отнасят само за модата.
С какво неговия стил се отличава от твоя и
по какво си приличат?
– Еди залага повече на класическия и пищен модел рокля, докато аз искам
да подчертая индивидуалността на жената. Моите модели са по-разчупени
и показват сексапила. Искам всяка моя булка да се чувства единствена,
неповторима и желана.
Кои са особеностите на булчинския и официалния
дизайн в България?
– Всяка жена има свое собствено виждане за сватбена рокля или официален
тоалет, но за съжаление повечето не искат да се вслушат в професионалните
съвети. Особености няма. Всичко зависи от фигурата на дамата, материята,
дантелите, бижуто и т.н.
Как съчетаваш в един тоалет едновременно
качества като ефектен дизайн и комфорт?
– Много е трудно да съчетаеш двете в едно, особено в сватбените рокли.
Когато говорим за ефектен дизайн, по-трудно можем да постигнем комфорт.
Не е невъзможно, но красотата изисква жертви, нали така? Затова мисля,
че си заслужава!
Какъв тип жени предпочитат твоите тоалети?
– Свободните и еманципирани жени.
Имаш клиентки сред най-известните дами в България.
Те по-взискателни ли са?
– Определено да. Харесвам и уважавам жените, които знаят какво искат
и как да го постигнат.
Как твоите почитателки подбрат тоалетите си
– според индивидуалните си и физически характеристики или според това,
което е модерно в момента?
– Бих казала, че много жени се влияят от това, което се носи в момента.
Но мисля, че превес взимат тези, които се съобразяват с особеностите
на фигурата си. А за да се прикрие даден дефект, има безброй трикове.
Кои са най-често допусканите грешки при
избора на булчински и официален тоалет? Можеш ли да посъветваш нашите
читателки как да ги избягват.
– Една от грешките например е, че при мен идват дами с чудесни фигури
и искат да скрият това, което природата им е дала. Дамите с по-слаби
фигури трябва да подчертават формите на тялото си. Това, което бих посъветвала
всяка жена е да се довери изцяло на дизайнера си.
Кои са водещите тенденции за есенно-зимния
сезон според модна къща “Романтика”?
– За този сезон ще бъдат актуални опушените тонове, но нека не забравяме
и класическото трио: черно, бяло и червено.
Снимки: Предложения
на София Борисова за “Ромнатика” от колекция “Allure”.
Фото: © Архив “Романтика”
ВИДЕО:
Колекция “Allure” на София Борисова за модна къща “Романтика”, есен-зима 2007-2008 (І част)
Колекция “Allure” на София Борисова за модна къща “Романтика”, есен-зима 2007-2008 (II част)