Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Фотография

ФИНЛИ МАККЕЙ – ЕДИН ФОТОГРАФ С НЕОБУЗДАНО СЪЗНАНИЕ

от FLM
31.10.2007
Време за четене: 2 мин.
7100
A A
ФИНЛИ МАККЕЙ – ЕДИН ФОТОГРАФ С НЕОБУЗДАНО СЪЗНАНИЕ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Париж – София

Финли МаккейФинли
Маккей
е роден през 1973 в Шотландия. В средата
на деветдесетте години учи в училището за изящни изкуства на Глазгоу.
След това се премества в Лондон и става асистент на фотографи като
Джулиан Брод, Алекс Кейли и Илейн Константин, за които работи на пълен
работен ден в периода от 1999 до 2002.

Кралица Софи МаргоПрез
2002 Финли започва да се концентрира върху своето собствено портфолио,
в което развива нов и оригинален стил въз основа на визуалните поп течения
на уличното изкуство и анимационните филмчета, като се повлиява и от
класическата английска графика.

Първата професионална възможност за младия фотограф идва
от модната марка Diesel – фотографиите за кампанията „Работи здраво”
донасят на него и на агенция KesselsKramer три бронзови лъва от фестивала
в Кан.

Маккей е правил снимки за издания като "Ню
Йорк Таймс", известното английско списание
за мода и лайфстайл „Sleazenation”, списанието за фотография "125" и за "Арена”. В последно време е работил за Nike, Adidas, Olympus, Бритиш Телеком,
Шотландската балетна трупа, Channel 4, Английската национална опера и
прочутия лондонски магазин „Хародс”.

Когато не си навършил 35 и вече си титулуван сред най-добрите
световни майстори на фотообектива, наистина може да се говори за шеметна
кариера и грандиозен успех. Поводът да се срещна и разговарям с шотландския
фотограф Финли Маккей бе, че тъкмо той е автор на 16-то издание на прочутия календар “Лаваца” – за 2008 година. Стилът ар нуво, както и образи на кралици от минали епохи в дворците във Франция
и Китай са сред водещите мотиви в това изключително произведение на фотографското
изкуство. По време на импозантната кралска вечеря в оранжерията на Версайския
дворец г-н Маккей бе любезен да отговори на моите въпроси. За него вече
знаех, че публикува в такива влиятелни издания като “Ню Йорк таймс”,
“Арена”, “125” и др., както и че е работил за Английската национална
опера и лондонския Хародс. Ето и самото блиц интервю, което успях да
взема от автора на новия календар “Лаваца”:

Кралица Софи МаргоКралица Бао

Любомир Стойков: От къде сте?
Финли Маккей:
От Шотландия – Глазгоу.

Коя зодия сте?
– Скорпион.

Защо решихте модната фотография да бъде ваша
професия?

– Всъщност аз не се занимавам с модна фотография – правя по-странни неща.
Съвместният ни проект с “Лаваца” е най-“модното” нещо, което съм снимал.

Кои са вашите най-добри учители в тази област?
– Моята бивша шефка Елейн Констънтайн – тя ми е като майка.

Кралица Мелиса ІІІПроизведения на Финли Маккей

Кажете нещо повече за стила на Елейн?
– Тя използва няколко вида светлина и е много автентична, реална и щастлива.

А как бихте описали вашия стил?
– Аз също използвам много светлина. Но не бих искал да говоря за моя
стил, да коментирам сам своето творчество. Нека това да го направят
другите

Какви са съвременните тенденции в модната
и рекламната фотография?

Не бих искал точно аз да говоря за това. Мисля, че това (сочи към рекламните
визии на “Лаваца”). Мисля, че това е много различно от всичко, което
съм правил и аз наистина се забавлявах. Преживяването беше невероятно,
съзнанието ми беше необуздано.

Произведения на Финли МаккейПроизведения на Финли Маккей

Как избрахте моделите за тази фотосесия и
въобще за новата рекламна кампания на кафе “Лаваца”?

– Търсихме хора, които притежават кралско излъчване и изражение. Другото
ни изискване към моделите беше да са добри актьори – само един от тях
не успяваше да се справи добре с ролята си, но останалите бяха удивителни.
Те дори успяха да обогатят своите образи.

Каква е за вас красотата и елегантността?
– Не мисля, че аз съм типичният елегантен фотограф, опитвам се да уловя
красотата на мига …

Каква е ролята и значението на Вивиан Уестууд
в тази фотосесия, в тази кампания?

– Тя е страхотен дизайнер! Мои приятели работят за нея, а тя бе любезна
да предостави <а href="https://www.fashion.bg">дрехите за фотосесията на календара на “Лаваца”…

Самата Уестууд работи ли пряко в този проект?
– Не, момчето, което отговаряше за стила – Мориц Джъндж, е страхотен
дизайнер на театрални костюми и той е работил с нея. Така че влиянието
на вивиън Уестууд е косвено, а Мориц е дизайнерът, който осигури облеклата
за снимките.

Произведения на Финли МаккейПроизведения на Финли Маккей

Кой е най-големият ви успех досега?
– Този проект. Това е най-голямото нещо, което съм правил. Никога не
съм получавал толкова внимание.

Каква е следващата ви стъпка?
– Луната!

…Шефката на отдела за корпоративен имидж на “Лаваца груп”
Франческа Лаваца подчертава удоволствието от работата си с Финли по време
на подготовката и реализацията на новата концепция на календара за 2008
година: “Работата с Финли беше напълно завладяваща още от самото начало.
Той веднага започна да ни помага с огромен ентусиазъм и неотслабваща
страст. Ние споделяхме мнението му за това как да заснеме фотографиите,
като идеята да ги направи в стил Арт Нуво беше изцяло негова. Това беше
нещо, с което той искаше да експериментира – идеята му вече беше оформена
– и ние му позволихме да я интерпретира свободно, следвайки мотото на
марката "Изрази себе си". Имаше много работа по подготовката и координация с целия му екип и с агенция
Testa. Проучването на комбинации, тъкани, предмети и декори беше наистина
прецизно.

Любомир Стойков разговаря с Финли МаккейДжузепе Лаваца, Любомир Стойков и Финли Маккей

Ако трябва да определя Финли с една дума, бих казала, че
той е енергия в чистата й форма. Непрекъснато е в движение, зад камерата,
на снимачната площадка, с моделите, статистите и с членовете на екипа.”.
Всъщност Финли Маккей е навярно едно от най-добрите потвърждения за качествата
на постмодерните рекламни и модни фотографи. Защото той е жив, ентусиазиран,
провокативен и не на последно място – притешаващ необуздано съзнание.
Романтик и фантаст, художник и психолог, Финли Маккей е естетически и
културен фото документалист на нашата глобална и заедно с това интимна
епоха!…

Любомир Стойков и ЛизаДиана Шингарова, Финли Маккей и Любомир Стойков

Снимки:
1. Финли Маккей
Фото: © Диана Шингарова
2. и 3. Кралица Софи Марго – рекламна визия от календар “Лаваца 2008”
Фото: © Finlay MacKay
4. Кралица Бао – рекламна визия от календар “Лаваца 2008”
Фото: © Finlay MacKay
5. Кралица Мелиса ІІІ – рекламна визия от календар “Лаваца 2008”
Фото: © Finlay MacKay
6. – 10. Произведения
на Финли Маккей

Фото: © Finlay MacKay
11. Любомир Стойков разговаря с Финли Маккей във Версайския дворец по
време на премиерата на календар “Лаваца 2008”, октомври 2007 – Париж.
Фото: © Диана Шингарова / © Любомир Стойков
12. Джузепе Лаваца, Любомир Стойков и Финли Маккей във Версайския дворец
по време на премиерата на календар “Лаваца 2008”, октомври 2007 – Париж.
Фото: © Диана Шингарова / © Любомир Стойков
13. Любомир Стойков и Лиза – приятелка на Финли Маккей, във Версайския
дворец по време на премиерата на календар “Лаваца 2008”, октомври 2007
– Париж.
Фото: © Диана Шингарова / © Любомир Стойков
14. Диана Шингарова, Финли Маккей и Любомир Стойков във Версайския дворец
по време на премиерата на календар “Лаваца 2008”, октомври 2007 – Париж.
Фото: © Диана Шингарова / © Любомир Стойков

Тагове: Брой 4

Вижте още

Вивиан Майер: шепот в кадър
Фотография

Вивиан Майер: шепот в кадър

АНРИ КАРТИЕ-БРЕСОН: МАСТЪРЪТ НА МИГНОВЕНАТА ФОТОГРАФИЯ
Фотография

АНРИ КАРТИЕ-БРЕСОН: МАСТЪРЪТ НА МИГНОВЕНАТА ФОТОГРАФИЯ

Фотография

ДОРОТЕЯ ЛАНГ ПРОМЕНИ ДИГИТАЛНАТА ФОТОГРАФИЯ

МАРК ШОУ – СЛЪНЧЕВА ЕНЕРГИЯ ЗАХРАНВА УНИКАЛЕН ФОТОАРХИВ
Фотография

МАРК ШОУ – СЛЪНЧЕВА ЕНЕРГИЯ ЗАХРАНВА УНИКАЛЕН ФОТОАРХИВ

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео