Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

НЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТА

от FLM
07.12.2010
Време за четене: 3 мин.
7114
A A
НЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

НЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТАПонятието „нърд” идва от английски език („nerd” – зубрач, отличник) и се използва усилено предимно в САЩ. Нърдовете са особено интелигентни личности, но за сметка на това притежават характерните черти на аутсайдерството. Асоциални личности, нърдовете се отдават страстно на определен техен интерес, те имат нужда да поемат знание от сложна материя в особено големи дози, с която обикновените хора биха се затруднили. Най-често срещаната такава страст към знание у тях е компютърът. Нърдовете често биват дефинирани като хора-неконформисти, които не се подчиняват на каноните на обществото, а следват своите.

Нърд теории и визия…

НЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТАСъществуват множество теории за произхода на думата „нърд”. През 50-те години понятието „нърд“ е със смисъла на „старомоден“. Тогава Нюзуик съобщава за употребата му като сравнително нова дума. До 60-те години „нърд” означава пристрастеност към книгите и неспособност за социални контакти. Трета теория гласи, че думата „нърд“ (nerd) е получена от knurd (нърд) при четене на думата drunk (пиян) отзад напред, за да характеризира някой, който не пие на партита.

НЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТАОсобено популярна нърд визия, изградена от медиите и анимациите, представлява младеж с дебели черни очила (най-често счупени и залепени с изолирбанд), облечен в панталон, с риза и костюм, неподходящо официални за съответната среда, в която се намира. Нърдовете обикновено са педантични до крайност, с наднормено тегло или особено слаби, късогледи и непохватни. Често им липсват хигиенните навици и обноските, както и способността за каквото и да било общуване, освен по темите, по които те са особено компетентни.

Въпреки така обрисуваната не особено симпатична нърд визия, от края на 90-те години, понятието „нърд” във виртуалното пространство се превръща в положително явление, характерно за технически компетентни хора. Макар че „нърд“ и „гийк“ се употребяват при типологизиране на индивиди от мъжки пол, често те се възприемат и от много жени с интереси в областта на науката и технологиите.

НЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТАНЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТА

НЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТАНЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТА

Нърд в литературата…

В литературата нърдовете обикновено са хора с добри сърца, които не желаят да навредят на никого, но които често биват използвани от по-ниско интелигентните. Нърдовете в литературата обикновено играят второстепенни роли или са в помощ на главните герои. Нърдовете като главни герои често са супергерои, които пазят необикновени тайни. Лошите нърдове, обикновено са огорчени от живота, живеят като аутстайдери и търсят по какъв начин да отмъстят на целия свят. Най-популярната визия на супер злодея е лудият учен. В японските анимации аниме, нърдовете често носят кръгли бели матови очила със или без спирала, нарисувана върху тях. Ако носят прозрачни очила, те искат да ги сменят с такива, които отразяват светлината и им придават заплашителен вид.

НЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТАНЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТА

НЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТА

Нърд-Гийк – прилики и разлики…

Често нърдовете биват бъркани с гийковете, които са по-общителни и по-отворени като цяло към обществото. Нърдът е интелигентна личност, завладян от знанието и ученето, а за разлика от него, гийкът е личност, завладяна само от технологията. Много гийкове обаче гледат филми и четат художествена литература. При гийка са активни мозъчните центрове на логиката и на въображението, докато при нърда е активен центърът на логиката, а центърът на въображението работи под възможностите си. Нърдовете също харесват технологията, но те се интересуват повече от теоретичните знания в областта на науката. Истинските нърдове четат чиста наука и рядко излизат с приятели.

НЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТАНЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТА

Амбицията и при нърдовете, и при гийковете е налице, но се проявява по различен начин. При нърда амбицията е съсредоточена около трупането на знания и той рядко се замисля да използва знанията, които притежава. Гийковете обаче използват знанията си и прилагат квалификацията си от областта на технологиите във всекидневния си живот. Напълно е възможно да има припокриване в чертите на тези две общества, тъй като те си приличат по доста показатели. Обикновено гийкът е по-комуникативен от нърда, но като цяло и двете общества не са особено общителни. И гийковете, и нърдовете се гордеят с изключителната си интелигентност, но нърдовете обикновено са по-интелигентни от гийковете.

Днес много от младите хора често причисляват себе си към нърд поколението. Понякога дори и без да са наясно със спецификите на тази субкултура, те смятат себе си за нърдове поради факта, че са от нестандартномислещите млади хора, различаващи се от мейнстрийма. Оригинални, както всяко едно субкултурно общество, нърдовете са явление на съвременността, задаващо перспективи за развитие на идните субкултурни генерации.

НЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТАНЪРД СУБКУЛТУРАТА – УЧЕНИТЕ-АУТСАЙДЕРИ НА СЪВРЕМЕННОСТТА

Снимки:

1.-14. Визия и стайлинг на нърд субкултурата

Използвани източници:

1. http://bg.wikipedia.org

2. http://katsarov.seloto.net

3. http://www.urbandictionary.com

Фото:

  1. http://scratch.mit.edu

  2. http://www.untoldentertainment.com

  3. http://www.paduiblog.com/

  4. http://www.adrianagascoigne.com

  5. http://deepwellbridge.wordpress.com

  6. http://1000bolleblog.wordpress.com/

  7. http://www.smh.com.au

  8. http://cylindassundries.blogspot.com

  9. http://www.hanselman.com

  10. http://www.bite.ca

  11. http://www.happyphoton.com

  12. http://bookchase.blogspot.com

  13. http://www.slipperybrick.com

  14. http://worldoffancydress.com

  15. http://snailophobiaprincess.blogspot.com

  16. http://trendsupdates.com

  17. http://sentencespeak.blogspot.com

Тагове: Брой 40

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео