Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

МЕТРОСЕКСУАЛНОСТТA: В ПРОФИЛ И АНФАС

от FLM
12.05.2021
Време за четене: 2 мин.
2754
A A
МЕТРОСЕКСУАЛНОСТТA: В ПРОФИЛ И АНФАС
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Според тълковния речник метросексуалност е неологизъм, който означава не сексуална ориентация, а начин на живот. Определена роля за такъв стил на живот играе отделянето на голямо внимание върху външния вид, модата, използването на козметика, търсене на атрактивност и индивидуално излъчване. Тези качества обикновено се свързват с женствеността или с външните прояви на явните гейове. Tерминът се използва и се разпространява по целия свят. В Корея метросексуалните се наричат „мъжe с цветя“ (Kotmin), а в Китай "Aymei Nanren", който може да се преведе като „човек, който обича красотата“.

Субкултури

Важно е да споменем името на писателя и журналист Марк Симпсън, който всъщност е бащата на термина.  Той го  използва за първи път в статия на 15 ноември 1994 г. във вестник The Independent. В нея той прогнозира: „Метросексуалният мъж, млад индивид с високи доходи, който живее или работи в града (защото най-добрите магазини са там), вероятно е най-обещаващият консуматор през следващите десет години.“

В негови разкази по темата той разкрива много детайли, който позволиха на публиката да опознае и проследи еволюцията на тези мъже. Всичко започнало, когато Марк Симпсън провидял бъдещето на мъжествеността след посещението му на изложбата It’s Man’s World, организирана от списание GQ. В началото този термин трудно бил приет като реалност само за хомосексуалните, защото много хора отричали какво се случва с мъжете и защо те прекарват толкова време в банята.
С идването на новия век обаче на сцената се появява Дейвид Бекъм, който заради поддържания си външен вид през 2002 г. бива посочен от Марк Симпсън за ултимативен образ на метросексуалния мъж. Свързвайки термина с една конкретна личност, бащата на термина най- накрая бил разбран. Самият той коментира: „Не става въпрос за мъжка козметика, мъжки гримове и обезкосмяване. Не става въпрос и за превръщането на мъжете в „женчовци“. Метросексуалността означава мъжете да се преоткрият, да не се страхуват да се превърнат в най-добрата версия на самите себе си – нещо, което жените са подтиквани да правят от десетилетия.“

Субкултури

През 10-те на 21 век се появява и новия образ на метросексоалността. Това са мъже с изваяни тела, покрити с татуировки и пиърсинг, с добре подържани бради.  Марк Симпсън прави следния анализ: „Ако в началото метросексуалността се култивира от лъскавите списания, то сега, във времето на социалните медии, селфитата и интернет порното, второто поколение метросексуални желаят да бъдат желани заради красивите си тела, а не заради красивите си дрехи. И със сигурност – не заради интелекта си. Тази нова вълна от метросексуални преекспонираха частта със секса, за да се родят „спорносексуалните“ (спорт + порно = спорно) – напомпаното поколение, вдъхновено от сексуалните реклами с участието на Бекъм и Роналдо. Но за разлика от Бекъм, чиито атрибути вероятно са били допълнително увеличени, неговите последователи изглеждат сякаш използват Photoshop в реалния живот.“

Тук е важно да споменем и влиянието на тази субкултура върху обществото. Според Мариан Залцман – един от петте най-големи трендспотери, пазарът на метросексуалните през 2003 г. е бил 8 милиарда долара, като 2,3 милиарда са от този в САЩ. Според изследването на Залцман, тридесет до тридесет и пет процента от младите американски мъже имат „метросексуални наклонности“

Субкултури

Много Дизайнерски марки като „Армани“, „Диор“, „Ралф Лорен“, „Томи Хилфигер“, и „Гап“ се възползват от тази тенденция. Магазините им се пълнят с кадифени жилетки, прилепнали дънки, шалове, колани и бижута в ярки цветове. „Женските“ цветове като розово и лилаво също заемат място в техния гардероб.

Субкултури

Освен дизайнерските облекла в гардероба на метросексуалните можем да отбележим няколко основни модни обекта:
– пуловер – crew neck;
– често  залагат на чисто бели или черни тениски;
– прилепнали едноцветни ризи;
– те също обожават да носят костюми най-често в тъмни цветове;
–  якета от велур или кожа;

И за по- любопитните от вас реших да отведа вниманието ви още по- надълбоко в темата. Психолозите създават и психологически портрет на метросексуалния мъж. Според тях той е:
– добър стратег, но слаб тактик;
– воден  в по-голяма степен от логиката, но в същото време много прагматичен;
– лесен за манипулиране;
– не се плаши от своите слабости;
– няма чувство за колективизъм,
– любезен, лоялен;
– оптимист и реалист в същото време;
– егоцентрик;

СубкултуриСубкултури

СубкултуриСубкултури

Като завършек на статията бих направила следния извод: По отношение на себе си метросексуалният е взискателен. Стремежът към перфектен външен вид го кара активно да преследва идеала, но не се стреми да бъде като куклата Кен.
Днес много мъже извършват  някакъв вид считана за „метросексуална“ дейност. Дали предпочитат да бъдат класифицирани или не, зависи от тях. Що се отнася до термина „метросексуален“, той избледнява. Обществото продължава да създава езикови термини, за да описва поведението на мъжете, а рекламните и маркетинговите компании продължават да се възползват от това.  Реално това не е нещо лошо и мисля, че обществото, реагира добре на хора, които се грижат за тяхната хигиена и външен вид.

 

Субкултури

Субкултури

Ще обогатя визуално темата и с личните си модни илюстрации, проект за зима 2021/2022 г. Колекцията е вдъхновена от картините на младия американски художник Зио Зиглер. Чрез принт са пренесени негови картини върху костюмите. Колекцията е екстравагантно, смело съчетание на изкуство и елегантност.

Субкултури

Субкултури

Субкултури

Снимки:

  1. https://www.pinterest.com/pin/531917405988268576/
  2. Марк Симпсън
  3. https://nypost.com/2014/06/10/is-spornosexual-the-new-metrosexual/
  4. https://www.pinterest.com/pin/AdFzZDj6PBcUGc_dmmI-EDZMHtbnHfDMyNYDQuloEGBy3XL39BRL-Cg/
  5. https://www.pinterest.com/pin/273804852334830160/
  6. https://www.pinterest.com/pin/2462974777133340/
  7. https://www.vogue.com/fashion-shows/spring-2005-menswear/dior-homme/slideshow/collection#41

8, 9 –  https://www.vogue.com/fashion-shows/fall-2005-menswear/louis-vuitton/slideshow/collection#23
10- https://www.pinterest.com/pin/314970567695991200/
11, 12, 13 – модни илюстрации

Тагове: Брой 112

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео