Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

ХЕДИ СЛИМАН – ПЕРФЕКТНИЯТ СИНТЕЗ МЕЖДУ МУЗИКАТА И МОДАТА

от FLM
26.07.2020
Време за четене: 2 мин.
2072
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Вече повече от 20 години Хеди Слиман прекрачва половите граници в модата, черпейки вдъхновение от рок
музиката и андрогинния модел. Един френски фотограф и дизайнер, който промени правилата в много от световните
брандове, започвайки от мъжката линия на „Диор“ – Homme, а по-късно и марки като „Ив Сен
Лоран“ и „Селин“.

Слиман е роден през 5 юли 1968 г. във Франция в семейство на тунизиец и италианка. На 11 годишна
възраст той открива фотографията, което в последствие се оказва съдбоносно за кариерата му, а 5 години по-късно
започва да шие собствените си дрехи с шевната машина на майка си. Образованието си завършва във висшия френски
институт École du Louvre, където изучава „История на изкуството“. Първоначалните му кариерни
амбиции са били свързани с журналистиката и репортерството.

Хеди Слиман

Хеди Слиман

Допирът му със света на модата става през 1992 г., когато Хеди става асистент на модния консултант
Жан-Жак Пикар за стогодишнината от проекта на „Луи Вюитон“ – „монограмно платно“, в
който участват дизайнери като Вивиан Уестууд и Маноло Бланик. През 1996 г. талантът на дизайнера е забелязан от Пиер
Берге, който го прави директор на мъжката прет-а-порте линия на „Ив Сен Лоран“, а по-късно става и
творчески директор. С всяка изминала колекция самоувереността на дизайнера нараства, а кулминацията на неговия успех
е линията Black Tie, представена през 2001 г. Същата година „Гучи“, начело с Том Форд превзема
марката. Като ветеран в модния дизайн, със свой собствен почерк и стил, Слиман отказва да участва в новата йерархия,
която Форд създава. „Има области, с които изобщо няма да правя компромиси що се отнася до работата ми.“,
споделя дизайнерът.

Непосредствено след това той напуска марката и по-късно приема предложението да оглави мъжката линия
облекла на „Диор“. Същата година пуска и първия парфюм за Dior Homme и продължава да следва
“skinny” линията, която започва в „Ив Сен Лоран“. През 2007 г. Хеди напуска
„Диор“, след провалено обсъждане за финансирането на собствен лейбъл. Дизайнерът се аргументира с това,
че не иска да губи контрол над името си и управлението на собствената си марка.

Модната си дейност подновява след години, когато през 2012-та отново оглавява „Ив Сен
Лоран“. Там работи като творчески директор 4 години, а през 2018-та поема ролята на креативен директор в
„Селин“ и оглавява марката и до днес. Работата на Слиман и в двете модни къщи е съдбоносна, заради
ребрандирането, което дизайнерът извършва.

Хеди Слиман и Ив Сен Лоран

Селин

По време на пребиваването си в Берлин през 2001-2002 година, Слиман се отдава на разрастващата си
страст към фотографията. Той започва да прави снимки на местните деца, а по-късно се пренасочва към музикална
фотография, като започва да документира представления в подземния танцов клуб, с който Берлин е известен. Снимките
дизайнерът показва по време на изложба и ги включва в първата си книга, кръстена на града.

Слиман е известен и с любовта си към рок енд рола, която се заражда още в ранна детска възраст, когато
на 6 години се сдобива с първия си запис на Дейвид Бауи. Именно изпълнителят го кара да се чувства спокойно с идеята
за женственост в рамките на мъжествеността – нещо дало отражение в по-късната му работа като дизайнер. В
дизайнерката си кариера той често облича членове на групи и често черпи вдъхновение от музиканти, като предпочита
модела „висок, строен и леко андрогинен“ – не твърде различен от самия него.

Хеди споделя мнението, че glam rock-ът е „най-значимото влияние за бъдещето както в дизайна, така
и във фотографията.“ Той издига в култ рок боговете, които от своя страна правят същото с него. Интересно е,
че Слиман е аномалия в културата, която толкова обожава. Той не пие, не пуши и не взима наркотици, поведението му,
от всяка индикация, е това на срамежлив, гениален човек, чиято безупречна любезност стои в пълен контраст с шаблона
– както на модната, така и на музикалната индустрия.

Селин

През 2002 г. Хеди става първия дизайнер на мъжки дрехи, който получава наградата на CFDA в категория
„международен дизайнер“, лично връчена от Дейвид Боуи, който е дългогодишен клиент на Слиман. През
годините дизайнерът е обличал много знаменитости като Брад Пит, Мадона, Никол Кидман, създавал е и сценични облекла
на групи The Libertines, Daft Punk, Franz Ferdinand и The Kills, както и артисти като Мик Джагър и Джак Уайт.

Най-отличителното за Хеди Слиман са трите му големи творчески страсти – музика, фотография и
дизайн, които в дейността на дизайнера са неразделни една от друга. Перфекционизмът и безкомпромистността на Хеди
създадоха културна промяна в модата, която продължава и до днес. Любовта му към андрогинията доведе до нова ера в
мъжки стил и роди “skinny” костюма, заради което Слиман винаги ще остане в историята като непримиримия
гений в мъжката мода.

Снимки:
1. – 2. Хеди Слиман.
Фото: TL Team / Trendland
3. Хеди Слиман и Ив Сен Лоран.
Фото: Pinterest / CR
Fashion Book

4. Андрогинна визия от колекция на „Селин“ за пролет 2019.
Фото: New York Times / New
York Times

5. Хеди Слиман на финала на ревю на „Селин“.
Фото: Shutterstock / Harpers
Bazaar

Източници:
https://fashionindustrybroadcast.com/2015/07/24/renegades-of-fashion-hedi-slimane-a-future-for-skinny-people/
https://www.vogue.co.uk/fashion/article/hedi-slimane-soundtrack-catwalk
https://fashionindustrybroadcast.com/2019/11/16/hedi-slimane-renegades-of-fashion-2/
https://fashionindustrybroadcast.com/2019/07/24/hedi-slimane-renegades-of-fashion/
https://fashionindustrybroadcast.com/2019/01/15/renegades-series-hedi-slimane/
https://fashionindustrybroadcast.com/2018/05/30/hedi-slimane-rock-fashion-god/
https://hypebeast.com/tags/hedi-slimane
https://www.crfashionbook.com/mens/a28301813/hedi-slimane-fashion-designer-celine-dior-ysl/
https://en.wikipedia.org/wiki/Hedi_Slimane
https://graziamagazine.com/articles/hedi-slimane-celine/

Тагове: Брой 107

Вижте още

Ruse Fashion Week
Дизайнери

Ruse Fashion Week 2025: Финал с блясък и изящество

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео