Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
No Result
View All Result
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
No Result
View All Result
Home Мода Дизайнери

Едис Пала – модата като изповед

by Камелия Жирова
28.10.2025
Reading Time: 1 min read
844
A A
Едис Пала подготвя модел. Фото: Licatanagrada
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Името Edis Pala отдавна вече не звучи само като част от младата българска мода, а като марка със собствена философия, разпознаваема на подиумите от Париж до Милано. Дрехите му носят увереност и характер, съчетание между традиция и авангард, между дисциплина и свобода. Те са създадени за хора, които вярват в себе си, не се страхуват да бъдат различни и не търсят одобрение, защото знаят кои са. „Самоувереността е ключът към успеха“ – това е не просто мото на марката, а същността на нейната идентичност.

Едис Пала. Фото: Edispala

Всяка колекция на Едис Пала е като разказ за Балканите, пречупен през модерната естетика на XXI век. В моделите му се преплитат грубата красота на традиционните орнаменти и изчистената визия на съвременния минимализъм. Той умело съчетава ръчно рисувани принтове, асиметрични кройки и експериментални материи, като всяка дреха носи отпечатъка на индивидуалността. Пала лично създава текстилните си дизайни, а лимитираните серии превръщат всяко негово творение в уникат. Ревютата му са повече от дефилета, те са визуални спектакли, в които дрехата не просто се носи, а говори. Сред запомнящите се негови колекции е “Game Madness S/S 2016”, с която поставя началото на собствената си марка. Макар първоначално фокусът да е върху мъжката мода, скоро дизайнерът се обръща и към жената – дръзка, независима, „жената вамп“, както сам я описва, „която не търси силата у мъжа, защото вярва в своята собствена“.

Колекция UNTOLD FW25. Фото: Diva

През 2025 г. Едис Пала затвърждава международния си успех с представянето на колекцията UNTOLD FW25 на Седмицата на модата в Милано. Ревюто, проведено на Via Bigli 21 в Милано, впечатлява публиката с концепцията “Upcycled Healing” – дрехи, създадени чрез рециклирани материи, вплетени с български обредни мотиви и символи на нестинарството. Колекцията е своеобразен мост между миналото и бъдещето, в който модата се превръща в ритуал за обновление. В нея ясно личи и новата посока на дизайнера – устойчивост, културна памет и експресивна визуалност. Италианското модно издание Glas Mode описва дебюта му като „повествование за идентичност, травма и преосмисляне“. Малко след Милано Пала започва работа по новата си линия UNFOLD SS26, която, според пост в официалния Instagram на марката, „започва там, където завършва лечението в прераждането“. Така 2025 г. бележи утвърждаването му като един от най-оригиналните млади визионери в европейската мода.

Едис Пала позира на стълба. Фото: Licatanagrada

Истинският пробив за Едис Пала идва с участието му в модно събитие в Париж – момент, който той нарича своя „трамплин“. Именно тогава светът за първи път забелязва младия дизайнер от Балканите, който се осмелява да мисли отвъд границите на традицията. Оттогава дрехите му печелят интерес от Европа, Азия и Близкия изток, а брандът Edis Pala се нарежда сред онези млади лейбъли, които говорят на езика на увереността, изкуството и свободата. „В началото никой не вярваше, че ще успея с моя моден бранд. Но аз не спрях. Човек винаги има избор – моят е никога да не спирам“, казва той.

Проф. Любомир Стойков и Едис Пала – 2025 г. Фото: Алма комуникация

За него изкуствоведът проф. Любомир Стойков – председател на Академията за мода, споделя: „Едис Пала е знаков представител на новата генерация български модни дизайнери, за които стилът на бъдещето е кауза, а най-високите образци в традицията – незабравим пример. Различността на неговия талант се изразява преди всичко в умението да вплита собствената си концепция за елегантност в неизбежните критерии за устойчива и рециклирана мода. Като добавим към това и добре селектираните елементи на уличния и субкултурния стил, които са фино кодирани в произведенията му, става ясно защо Едис Пала е атрактивен в своята оригиналност и оригинален чрез своята атрактивност. Желая му нови успехи!“.
За младия дизайнер модата не е просто индустрия, а лична изповед. Тя е отражение на вътрешната сила и начин да заявиш себе си. „Стилът ми беше оръжие към света и стената, която ме предпазваше от всички удари“, споделя Пала в интервю за BG Voice. И именно тази комбинация от уязвимост и решителност се превръща в неговата най-голяма сила.
Днес марката Edis Pala вече стои редом до модерните и смели европейски брандове, а дрехите му се носят от артисти, инфлуенсъри и хора, които търсят не просто визия, а израз. За тях модата е повече от стил, тя е идентичност. В нея има нещо от театъра, нещо от философията и много от сърцето на Балканите.

Едис разработва принтове за дрехите си. Фото: BG VOICE

Пътят на Едис започва далеч по-скромно от София, с молив, плат и една голяма мечта. Той носи в себе си пъстро културно наследство – баща му е наполовина турчин и албанец, а майка му – наполовина туркиня и българка. Тази смесица от култури се превръща в негова идентичност и вдъхновение. Още от дете рисува, комбинира дрехи и търси начин да изрази различността си. След това пътят го отвежда в Милано, където завършва престижната академия Nuova Accademia di Belle Arti (NABA), специалност „Моден дизайн“. Там се учи да гледа на дрехата не като на предмет, а като на история. Работи за Джорджо Армани, участва в подготовката на модни седмици, асистира на дизайнери и натрупва опит, който по-късно превръща в собствен стил. През 2016 г. създава своя марка, с която стъпва на международната сцена не просто като дизайнер от България, а като артист, който превърна Балканите в своята най-голяма сила.
Днес, когато неговите модели дефилират между световни градове и култури, те носят едно ясно послание – модата е език, който разбира всеки, стига да вярва в себе си.

 

Източници:
BG Voice

Edis Pala

Code Fashion

Lady Zone

 

Tags: Edis Pala

Вижте още

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Дизайнери

IN MEMORIAM: МОДНИЯТ СВЯТ ТЪГУВА ЗА РОБЕРТО КАВАЛИ

Най-популярни

Концептуалният бутик Alchemista вече и в Пловдив

Концептуалният бутик Alchemista вече и в Пловдив

Впечатляващи колекции в памет на Джорджо Армани

Впечатляващи колекции в памет на Джорджо Армани

Топмоделът Вероника Стефанова: „Майчинството и модата вървят ръка за ръка!“

Топмоделът Вероника Стефанова: „Майчинството и модата вървят ръка за ръка!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео