Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Аксесоари

ОБУВКИТЕ “МАТ-СТАР” – СЕМЕЙНА ПРИКАЗКА ЗА УСПЕХА

от FLM
09.03.2008
Време за четене: 2 мин.
36370
A A
ОБУВКИТЕ “МАТ-СТАР” – СЕМЕЙНА ПРИКАЗКА ЗА УСПЕХА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Двама братя идват от Сирия, за да следват в България – единият – медицина, другият – стоматология. Дипломират се, но пътят на живота им се оказва свързан с красотата на обувките, а не с това, което са учили. С останалите си братя, които са бизмесмени, с доброто познаване на България и до голяма степен благодарение на усета, наследен от баща им, който притежава магазини за обувки в Сирия, през 1994-та година братята Мазиад създават своя компания. Тя е регистрирана в България и те са горди, че „се асоциира на европейския пазар, където напоследък навлизаме, именно с България”. Това ни разказва братът-стоматолог в слънчевия си офис, отрупан, разбира се, с обувки – кои от кои по-красиви.

„МАТ” е съкращение от буквите на имената на собствениците, като по-късно добавят „стар” (звезда) за благозвучие, за да стане като истинско лого. „Мина време, докато „Мат-стар” наистина се превърна в марка. Като видяхме, че вече нашите обувки наистина се отличават от това, което е на пазара, разбрахме, че сме превърнали „Мат-Стар” в емблема и вече защитаваме това име като качество, като материали, като модна линия, като цветова гама – като всичко. Обичаме си работата, това е най-важното! Добре е също да си пръв, да си уникален, но ако не обичаш това, което правиш – няма как да се получи”.

Мат-старМат-стар

„Пазарът в България страшно много се промени в годините „след промените” – продължава разказа си д-р Мазиад. Преди вкарвахме много хиляди чифтове от един модел и веднага ги продавахме – нямаше конкуренция. Сега вече, поради голямото разнообразие на предлагане, българинът е по-отворен за модата, по-информиран, повече пътува и вече, за да реализираме същото количество продажби, трябва да вкарваме по-малко бройки от повече модели. Вместо 10 000 чифта от един модел – както беше преди, сега продаваме по 1000 чифта от 10 модела. Българинът вече е и по-претенциозен, вижда какво се носи във Франция , в Америка, има по-големи изисквания… И като се върне от чужбина и види същото в България – веднага го купува. Пък и цените все още са много по-различни – в Европа една хубава обувка струва около 100 евро, а тук говорим за цени от 10 – 20 евро за една прилична, удобна и красива обувка.”

„Имаме професионална деформация – споделят двамата братя – гледаме в краката на хората, за да видим дали не носят наши обувки. Докато работех като стоматолог, гледах хората в зъбите, а сега – в какво са обути. Какви са материалите, кой го е внесъл, дали е наш модел… и какво се променя като тенденция… ако видим модели, които нямаме, гледаме да ги вкараме на пазара…”

Мат-старМат-стар

В момента във фирмата се работи по зимната колекция за следващата година, Един от служителите постоянно следи тенденциите в модата, – цветовата гама, подметките, материалите, пътува по панаири, модни изложения… Съобразяваме се и с една друга закономерност, която все още е валидна, макар и с по-малка сила – това, което днес се носи на Запад, след една година се приема в България, поне по отношение на масовия пазар. В София може би една десета от магазините предлагат това, което се продава в Париж в момента, при това на много, много високи цени, които са недостъпни за повечето българи. И ние можем да вкарваме директно „високите” модни тенденции, но мислим, че на хората тук им трябва повече време, за да „поискат” наистина тези обувки, пък и „Мат Стар” търси своите клиенти наи-вече сред средната класа българи.

Мат-старМат-стар

Фирмата има добри партньори в производството – фабриките са предимно в Китай, а офисът там се занимава и с продажби, дава и информация за тенденциите на пазара там – защото азиатският пазар е съвсем различен от европейският. Мострите идват от Китай и тук започва корекцията според българския пазар – обмисляне на материалите и цветовата гама, включително и на подметката. “Искаме да подчертаем, че хастарите са много важни за нас – и като материал, и като съобразяване с дизайна и цвета на обувката. Като цяло ние гледаме да комбинираме тенденциите в модата със специфилата на пазара тук. Зашото българинът е практичен човек, иска обувката да му е удобна, да я носи дълго време и да е мултифункционална – да е подходяща за повече различни ситуации. Разбира се, по-заможните хора си купуват по много обувки, даже често – по няколко цвята от всяка обувка, но „Мат Стар” държи да има клиенти сред всички класи в България”, споделят братята Мазиад.

„Мат Стар” е наистина компания със семейна атмосфера, сякаш пренесена от детските години на братята Мазиад в Сирия. Така се чувстват и бългрките, които работят тук. „Аз съм по по-чувствените неща – споделя дама, коятое мениджър в компанията. Аз съм филолог по образование и зная как да боравя красиво с думите. Затова се радвам, че в създаването на нашата колекция ние всички влагаме много творчество, много любов и много чувства при избирането на всеки един модел. Имам по една ключова дума за всички наши серии – например зе детските ни модели тя е „грижа”, представяме си хората – в случая децата, които ще ги носят и процесът на създаване е наистина изумително усещане! За дамската ни колекция ключовите думи са „класика” и „нежност” – тя е за класическата жена, не толкова за агресивната съвременна дама. В тийнейджърските ни модели се стремим да е втъкана пък „енергията”, а в мъжките обувки – „силата”. Но ако трябва една дума да обедини абсолютно всичките ни колекции, безспорно тя е „класика”. Несучайно логото на фирмата ни вече е „Спорт и класика”. Като цяло клиентът, който търсим е от така наречената „средна класа” в България, искаме той да носи със самочувствие да носи нашите обувки и да се гордее с тях, независимо на каква възраст”.

Мат-стар„Но – добавя друга дама от екипа, – имаме обувки и за по-капризните, защото асортиментът ни е изключително богат.” Според нея ключът към успеха на „Мат Стар” е в това, че всички компанията се поставят на мястото на клиента – „винаги се питаме „аз бих ли носил/носила тази обувка и ако отговорът е „да” тя вече може да влезе в колекцията.” „Имаме си вътрешно гласуване, – намесва се д-р Ибрахим Мазиад – всеки от екипа има право на глас и така решаваме кои модели да продаваме”.

За пролетта „Мат Стар е подготвила обувки със следните акценти – „лак – това е новата тенденция, като за България това очакваме да бъде прието някъде до 30 %, споделя Ибрахим. Лак като цялостна реализация, или лак – като акцент, в комбинация с кожа. Друг акцент е обувката с извивка „рибешка уста” – очакваме да има голямо търсене в тази посока. Също ще включим спортни обувки с мрежа отвътре – да може да диша крака. Като цяло обувките са удобни, с нисък ток, от меки материали. Искам да подчертая, че нашите обувки винаги от вътрешната страна са изработени от естествени материи – много държим на това. Дори отвън да е от изкуствена кожа – отвътре тя ще е от естествена! Изкуствените материали, с които работим, пък са много сериозно тествани –и против алергии! Еко-материалите ни също са изключително качествени. Иначе предлагаме голяма гама официални абитуриентски обувки (материалите са кожа и сатен) – за баловете, за първи път в комбинация с малка чантичка, тип „портмоне”.

Производството ни, както казах, е концентрирано в Китай, но съвсем скоро започнахме да произвеждаме и в Индия, и – разбира се – в Европа. След влизането на България в ЕС, с отпадането на митническите ограничения, с другите облекчения, вече можем да си позволим да произвеждаме и в Европа.

Сред „големите фенове” на „Мат Стар” на първо място е Димитър Пенев – той носи само обувки на тази марка. Иво Танев пък дошъл веднуж специално, за да види къде е фирмата, защото носел техните обувки непрестанно и искал да види хората, които ги правят. В една от мисиите на „Биг Брадър” обуват всички с маратонки на „Мат Стар”, след което се обаждат много клиенти, забелязали „своите” обувки по телевизията.

Мат-старМат-старМат-стар

Любим модел – питам аз? „Всички са любими” – отговарят дамите. „Любим става този, който видим, че хората носят с удоволствие” – добавя д-р Мазиад . А когато видят по улицата тийнейджър с „тяхна” обувка, или красива жена, или елегантен мъж – това са истински хубавите моменти за всички, които са част от семейството на „Мат Стар”.

Снимки: Модели на “Мат-Стар”
Фото: Архив © “Мат-Стар”

Тагове: Брой 8

Вижте още

KWIAT — изборът на истинските ценители
Аксесоари

KWIAT — изборът на истинските ценители

ВОАЛИ НА ЖЕНСТВЕНОСТТА
Аксесоари

ВОАЛИ НА ЖЕНСТВЕНОСТТА

УНИКАЛНА ИЗЛОЖБА НА ШАПКИ В ДВОРЕЦА „ГАЛИЕРА“
Аксесоари

УНИКАЛНА ИЗЛОЖБА НА ШАПКИ В ДВОРЕЦА „ГАЛИЕРА“

Аксесоари

5 АКСЕСОАРИ, КОИТО ПЕРФЕКТНО ДОПЪЛВАТ ДАМСКИ СУИЧЪРИ

Най-популярни

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Стилът на диктаторите: Хитлер, Мусолини, Сталин

Стилът на диктаторите: Хитлер, Мусолини, Сталин

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео