Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Успех

МИШЕЛ ОБАМА КАТО МОДНА ИКОНА (ТРЕТА ЧАСТ *)

от FLM
31.10.2009
Време за четене: 2 мин.
5036
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

МИШЕЛ ОБАМА КАТО МОДНА ИКОНАЧе Мишел Обама е новата модна икона на света, стана ясно дни след избирането на съпруга й Барак Обама за 44-и президент на САЩ. Вниманието, което модните журналисти й обърнаха, многото корици, десетките фотосесии, които последваха, блоговете, в които ревностни почитатели следяха аутфита й на всяка нейна публична поява, скокът в популярността на фаворизираните от нея дизайнери и фешън лейбъли, бяха достатъчно свидетелство за това. Чак на 15 юни 2009г. обаче нейният статут на модна икона беше официализиран от Съветa на модните дизайнери в Америка ( Council of Fashion Designers of Amerca), който връчи на Първата дама награда за специален принос в американската мода (Fox News, “Michelle Obama Gets Fashion Honour in NYC”, 16.06.2009, достъпно на адрес www.foxnews.com ). На церемонията за годишните награди, на която г-жа Обама не можа да присъства, председателката Даян Вон Фюрстенберг нарече възходa й «метеоричен», и определи външния й вид като «умело балансиращ двойствената й роля на партньор и съветник на съпруга си, Барак Обама, и oтдадена на двете си дъщери майка».

Въпреки че това е може би най-официалното отличие, с което се сдобива Мишел Обама, далеч не е единственото, признаващо постиженията й. Предишното, може би дори още по-престижно признание, макар с не толкова формална стойност, бе решението тя да украси мартенската корица на световната модна библия «Vogue» – списание, от което е стартирала кариерата на не едно и две имена още от ерата на супермоделите през 90-те. Нещо повече, първата дама сама избра стайлинга за фотосесията, а след това дари пурпурната рокля от Джейсън Ву, с която позира. «Обама знае, че модният свят е вторачил очите си в нея и не вярваме, че ще ни разочарова. Тя осъзнава, че не може да се хареса на всеки, това е невъзможно. Въпреки това, тя е уверена в избора си на стайлинг, тъй като добре знае кое фаворизира фигурата й, кое подхожда на начина й на живот, кое отговаря на положението й и кое е адекватното облекло за конкретния повод», отбелязват от списанието (Fox News, “Obama Chic: Michelle to Grace March Cover of Vogues, Dons Safe Fashion During First Few Weeks”, 11.02.2009, достъпно на адрес www.foxnews.com ).

МИШЕЛ ОБАМА КАТО МОДНА ИКОНАПрез април Мишел Обама беше включена в класацията на сп. «People» за 100-те най-красиви хора в света, нещо изключително необичайно за съпруга на политик, а името й се нареди до това на икони на красотата и стила като Анджелина Джоли, Хaли Бери и Кристина Агилера. Всъщост нейният класически и удобен стил беше оценен от списанието още през 2008-а година, когато класираше най-добре облечените хора. Миналата година президентшата попадна дори в полезрението на мъжкото еротично списание «Maxim», което я постави на 93-а позиция в годишната си листа за 100-те най-секси жени в света. «Президентът Обама вероятно трябва води две войни, с икономическата криза и с побеляването на косите му… но най-малкото когато се връща у дома, нашият Главнокомандващ открива Първата дама най-съблазнителната в историята на Съединените щати», отбеляза галантно и с чувство за хумор списанието.

Успехите й като ролеви модел и обект на възхищение датират още преди влизането й в Белия дом. През май 2006 г. списание „Essence” я нареди сред 25-те най-вдъхновяващи жени. През юни 2007 г. сп. „Vanity Fair” я обяви за един от десетте най-добре облечени хора на планетата. Тя беше и почетен гост на бала на легендите, организиран от Опра Уинфри, където са изтъкнати безспорните й заслуги за утвърждаването на афро-американските жени. През септември 2007 г., „02138” я помести на 58-мо място в класацията „100-те наи-влиятелни личности, възпитаници на Харвард”.

МИШЕЛ ОБАМА КАТО МОДНА ИКОНАВече в Белия дом, г-жа Обама се зае с поддържането на извоюваната репутация. През месец април, нов член се присъедини към антуража й – 49-годишната професионална гримъорка Ингрид Граймс-Майлс, която да бъде на нейно разположение по 24 часа в денонощието. Това се оказа специална новина в САЩ и заради обстоятелството, че за последните 16 години в Америка не е имало президентша, към чийто антураж да фигурира и гримьор на щат. Досега всяка е имала личен стилист и фризьор, но не й личен гримьор. Специалистката по макиаж започна да помага на г-жа Обама, още когато тя бе на визита в Европа, а след това, доволна от услугите й, президентшата я нае за постоянно. Медиите не пропускат да отбележат заслугата за трансформирането на образа й, с изтъняването на «заплашителните й вежди» и облагородяването на излъчването й (Friar, C. “Glamorous Michelle Obama: Full-Time Make Up Artist in White House, rightpundits.com, 12.04.2009, достъпно на адрес www.rightpundits.com ). В същото време Мишел Обама не е сменяла личният си фризъор вече 26 години. Рани Флауърс е човекът, който се грижи за косата й по време на съзряването й като жена, майка, съпруга, а сега й като стопанка на Белия дом. «Тя е прекрасна дама – умна, енергична и творческа натура», отбелязва той. «Премина от къдравия стайлинг към етажираната фризура до елегантната и семпла права прическа, с която се носи в момента». Въпреки че той отказа да се премести в Белия дом, за да й бъде на разположение 24 часа в денонощието, както гримъорката, Първата дама продължава да го ангажира за по-важните събития, включително и за бала по встъпване в длъжност.

МИШЕЛ ОБАМА КАТО МОДНА ИКОНАЗа интереса и влиянието на фигурата на Мишел Обама може би най-добре може да свидетелства и в. «Chicago Tribune» – най-влиятелният медиен орган в родния град на първата дама. В допитване до читателите на електронното издание на вестника (Donahue, W. “Who Made Michelle Obama’s Dresses”, Chicago Tribune, 02.04.2009, достъпно на адрес: www.chicagotribune.com ) дали харесват бялата вечерната рокля на Джейсън Ву от бала по встъпване в длъжност на президента, 66,5 % отговарят утвърдително, като в анкетата, която не претендира за резултати с представителна стойност, се включват 6078 човека. На въпрос дали харесват жълтата рокля на церемонията същата вечер по дизайн на Исабел Толедо, резултатът е 75,8% в нейна полза от общо 6471 отговорили.

(СЛЕДВА)

* Поредицата на Кристина Стамболова е част от нейната бакалавърска теза „Стил и публичен образ на Мишел Обама като първа дама на САЩ”. Дипломната работа е защитена на 28 юли 2009 година с отличен успех и грамота във Факултета по журналистика и масова комуникация. Научен ръководител проф. д-р Любомир Стойков, рецензент гл.асист.д-р Валерия Пачева.

МИШЕЛ ОБАМА КАТО МОДНА ИКОНАСнимки:
1. – 4. Трансформациите в образа на Мишел Обама през годините.
5. Уверена елегантност излъчва стилът на Мишел Обама още в нейните първи три седмици на „мандата й” като първа дама.
6.Мишел на корицата на „О, The Oprah’s Magazine”, април 2009
7. Мишел Обама на корицата на сп. People, февруари 2009
8. Мишел и Барак Обама на корицата на сп. “US Weekly”, юни 2008

Източници:
www.rightpundits.com, www.foxnews.com, hiphop.popcrunch.com, brownsista.com, www.huffingtonpost.com

 

 

МИШЕЛ ОБАМА КАТО МОДНА ИКОНАМИШЕЛ ОБАМА КАТО МОДНА ИКОНАМИШЕЛ ОБАМА КАТО МОДНА ИКОНА

Тагове: Брой 28

Вижте още

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“
Успех

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан
Успех

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025
Успех

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Кои са големите победители на наградите „Оскар“ за 2025?
Успех

Кои са големите победители на наградите „Оскар“ за 2025?

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Стилът на диктаторите: Хитлер, Мусолини, Сталин

Стилът на диктаторите: Хитлер, Мусолини, Сталин

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео