Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

ХАРЛЕМ ШЕЙК – ЛУДИЯТ ТАНЦ ПРЕВЪРНА ХОРАТА В ОБЩНОСТ

от FLM
15.05.2013
Време за четене: 2 мин.
9728
A A
ХАРЛЕМ ШЕЙК – ЛУДИЯТ ТАНЦ ПРЕВЪРНА ХОРАТА В ОБЩНОСТ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Харлем шейк културата е родена от стремежа за оригиналност и бягство от ежедневната скука. Тази култура отразява целия спектър на човешките емоции в един привидно абсурден танц, обединяващ креативност, свобода и забавление. Наименованието Харлем шейк идва от песента на Бауер – „Харлем шейк“, която е използвана като фон на първия клип в този стил, създаден от петима тийнейджъри от Куинсланд, Австралия и регистриран в You Tube (под името „TheSunnyCoastSkate”). Думата шейк (shake) означава „разклащам“. Ето защо хората, танцуващи в този стил се стараят да се разтърсят максимално в рамките на няколко секунди.

Харлем шейк

Харлем шейк

Последователите на този нов културен модел изразяват своята индивидуалност, съчетавайки подражанието на създадения оригинален танц – образец с личната си интерпретация за забавната страна на заобикалящия ги свят. Показателно за тези хора е стремежът им да изглеждат шокиращо забавни, да въвлекат в своя щур танц колкото се може повече предмети от бита и да правят все по-причудливи движения с и около тях. Те искат да бъдат свободни да правят щури неща, да изглеждат като маскирани деца или просто да се почувстват живи и енергични, обединени от обща инициатива, която да ги извади от ежедневната социална тревожност и монотонност. Резултатът е хора с абсурдни костюми, събрани в едно пространство и движещи се хаотично в пулсиращ ритъм.

Музиката
Видеоклипът към оригиналната песен на Бауер (“Baauer – Harlem shake”), станал основа за изграждането на цял един културен модел, подчертава ценността на човешката индивидуалност и оставя посланието да бъдем себе си и да не се страхуваме да изразяваме емоциите си. Музиката съчетава електронни елементи, ярък бас и рев на лъв на всеки 30 секунди за колоритност. Клипът на Харлем шейк се отличава с оригиналност при представянето на начина, по който човешкият индивид е поставен в рамката на своя социален контекст. Създателите на клипа са се постарали да обединят индивидуални съдби и таланти на фона на естествено протичащия ежедневен живот. Тази идея става основополагаща за появата на новата субкултура на Харлем шейка, която издига в култ колективната себеизява.

Зараждането новият културен МЕМ
Мемът произлиза от идеята за имитацията като метод за подражанние. Думата мем („meme“ от „mimeme“ – имитирам) се превръща в единица за разпространение на културни идеи, символи, стил и поведение сред хората в една културна общност, посредством  подражанието. Това се случва в субкултурата на Харлем шейка – кратки клипчета, в които енергични хора имитират конвулсии и правят множество некоординирани движения по модел на създадения първообраз на танца. Освен да имитира, всеки човек има и възможността да добави свои елементи в танца си и така да го направи по-интересен. Това е най-важното предимство на Харлем шейка, че всеки може да си направи 30-секундното клипче със своя вариант на шейка и да го качи в интернет. Така новият модел надскача функцията си на интернет мем и става мотивация за създаването на креативни човешки продукти.

Харлем шейк

Символика на танца
Танцът циркулира в интернет пространството без автор и не се нуждае от никаква власт. Микро-клипчетата целят единствено да забавляват и да откъснат хората от делничната монотонност. Може да се каже, че Харлем шейкът води борба срещу ограниченията и рамките, в които хората са поставени и ги обединява в един споделен абсурд.
За тази нова култура не са необходими познания, човек не трябва да се вписва в ред изисквания и критерии. Достатъчно е само да се осмели да бъде креативен и да не се срамува да изглежда глупаво.
Обикновено всеки танц започва с петнадесет секунди интро, в което един човек с каска на главата си изпълнява пасивен танц на фона на неподвижни и вглъбени в обичайните си занимания хора. Следващите 15 секунди са кулминацията на танца. Цялото множество хора се впуска в хиперактивни движения и всеки човек има своята индивидуална роля в колективното цяло. Последните 2 секунди са забавен кадър. Това е времето, в което всеки зрител на клипчето може да осмисли случващото се.

Аксесоарите
Стилът разчита на човешкото въображение и всеки предмет може да бъде превърнат в елемент от танца. Всяко нещо, което може да се носи или мести, може да бъде акцент на индивидуалния танц на участниците. Често танцуващите носят пояси, маски, карнавални костюми и предмети от бита, за да направят вида си по-оригинален и забавен.

Успехът на Харлем шейк
Новата култура на репликирането стана толкова разпространена благодарение на своята достъпност и уникалност. Краткостта на клипчетата има основна заслуга за популярността на тази културна вълна. Ефектът на изненадата и силата на хумора печелят симпатиите на аудиторията, защото повечето интернет потребители приемат тези 30 секунди като време на смях и изненада. За останалите, в най-лошия случай, това ще са 30 секунди изгубено време. Обикновено след края на клипчето, потребителя е склонен да изгледа още едно, после още едно …и така вече е заразен със забавлението на шейка.
Безспорно простотата на концепцията, хипнотичният ритъм и забавният хаос на Харлем шейк печелят все повече последователи. От началото на февруари 2013 г. качените версии на танца са над 50 хиляди, а гледанията им са над 180 млн.

Отворената субкултура
Харлем шейк не е просто модна вълна. Това е една нова отворена субкултура, която се разпространява бързо като вирус. Забавлението на танца е пристрастяващо и печели почитатели заради възможността за индивидуално проявление на всеки човек, който иска да се забавлява и да вложи свои идеи и емоции в колективната веселба. Едно от най-важните предимства на новия културен модел е възможността за сплотяване на хората като едно колоритно семейство.

Харлем шейк даде на хората формула за забавление и те започнаха да я променят с индивидуалните си проявления. Първият танц очерта контурите на една нова субкултура и зачака хората да изпълнят съдържанието и.

Харлем шейк

Снимки:
1. Момент от Харлем шейк
Фото: http://rack.2.mshcdn.com
2. Харлем шейк под вода
Фото: http://www.fastcocreate.com
3. Борба за правата на хората от Тунис и Египет, изразена с танца Харлем шейк
Фото: http://blog.foreignpolicy.com
4. Тренд на качените клипчета-варианти на Харлем шейк за месец февруари
Фото: http://www.bbc.co.uk

Видео:

  1. Топ 10 най-оригинални клипове с Харлем шейк.
  2. Английският национален балет също се присъедини към манията Harlem Shake.
  3. Харлем шейк от България, заради който беше уволнен учител
  4. Харлем шейк от България

Източници:
http://techcrunch.com
http://www.washingtonpost.com
http://youtube-trends.blogspot.com.au

Тагове: Брой 65

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео