Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура

ИЗЛОЖБАТА „БРАТЯ ПО ОРЪЖИЕ” В ГАЛЕРИЯ „ЮЗИНА”

от FLM
11.07.2012
Време за четене: 1 мин.
3918
A A
ИЗЛОЖБАТА „БРАТЯ ПО ОРЪЖИЕ” В ГАЛЕРИЯ „ЮЗИНА”
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

„Братя по оръжие” е името на най-новия изложбен проект на Милко Павлов, разработен и осъществен в сътрудничество с Филип Зидаров като негов куратор за галерия „Юзина” Изложбата е крайният продукт на своеобразен интелектуален експеримент, която ще бъде изложена в галерията от 5 до 26 юли. Тя е игра, визуализираща философска дискусия между артиста и куратора на тема образ и анти-образ, протичала в продължение на няколко месеца под формата на разменяни текстове по имейл между Берлин и София.

Проектът е продължение на дългогодишния артистичен интерес на Милко Павлов към феномена време, като обект или първопричина за визуален творчески продукт. Художникът възприема мирозданието като свободна информационна структура, създаваща свои собствени автономно функциониращи образности. Те не се определят нито  отпричинно-следственост, нито е ограничена посоките на самото време. В определен смисъл образите, които Милко Павлов синтезира са спомени от бъдещето и предсказания за миналото. Те са еквивалент както на на сенките от "пещерата на Платон", намиращ се в зората на опита на човек да разсъждава за себе си, така и илюстрация на парадокса на "информационния парадокс" на Черните дупки, разработен от Стивън Хокинг и съставляващ канава на съвременните космогонни представи.

Изложбата „Братя по оръжие” в галерия „Юзина” Изложбата „Братя по оръжие” в галерия „Юзина”

Изложбата "Братя по оръжие" представлява поредица от отговори, за които не съществуват адекватни въпроси. Тя е колаж от илюстрации на конфликта между духовното в материалното и вещественото в нематериалното и показва фрагменти от времето, разхвърляни от вихрите на вечността. Няма братя и няма оръжия, или ако има, човек трябва да е подготвен къде да ги търси. А когато ги намери, да е в състояние да осъзнае, че ги е открил. Това не е просто още една изложба, това е игра за напреднали… 

МИЛКО ПАВЛОВ е роден през 1956 г. в град Айтос, но живее и работи в Берлин. В периода до 1989 г. работи живопис и графика, а в началото на 90-те започва да употребява хартиен материал и координира българо-швейцарския сектор на ARTEST. През 1998 показва първа изложба с голямоформатни фротажи с графит върху хартия – „Границите на рая”. През 2005 г. започва фиксиране на фрагменти от едно „бъдеще незавършено” – процес, който става водещ в работите му и до днес. Той е закодиран в творбите от изложбите: „Tomorrow Belongs to You Milko Pavlov Pictures 2004” – представена в Германия, „Bilocation 2029” в Сърбия, „Tomorrow Belongs To Me” изложена в Галерия за съвременно изкуство в Хънтингтън Бийч, Калифорния и др.

Изложбата „Братя по оръжие” в галерия „Юзина” Изложбата „Братя по оръжие” в галерия „Юзина”

Милко Павлов за изложбата:
„‎Съществуват неизброимо количество невидими картини. Успяваме да фиксираме нищожно малка част, която е абсолютно необходима за човешкия живот. Този невидим резервоар постоянно ни подхранва и поддържа от една страна, от друга ни провокира и налага някакво усещане за безтегловност, независимо от конкретните обстоятелства, в които живеем. Безкрайното море от образи – появяващи се и изчезващи едновременно, е невъзможно да бъдат възприемани, така че се задоволяваме с изкривени изображения – фрагменти и доколкото тези фрагменти успяват да внушат пълнотaтa на цялото/необозримото, дотолкова и са убедителни. Ясно е, че събитията позволяват само малка част от себе си да бъде уловена; в този смисъл репродукцията на невидимото става инструмент за познание (сам по себе си ограничен) и независимо от какъвто е да е технически или научен напредък – основното съдържание се губи в догадки. Познанието, от своя страна, променя света необратимо и ни тласка към неизвестното – там, където се оказва същността на репродукциите – сполучливите винаги включват трепетното неизвестно независимо дали разказват или синтезират. Доколкотo една крайна форма (в случая рeпродукцията) въплъщава нещо бeзкрайно, остават отворени въпросите дали тази крайна форма е частица от безкрайното, дали е променлива, доколко е познаваема и дали може да действа извън съобщените ни от нея параметри, т.е. извън собственото си описание. Съществуват неизброимо количество ненарисувани картини. И кoлкото повече ги рисуваме, толкова по-многобройни стават."

Изложбата „Братя по оръжие” в галерия „Юзина” Кураторът Филип Зидаров за изложбата:
„Въпросът е къде съществуват тези изображения. Съзнанието ли е онова, които им придава образ или образите биват разчетени от съзнанието? Разбира се, във втория случай никак не би могло да се установи степента на разчитане, която най-вероятно е променлива величина. И тъкмо х-овата част на това уравнение представлява резервоара на невидимите картини. Най-точната аналогия си остава алегорията от седма книга на Държавата на Платон: човечеството прилича на група хора, прекарващи целия си живот в пещера и възприемащи реалността само в образа на сенките, които светлината на света отвън хвърля върху стените на пещерата. В предишната книга пък се намира аналогията на разделената линия, представяща примерното съотношение между видимата и познаваемата части на мирозданието, с което постулира трансцедентния релативизъм и границите на самото познание. В този смисъл всяка картина се оказва изображение, състоящо се предимно от своите „ненарисувани” елементи, от неизброимо количество незаключени врати, всяка от тях готова да бъде отворена и водеща към нови образи.”

Снимки: 

1. – 5. Творби на Милко Павлов от изложбата „Братя по оръжие”.
Фото: © Галерия „Юзина”

Тагове: Брой 58

Вижте още

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан
Успех

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Иносказателното творчество на Енчо Пиронков озари галерия „Милениум“
Култура

Иносказателното творчество на Енчо Пиронков озари галерия „Милениум“

Когато изкуството говори: UNTOLD разказва неизказаното
Култура

Когато изкуството говори: UNTOLD разказва неизказаното

Мащабна изложба на Енчо Пиронков с непоказвани творби
Култура

Мащабна изложба на Енчо Пиронков с непоказвани творби

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео