Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Успех

ДА КОЛЕКЦИОНИРАШ… ЕМОЦИОНАЛНИ МИГОВЕ

от FLM
30.04.2008
Време за четене: 1 мин.
4456
A A
ДА КОЛЕКЦИОНИРАШ… ЕМОЦИОНАЛНИ МИГОВЕ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

*Успехът си има своята цена, която всеки избира дали да заплати.

Съвместна рубрика на Fashion Lifestyle Magazine и списание “ПИК”

Илеана Стоянова

Деница СачеваИзвестно е, че в XXI в. да ръководиш добре бизнес, означава да управляваш неговото бъдеще, а да управляваш бъдещето – да управляваш информацията. Днес немалко хора се занимават с модерната специалност public relations, или, както вече е придобило гражданственост, PR. У нас ги наричат консултанти по публичен имидж и връзки с обществеността и се смята, че в голяма степен управляват информационните потоци.
Никога не съм планирала живота си, не предполагах, че ще се занимавам с връзки с обществеността, споделя Деница Сачева, изпълнителен директор на една от младите, но бързо развиващи се фирми в областта на PR-а, агенцията Intel Day Solution. 35-годишната блондинка определя себе си като умерен оптимист и щастлив човек. За нея духовният живот е от голямо значение – духовните изживявания са движещата сила напред. Не се вълнува от материалните ценности, без да страда от излишно охолство. Споделя, че до момента не й се е налагало да взема решение, което да се е основавало само на парите. От години, твърди Деница Сачева, за нея парите са средство, но не и цел.

Първоначалнo завършва туристически мениджмънт, а впоследствие социална педагогика и връзки с обществеността. Занимавала се е с туризъм, със социални дейности, със здравеопазване. Била е началник на кабинета на министъра на здравеопазването д-р Илко Семерджиев през 1999 – 2001 г. Разбира се, през цялото време е присъствало и онова свързващо звено – комуникацията с хората и управлението на комуникациите.
Общоприето е PR-ът да се свързва единствено с медиите. Според Деница Сачева това е секторът, който по някакъв начин структурира комуникацията и информацията между хората. При завръщането си в края на януари 2008 г. от Ню Йорк, където участва в годишната среща на Международната асоциация по PR /IPRA/, в която членуват приблизително 1100 специалисти по PR от 100 страни, тя споделя, че там е коментиран смисълът на тяхната професия, а именно, че те са „архитекти на разговора”. И наистина всеки е бил свидетел как в немалко ситуации са възниквали ненужни спорове между хора, които „не говорят на един език” или просто говорят, без да се чуват. Затова според Деница Сачева ролята на PR-а е да изгради тази „архитектура” на разговора между хората.

Стратегическо мислене и усет към дребните неща – това е житейската и професионалната й философия.

Деница СачеваЗапочва да прави PR в Министерството на труда и социалната политика преди 12 години, но активно и целенасочено се заема с професията през 2001 г., когато заедно със състуденти от Факултета по журналистика и масови комуникации в Софийския университет със собствени капитали създават PR агенцията Intel Day Solution. Впоследствие привлича и колеги от Нов български университет и така формира един мотивиран да успее младежки екип. Това е особено важно за креативните и интересни решения, но от друга страна, е недостатък в днешно време, защото липсва сериозен „икономически гръб”. Известно е, че повечето подобни агенции са създадени от икономически структури или като клонове на чужди организации. В България има около четири-пет PR агенции като Intel Day Solution, създадени от „абсолютното нищо”, споделя Деница Сачева. Това не пречи обаче през 2007 г. да грабне престижния приз на световната PR общност и по-специално на IPRA за националната кампания за превенция на болестта „птичи грип”, която агенцията направи в района на с. Слънчоглед, където възникна кризата. Наградата е присъдена, защото агенцията всъщност не е използвала медиите в своята кампания, комуникационни канали са били джамиите и магазините за хляб. Хората от селото смятали, че Аллах е пратил страшната болест по птиците, и затова младежите от Intel Day Solution предложили чрез джамиите да им обясняват как да се предпазват в бъдеще.

Френският писател Антоан дьо Сент Егзюпери смята, че има само едно истинско богатство, и то е общуването между хората…

Това е така, защото човек се чувства удовлетворен от общуването, между него и заобикалящите го протичат идеи, знания, чувства…

Аз се чувствам удовлетворена тогава, когато от работата ми има смисъл. Много хора смятат, че за една PR кампания най-важното е да има лого и послание. А според мен най-важно е да има смисъл и дух. Защото, ако е без смисъл, не е професионално предизвикателство. Затова тези, които са с общественополезен смисъл, са най-интересни. Разбира се, частна фирма, която трябва да осигури издръжката на 12 души, не може да си позволи лукса винаги да избира, понякога се налага да работи и по комерсиални проекти.

Фирмите за връзки с обществеността имат за цел осигуряването на публичност, както и създаването на корпоративен имидж. Интересно е как те определят какво да се каже, на кого и колко често.
Секторите, в които работи агенцията Intel Day Solution, са здравеопазване, социална политика, култура и политически PR. Определящото е опитът на хората, които работят в нея. За да направиш една кампания, трябва добре да познаваш сектора, за който работиш – проблемите, структурите в него, неформалните отношения между хората там. Защото, ако не си по-задълбочен в работата си, ще бъдеш занаятчия. Неслучайно са се нарекли така – Intel Day Solution – интелигентни решения всеки ден…

За да се успее в този бизнес, трябват въображение, чувство за хумор и богат интелект

В нашата професия човек трябва да има много голямо въображение, тъй като няма готови рецепти. Всичко зависи от конкретните хора и от конкретните проблеми. Необходимо е да познаваш обстановката в страната, какви са общите тенденции – политически и икономически. Нужна е гъвкавост, добронамереност и позитивност при решаването на проблемите. Трябва да умееш да общуваш с различни хора – умни и глупави; много богати и много бедни… Когато пък се работи политически PR, там отношенията са съвсем различни, разнородни хора с различни идеи и амбиции. А това е много изтощително и бих казала „енергийно изпиващо”. С обикновените хора е различно – тези хора са възхитителни и ме вдъхновяват. Виждам как приемат нещастието, как го преживяват, каква философия имат за живота. Много е важно как един човек преживява страданието, защото то е голям „лакмус” за човешкия характер. Всичко това споделя Деница Сачева и допълва, че е работила с роми и с турци, със самотни майки, с приемни семейства, с увредени деца, разказва, че се е натъквала на много житейски истории, които са я вдъхновявали впоследствие…

Широко разпространено е твърдението, че за да се направи успешна кариера днес, са необходими гениалност, вяра и постоянство.

Винаги се заплаща цена и тя е висока

Деница СачеваУспехът си има своята цена, която всеки избира дали да заплати. Понякога коства здравето, свободното време, контактите с близки хора. Но когато човек осъзнае, че има талант за някаква работа, трябва да го развива.
До момента съм заложила повече на кариерата си, отколкото на личния живот, споделя Деница Сачева. Сметнала съм, че така съм по-полезна на този етап. Вероятно в друг момент ще разменя приоритетите. Професионалното ми напрежение е огромно.

Все пак според нея има баланс между това, което дава от себе си, и това, което получава. Намира баланса между работата и личните емоции. Тя харесва живота си. За нея личният живот представлява общуване между двама души със сходни интереси, това прави връзката стабилна и смислена.

Според стара китайска поговорка, ако не променим посоката си, вероятно ще стигнем там, закъдето сме се запътили. Младата жена обича устойчивите неща, нещата, които са смислени, обича да върви напред. Закъде се е запътила? Интересни са й международните PR кампании, които обхващат повече от една страна, няколко континента, няколко култури… С други думи, трудните, мащабните проекти, интересните политически или бизнес проекти. Нова професия, която се оформя напоследък, е т. нар. „обществена дипломация”, от която е увлечена и тя.

„Колекционира” четирилистни детелини и… емоционални мигове

Напоследък психолозите твърдят, че ако човек умее да изживява с пълнота всеки свой миг, той е направо интелигентен, защото притежава най-сигурното оръжие срещу стреса и неврозите.

Изживявам пълноценно всичко, което ми се случва, и имам памет за хубавото. В трудни моменти си припомням хубави емоции и това ме зарежда. Непрекъснато търся нещо, което да ме зарежда духовно. Нещо дребно, което ми носи радост – например страстта ми към отглеждане на цветя. Обичам да „колекционирам” четирилистни детелини. Много често ги намирам из полето, веднъж даже намерих седем на едно място край брега на река Дунав в Русе. Изобщо съм от хората, които забелязват и дребните неща, дори това ме радва.

„Ахилесовата пета”

Хората от зодия Скорпион са прекомерно емоционални. Това понякога помага, друг път – вреди. Според Деница Сачева прекалената й добронамереност към хората и нещата от живота й пречи, постоянно дава шанс както на хора, така и на конкретни ситуации да се развият, да се съградят. Грешила е многократно и твърди, че успехът е функция на талант, късмет и провали.

Правейки равносметка за себе си, смята, че се развива благодарение на това, че е самокритична, а също така, защото винаги търси етиката в отношенията между хората. Държи да не изменя на своята същност, да бъде в хармония с вътрешното си „аз”.

Къде е мястото на мечтите?

Мечтите ми помагат – винаги успявам сама „да се изтегля от блатото за косата” подобно на Барон Мюнхаузен и така да се измъкна от временните състояния на падове. Мечтая за пътешествия до далечни екзотични страни, до непознати и странни места. Пътуванията винаги ме зареждат с енергия. Мечтая за определени неща както в професията си, така и в личния живот. Имам планове и за фирмата Intel Day Solution, които ще реализирам.

Снимки: Деница Сачева

Фото: © Архив списание “ПИК”

Тагове: Брой 10

Вижте още

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025
Успех

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Кои са големите победители на наградите „Оскар“ за 2025?
Успех

Кои са големите победители на наградите „Оскар“ за 2025?

„ЗЛАТЕН ГЛОБУС“ – КОИ СА СРЕД НАГРАДЕНИТЕ?
Успех

„ЗЛАТЕН ГЛОБУС“ – КОИ СА СРЕД НАГРАДЕНИТЕ?

УДОСТОИХА СЪС „ЗЛАТНА ИГЛА 2024“ НАЙ-ДОБРИТЕ В МОДНИЯ ДИЗАЙН
Успех

УДОСТОИХА СЪС „ЗЛАТНА ИГЛА 2024“ НАЙ-ДОБРИТЕ В МОДНИЯ ДИЗАЙН

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео