Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

от FLM
31.03.2011
Време за четене: 4 мин.
6397
A A
ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМПрепи субкултурата е съвременна младежка субкултурна общност, която е особено широко разпространена в Америка. Понятието „препи” („preppy”) се използва предимно в Северна Америка като нарицателно за този тип общество.

Корени и характерни особености…

Именно от САЩ тръгват корените на думата „препи” и по-точно от частните подготвителни училища в североизточните части. Става дума за младежи, притежаващи характерни особености като специфичен сленг, акцент, облекло, маниери и етикет. Препи субкултурата се асоциира с традиционализъм, източното крайбрежие и висшата класа на американските семейства.

Понятието „препи” е особено разпространено сред американските тийнейджъри, тъй като доста често се използва за квалифициране на определено общество, срещащо се в известните американски висши училища. Традиционните "известни деца", идващи от семейства от средната или висшата класа, са лесно разпознаваеми по външни признаци – популярност, облекло и социално положение. Освен това обаче думата препи в този смисъл притежава и жаргонен характер.

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

В региона Ню Ингланд на САЩ, терминът няма отрицателен смисъл или значение, задължително свързано с класата. Препитата са в по-позитивна светлина – те са обрисувани като група, която е добре образована, притежава добри връзки в обществото, учтива е към другите социални общности, без обаче да създава сериозна връзка с тях.

Мода и стил…

За начало на препи стила се смятат 50-те години на миналия век. От 1990-та година насам понятието „препи” става метафора за младежи на възраст между 13 и 26 години (а понякога и по-големи), които активно следят най-новите тенденции в модата и музиката и са склонни да обличат и да слушат онова, което диктуват мейнстрийм медиите. Класическите препита често се обличат официално, а препитата тийнейджъри често имитират външния вид на младите професионалисти в дадена сфера.

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

Марки като „Brooks Brothers”, „Ralph Lauren”, „Vineyard Vines”, „Lilly Pulitzer”, „Elizabeth McKay”, „Lacoste”, „J. Crew” и „J. Press” олицетворяват начина на обличане на препитата. За примери на препи облекло могат да послужат оксфордските ризи, шотладските ромбоидни пуловери, памучните панталони, памучните раирани облекла, панталоните „Nantucket Reds” и мокасините.

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

През 1980 г. авторът и частна ученичка Лиза Бирнбах създава „Официален препи наръчник”, написан на специфичен препи език, който тя нарича "prepdom". Авторите Бирнбах съвместно с Чип Кид създават последващо издание на наръчника от 1980 г., издаден през 2010 г. от издателска къща „Knopf”. Препи модата става особено популярна през 80-те години и отново преживява възход през 2000 г., както прави и стилът "Ivy League" или марката "Trad".

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

ПРЕПИ СУБКУЛТУРАТА – СТИЛ С ДЪХ НА МОРЕ ИЛИ УСЕЩАНЕ                             ЗА ПРОФЕСИОНАЛЕН АРИСТОКРАТИЗЪМ

Сред най-често практикуваните спортове от този тип младежи са езда, ски, фехтовка, стрелба, тенис, голф, гребане, хокей на трева, хокей на лед, ветроходство, скуош, поло, ръгби и крикет. Препи обществото обикновено се характеризира с привързаност към традиционните за "старата школа" вярвания и нагласи, към коренящата се в семейството гордост.

 

 

Снимки:

1. – 22. – Визия и стайлинг на препи субкултурата

Използвани източници:

  1. http://histclo.com/style/stylelook/prep.html

  2. http://www.ehow.com/how_2064284_dress-preppie.html

  3. http://en.wikipedia.org/wiki/Preppy

Фото:

  1. http://bigmada.com

  2. http://www.sodahead.com

  3. http://www.fashionising.com

  4. http://www.cabigimaging.org

  5. http://wdfyfe.wordpress.com

  6. http://www.principiadiscordia.com

  7. http://clareificationandstyle.blogspot.com

  8. http://therewillbe-tears.blogspot.com/

  9. http://therewillbe-tears.blogspot.com/

  10. http://nelsonhelbert.uni.cc

  11. http://lizthayer.blogspot.com

  12. http://www.scorpioshoes.com

  13. http://coquette.blogs.com

  14. http://doggieboutiquee.com

  15. http://www.binbin.net

  16. http://www.pollsb.com

  17. http://www.8020nyc.com

  18. http://marioeduardolds.blogspot.com

  19. http://herrenmode.wordpress.com

  20. http://www.liveoriginally.com

  21. http://bowtiesandboatshoes.com

Тагове: Брой 44

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео