Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Фотография

МЕТАМОРФОЗИТЕ НА ВЕЛИКИЯ КАЙЗЕР КАРЛ

от FLM
30.11.2007
Време за четене: 2 мин.
7359
A A
МЕТАМОРФОЗИТЕ НА ВЕЛИКИЯ КАЙЗЕР КАРЛ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

* Фотографското
творчество на Карл Лагерфелд е ярко доказателство, че между модата
и визуалното изкуство съществува интензивен диалог.

Галина Кондова

Карл Лагерфелд е един от най-великите световни дизайнери.
Това, което е по-малко известно за него е голямото количество фотографски
творби, изложби и книги, които носят не само неговото име, но и характерния
му творчески почерк.

Карл ЛагерфелдКарл Лагерфелд

Карл ЛагерфелдФотографското
творчество на Карл Лагерфелд е ярко доказателство, че между модата и
визуалното изкуство съществува интензивен диалог. Портрети, мъжки и женски
голи тела, архитектура, пейзажи – това са само малка част от обектите,
които попадат в обектива на великия дизайнер. Отделни снимки, серии,
събрани и структурирани в десетки книги или цели истории, разказани чрез
силата на фотографското внушение – това е творческата равносметка за
Лагерфелд в област, в която не всички негови почитатели знаят, че той
се изявява. При това изключително успешно.

Сред книгите му, свързани с фотографията се нареждат “Седемте
фантазии на жената”, “Акстракт”, “Бягство от обстоятелствата”, “Абстрактната
визия за конкретното”, “Метаморфозиите на един американец”, “Къща сред
дърветата”. Негови творби са се появявали по страниците на най-известните
списания. Той прави снимки за “Шанел”, които са част от пресинформацията
за ревютата, както и за рекламните каталози. В средата на миналия месец
модният гуру работи за любимата си марка с любимия си топмодел. Той лично
контролира снимките за новата рекламна кампания на “Шанел”, чието лице
ще бъде неостаряващата Клаудия Шифър.

книгите на Карл Лагерфелдкнигите на Карл Лагерфелд

Лагефелд често организира изложби, на които представя своите
художествени произведения. Той притежава и издателство, наречено “Édition
7L”, което е подразделение на немската издателска къща “Steidl”, а в
близост до неговото фотостудио се намира книжарницата му.

книгите на Карл Лагерфелдкнигите на Карл Лагерфелд

Естетичният усет на Лагерфелд и постоянният му стремеж към
нови изживявания му спечелват позицията на една от най-важните фигури
в модния свят. Наградата на Международния фотографски център е своеобразно
отдаване на почит към огромното му влияние в сферата на фотографията
и неговите заслуги за използването на фотографски визии през цялата му
кариера – като практикуващ фотограф, издател на фотографски книги, изтъкнат
колекционер и международен покровител на изкуствата.

Фотографии на Карл ЛагерфелдФотографии на Карл ЛагерфелдФотографии на Карл Лагерфелд

Когато говори за творческото си вдъхновение, Лагерфелд споделя:
“Всичко е инстинкт. Повечето ми идеи се раждат в съня ми”.

Фотографии на Карл ЛагерфелдФотографии на Карл Лагерфелд

Великият дизайнер започва да се занимава с фотография през
1987 г., след повече от 30 години на модната сцена като дизайнер. През
1998 г. основава в Париж “Галерия Лагерфелд”.

Фотографии на Карл ЛагерфелдТемите,
които Лагерфелд претворява чрз своя обектив са разнообразни и са събрани
в десетки книги. Той често дава живот на своята представа за женските
фантазии. Поредицата “Седемте женски фантазии” е вдъхновена от негов
ангажимент за заснемане на рекламни визии за “Дом Перньон”. Лагерфелд
открива своето вдъхновение в богатата история на марката и в чувствеността
на напитката. За да пресъздаде своята визия за нещата, той избира Хелена
Кристенсен. “Не бих могъл да си представя никой друг в тази роля. Подобна
история изисква определена личност. Женствена и силна. Необходимо е умение
да се изрази еротичната атмосфера на историята. На лицето на жената трябва
да бъде изписано, че е видяла много, живяла е много и е извлякла максимално удоволствие от всичко това.”
Самата Хелена описва атмосферата на снимките така: “Във въздуха се носеше
фино усещане за еротика, но съчетана с изключителна елегантност. Това
е всъщност и усещането, което дава шампанското”.

Фотографии на Карл ЛагерфелдФотографии на Карл ЛагерфелдФотографии на Карл Лагерфелд

Като фотограф Карл Лагерфелд засяга темата за формата на
нещата в заобикалящия ни свят. В началото на своята фотографска кариера,
обект на неговия интерес са пейзажите, частите на човешкото тяло и архитектурата.
Тези теми са засегнати в книгите “Partipris” и “Casa Malaparte”. В “Бягство
от обстоятелствата” от 2000 г. Лагерфелд се завръща към различните форми
в природата, а човешкото тяло той разглежда като модел за различните
елементи при строежа на сграда.

Фотографии на Карл ЛагерфелдФотографии на Карл ЛагерфелдФотографии на Карл Лагерфелд

Фотографии на Карл ЛагерфелдФотографии на Карл ЛагерфелдТази
поредица от снимки илюстрира антропоморфичната форма в нейното естествено
и изкествено обкръжение.

Интересите му в архитектурата намират изражение в поредицата
“Абстрактната визия за конкретното”. Той разглежда не само нейната функционална
страна, но също така я представя като източник на абстрактни форми и
линии, дефинирани от светлината и пространството. Целта не е да се документира
това, което се вижда, а да се пресъздаде във фотографска форма.

През ноември 2006 г. Лагерфелд открива фотоизложба със снимки,
които след това са обединени в книгата “Метаморфозите на един американец”.
Снимките проследяват физическото и емоционалното развитие на Брад Крьониг
– един от най-търсените модели, когото дизайнерът открива през 2003 г.
В продължение на четири години той го наблюдава и запечатва всеки момент
от неговия живот. Лагерфелд търси различен спектър за представяне на
Крьониг: той е представен като Джеймс Дийн, Рудолф Валентино, като Великия
Гетсби.

През месец май т.г. Карл Лагерфелд създава специална фотосесия
за гиганта “Ауди”, където главно действащо “лице” е новият спортен модел
на марката – R8. Абстрактните черно-бели снимки са включени в специален
календар и привличат вниманието с нестандартната си композиция и калейдоскопичната
визия.

Фотографии на Карл Лагерфелд“Ауди” – R8 пред обектива на кайзер Карл.

“Ауди” – R8 пред обектива на кайзер Карл.Снимки:

1.– 3. Карл Лагерфелд.
Фото: imstars.aufeminin.com

4. – 7. Малка част от книгите на Карл Лагерфелд, посветени
на фотографското изкуство.
Фото: www.steidlville.com

8. – 22. Фотографии на Карл Лагерфелд.
Фото: www.vam.ac.uk, www.meinekleine.at, devtalent.blogspot.com

23. – 26. Спортният модел на “Ауди” – R8 пред обектива на
кайзер Карл.
Фото: www.carbodydesign.com

 

 

 

 

 

“Ауди” – R8 пред обектива на кайзер Карл.“Ауди” – R8 пред обектива на кайзер Карл.

Тагове: Брой 5

Вижте още

Вивиан Майер: шепот в кадър
Фотография

Вивиан Майер: шепот в кадър

АНРИ КАРТИЕ-БРЕСОН: МАСТЪРЪТ НА МИГНОВЕНАТА ФОТОГРАФИЯ
Фотография

АНРИ КАРТИЕ-БРЕСОН: МАСТЪРЪТ НА МИГНОВЕНАТА ФОТОГРАФИЯ

Фотография

ДОРОТЕЯ ЛАНГ ПРОМЕНИ ДИГИТАЛНАТА ФОТОГРАФИЯ

МАРК ШОУ – СЛЪНЧЕВА ЕНЕРГИЯ ЗАХРАНВА УНИКАЛЕН ФОТОАРХИВ
Фотография

МАРК ШОУ – СЛЪНЧЕВА ЕНЕРГИЯ ЗАХРАНВА УНИКАЛЕН ФОТОАРХИВ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео