Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

ФЛАШМОБ СУБКУЛТУРАТА – „ВНЕЗАПЕН” КЪС ГРАДСКО ТВОРЧЕСТВО

от FLM
30.09.2010
Време за четене: 5 мин.
5903
A A
ФЛАШМОБ СУБКУЛТУРАТА – „ВНЕЗАПЕН” КЪС ГРАДСКО ТВОРЧЕСТВО
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Едно особено нестандартно субкултурно явление привлече погледите на много хора през месец юни в София на бул. „Витоша”. Бой с възглавници. Бой с възглавници, но не какъв да е. А флашмоб-ски. Ето и какво представлява флашмоб явлението.

Същност на понятието…

„Внезапна” или „моментна” тълпа означава в буквален превод от английски понятието „флашмоб” (‘flashmob”). Като явление на градската среда, флашмобът представлява предварително организирана масова акция. Идеята на този вид инициатива е голяма група хора да се появи изневиделица на обществено място и в продължение на броени минути да изпълни някакво действие или танц, а след това да се разотиде също така внезапно, все едно нищо не се е случило.

Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество

Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество

Специфика и характерни особености…

Флашмоб явлението е нетрадиционна форма представление, което разчита на случайната публика. Това означава, че никога не е ясно как точно ще протече едно флашмоб събитие, съществува само предварителен инструктаж. Идеята на флашмоба е участниците в тази акция да създават внезапни, понякога абсурдни, понякога смешни ситуации, но да изпълняват ролята си абсолютно сериозно и отговорно. Най-важното е по никакъв начин да не показват, че това, което правят е нещо ненормално или неестествено. Всичко е в реда на нещата, просто забързаното ежедневие в даден момент спира и отправя взора си към нещо позитивно и пълно с енергия.

По дефиниция, флашмоб представлява своеобразен вид изкуство, което по никакъв начин не е обвързано с политиката, религията и икономиката. Нито участниците плащат, нито пък им се заплаща. Този тип акции обикновено се организират чрез интернет платформите, чрез социалните мрежи като Фейсбук и Туитър и в повечето случаи хората не се познават помежду си.

Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчествоФлашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество

Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчествоФлашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество

Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество

Флашмоб събития…

Първото флашмоб събитие е организирано в Манхатън през май 2003 година. То е свикано от старши редактора на Harper’s Magazine Бил Уосик, а в следващите години форматът започва да се радва на особена попупярност. След смъртта на Майкъл Джексън миналата година се организира флашмоб, който обикаля почти целия свят и стартира от Стокхолм.

Една от най-внушителните флашмоб акции била в Лондон през 2006 г., когато над 4 000 души се събират на гара "Виктория", за да потанцуват на "тихо диско парти", слушайки музика на слушалки (т.нар. „silent disco party”).

Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчествоФлашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество

Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчествоФлашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество

У нас, разбира се, погледът към глобалните тенденции е под съвсем различен ъгъл. Тук идеята за флашмоба е разбрана по друг начин, а именно – в България флашмобът е обвързан с политически и социални каузи. През месец юни тази година граждани блокираха кръстовището на бул. „Патриарх Евтимий” и бул. „Васил Левски” в протест срещу неонацизма. Действието им бе продиктувано от побоя в трамвай № 20 в една неделна сутрин, когато група маскирани младежи нападнаха активисти на движение "23 септември" и други младежи, тръгнали на протест в защита на правата на чужденците, настанени в дома в Бусманци. Друга скорошна флашмоб инициатива бе скандалът между президента Георги Първанов и финансовия министър Симеон Дянков под надслов „Свещ за Първанов!”. Друг пример са младите природозащитници, които все пак успяха да организират няколко флашмоб демонстрации срещу застрояването на защитени територии като "Иракли" и природен парк "Рила".

За съжаление обаче, често реализацията на организираните онлайн флашмобове си остава в онлайн средата, а опитите за офлайн реализация на виртуалните инициативи са скромно подобие на истинските флашмобове на запад.

Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчествоФлашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество

Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчествоФлашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество

Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчествоФлашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество

Флашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчествоФлашмоб субкултурата – „внезапен” къс градско творчество

Снимки:

1-20. Визия и стайлинг на флашмоб субкултурата

Видео:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=_uaCNpg753k

  2. http://www.youtube.com/watch?v=jwMj3PJDxuo

  3. http://www.youtube.com/watch?v=UJux_VTITfI&feature=fvst

  4. http://www.youtube.com/watch?v=CBsjEV_Ndss&feature=fvst

  5. http://www.youtube.com/watch?v=lVJVRywgmYM

  6. http://www.youtube.com/watch?v=zWQpDaC0T-s

Използвани източници:

1. http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_mob

2. http://flashmob.dir.bg/_wm/diary/?df=46&dflid=3

Фото:

1.http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Bang_stroget.jpg

2.http://www.facebook.com/group.php?gid=46438157539#!/photo.php?pid=11844&fbid=100488146652088&op=1&o=global&view=global&subj=46438157539&id=100000727083593

3.http://www.facebook.com/group.php?gid=46438157539#!/photo.php?pid=30236884&fbid=1081583438364&op=1&o=global&view=global&subj=46438157539&id=1189651188

4.http://www.facebook.com/group.php?gid=46438157539#!/photo.php?pid=30236885&fbid=1081583478365&op=1&o=global&view=global&subj=46438157539&id=1189651188

5.http://www.facebook.com/group.php?gid=46438157539#!/photo.php?pid=30236719&fbid=1081534797148&op=1&o=global&view=global&subj=46438157539&id=1189651188

6.http://www.dobrich.info/novini/article/150447/%D0%9E%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD-%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D1%81%D1%80%D0%B5%D1%89%D1%83-%D0%BE%D1%84%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD-%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B8%D0%BC%D0%B8?resultspollid=102

7.http://www.smartmobs.com/2003/08/31/weekend-international-flashmob-review/

8. http://www.adrants.com/2009/01/tmobile-flashmobs-liverpool-street.php

9. http://metrospokane.typepad.com/index/2008/09/heads-up-possib.html

10.http://www.sah.org.uk/news/friends-newsletter/2009/issue-summer-2009/manchester-midnight-walk-kicks-off-with-a-bang!

11.http://www.sah.org.uk/news/friends-newsletter/2009/issue-summer-2009/manchester-midnight-walk-kicks-off-with-a-bang!

12. http://www.mccullagh.org/photo/1ds-17/zombie-flash-mob-tourists

13.http://www.marketwire.com/press-release/Media-Advisory-Toronto-Freezes-Over-Presenting-FASHION-Flash-Mob-08-Urban-Art-Installation-864468.htm

14. http://vibewire.org/2009/06/world-environment-day-flash-mob/

15. http://wha.twoday.net/stories/55739/

16.http://www.zimbio.com/pictures/r397Mr3mh6W/Michael+Jackson+Tribute+Flashmobs

17.http://www.thecrusade.net/forums/index.php?showtopic=24379&st=20130&start=20130

18. http://www.fringefever.com.au/tag/ideas/

19. http://www.slyrecords.com/weeklywaste326.html

20.http://www.junkonline.net/articles/1484-Beyonce-Single-Ladies-flash-mob-at-Piccadilly-Circus

 

Тагове: Брой 38

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео