Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

ЛИНДА АЛЪРД: „НАЙ-НАПРЕД ИЗБИРАМЕ ПЛАТОВЕТЕ!“

от FLM
06.12.2011
Време за четене: 2 мин.
4184
A A
ЛИНДА АЛЪРД: „НАЙ-НАПРЕД ИЗБИРАМЕ ПЛАТОВЕТЕ!“
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Проф.Любомир Стойков

ЛИНДА АЛЪРДЛинда Алърд е от Аркон, Охайо. Родена е на 27 май 1940 година и е завършила “Изящни изкуства” в Държавния университет в Кент. Своят професионален дебют бележи през 1962 година като асистент-дизайнер в модната къща “Елън Трейси” – собственост на Хърбърт Гален, чийто бизнес е свързан с произвоството на младежки блузи. “Елън Трейси” е измисленото име на модната къща, създадена през 1949 година,, но вече четири десетилетия се свързва с името на Линда Алърд. През 1964 година тя става водеща дизайнерка на модна къща “Елън Трейси” . През 70-те години на ХХ век тя проектира делови дамски облекла. Модната къща заедно със самата Линда Алърд търпят развитие: лансират детски облекла / 1981 г. /, собственин колекции / 1985 г. / и спортни линии / 1991 г./. От 1992 година предлага парфюми, а през 1993 обръща сериозно внимание на жените с извънстандартни размери. Сериозно признание за професионализма на дизайнерката е правото, което още от 1984 година получава да поставя името си редом с името на модната къща / днес то така и може да се срещне навсякъде в рекламите /. Занимава се също с модна критика. Гост професор е в Международната академия по мърчандайзинг и дизайн в Чикаго. От 1984 година лансира своя собствена марка “Линда Алърд”. Член е на Съвета на модните дизайнери в Америка..През 2002 година тя наупска фирмата „Елън Трейси”, която е закупена от друга компания – „Лиз Клейборн”. Носителка е на най-голямата награда за мода в Далас, съответно през 1986 и 1987 години. (1)

Линда Алърд е от гилдията на онези модни творци, които следят динамиката на живота и си дават сметка за растящият “обем” на свободното време, за желанието на хората да пътуват и да спортуват – като цяло за потребността им от удобно, функционално и в значителна степен непретенциозно облекло. Тя е наясно и с желанието на съвременната жена да получава комфорт във всекидневието, както и възможност да комбинира и разнообразява тоалетите си. Дизайнерката отдава и необходимия приоритет на материите – много често те са водещи в изначалния й творчески замисъл. Пред медиите тя споделя тайните на своя занаят: “Започваме с цвета и с цялостното усещане за визията на колекцията – дали тя ще е по-свободна или строга, гъвкава и отпусната или от типа “ушито по поръчка”. Акцентът пада върху семплата линия. Първо избираме платовете, намирайки материята, която най-точно може да изрази чувствата ни и чак тогава започваме да моделираме. Именно платовете правят колекциите уникални” (2).

… Първата ми и единствена до този момент среща с талантливата американска дизайнерка Линда Алърд се състоя по време на седмицата на модата “Севънт он Сикст” в Ню Йорк на 31 март 1998 година. Тя бе достатъчно любезна, за да ме допусне на т.нар. бекстейдж по време на подготовката на ревюто й за “Елън Трейси”, както и да ми отдели време за кратко интервю. Съвсем сбито, персоналните ми впечатления от дизайнерката се свеждат до – енергичност, откритост, интелигентност и едно особено усещане за присъствие на духа – усещане за ентусиазъм, мъдрост и заедно с това деловитост.

Още в първите модели на колекцията на Елън Трейси за сезона есен-зима 1998-1999 година личи ясната тенденция за една по-голяма близост с реалния живот и природата. Самата дизайнерка признава, че се стреми да черпи вдъхновение от естествената заобикаляща среда: “Скъпоценните метали и минерали са източникът на моите цветове и формират усещането за лукса, с който е пропита цялата колекция” – споделя авторката. Облеклата, които са изработени както от типични есенно-зимни тъкани – мохер, кашмир, чиста вълна, а също така и – кадифе, жерсе, мерино и тафта, изразяват едно професионално схващане за модния феминизъм и за феми- нистичната мода; една философия, която интерпретира дрехата като символ и послание за красота, практичност и комфорт! Ето и краткото интервю, което взех от Линда Алърд през 1998 година в Манхатън.

ЛИНДА АЛЪРД

Г-жо Алърд, разкажете накратко за себе си?

Израснала съм в Средния Запад. В Ню Йорк съм от 35 години и през цялото това време правя модния дизайн на “Елън Трейси”.

Какво е Вашето определение за модата?

За мен лично, както и за моите клиенти  модата е нещо стойностно и подходящо. Аз правя облекла за работещи жени и мисля, че тези дрехи преди всичко трябва да са функционални. Според мен комфортът и практичността следва да вървят заедно. Тъкмо от този синтез, от това съчетание се получава модата.

Защо избрахте модата за своя професия?

Защото винаги съм искала да бъда дизайнер.На десет години започнах да шия дрехи на куклите си и оттогава не съм спирала да правя дизайн на облекла.

Какво послание искате да отправите с днешната си колекция?

Послание за женственост,чувственост, лукс, разнообразни тъкани, метални нишки, които се съчетават с новите текстили – флуидни, ефектни облекла : всичко, което прави впечатление. Много дължи, тежки,”плаващи” поли, блещукащи скъпи материи за горната част на роклите и ансамблите.

Кое Ви вдъхновява?

Мисля, че вдъхновение намирам винаги в жената, защото аз се чувствам като жената, която се нуждае от дрехата, за да се чувства наистина добре.

ЛИНДА АЛЪРДЛИНДА АЛЪРДЛИНДА АЛЪРД

Кои са най-известните Ви клиенти?

Това са много делови дами, като например първата дама на Ню Йорк, която носи “Елън Трейси” – Джералдин Фераро, а също и много жени от политическите среди.

Какво е характерно за цветовата гама?

Смятам, че цветовете тази година са много красиви – много хубави натурални тонове. Сред тях бих посочила бледо-перленото, тъмносиньото, млечно-бялото, а също – много топлите, пастелните багри.Тъмнокафявото запазва стабилното си присъствие. То е много модерно и удобно.

Как ще коментирате моделите, които представят новата ви колекция?

О, тази сутрин кастингът беше добър – момичетата са възхителни, много красиви.

Кой е любимият ви модел?

Кристи Търлингтън е лицето на “Елън Трейси” през този сезон и с нея правим кампанията тази година.

ЛИНДА АЛЪРДЛИНДА АЛЪРД

Какъв е Вашият личен стил на обличане?

Много класически, харесвам удобството. Ползвам дрехите за работа и нося панталон и сако или яке, а за вечерта предпочитам по-екстравагантните панталони и сака.

Какво е характерно за съвременния американски дизайн?

Никой не прави по-добре от американците спортно облекло. В тази област наистина никой не е в състояние да ни конкурира. В това се убеждавате, предполагам, и на този форум – седмицата на модата в Ню Йорк.

Все пак кои са основните тенденции в днешната американска мода?

Мисля, че основната тенденция е класиката в спортното, мъжкото и дамското облекло – това е и характерното за модата в Ню Йорк.

* * *

Линда Алърд е типична представителка на зрялото поколение американски дизайнери. Привързана към модната къща “Елън Трейси”, тя вече десетилетия отстоява стил, отговарящ на критериите на бизнес дамите за елегантност и практичност. Възможно е някои да я намират за консервативна, но нека да не забравяме, че консерватизмът има и положителни страни. Според тях да си консервативен означава да бъдеш последователен, компетентен, улегнал, отговорен или казано с други думи – завършен професионалист. Каквато е Линда Алърд.

_________

Бележки:

(1) Тук и по-надолу са използвани факти и данни от Martin,R.The St.James Fashion Encyclopedia:A Survey of Style from 1945 to the Present.Visible Ink Press.Detroit,1997, pp.15 – 17; Stegemeyer,A.Who`s Who in Fashion.Third Edition. ”Fairchild Publications”. New York,1996, pp. 11 – 12., както и от пресматериали предоставени ми от модната къща в Ню Йорк – б.а.

(2) Цит. по Martin,R.The St.James Fashion Encyclopedia:A Survey of Style from 1945 to the Present.Visible Ink Press.Detroit,1997,p.17;

Снимки:

1. Линда Алърд

Фото: © All photographs ©1998firstVIEW

2. Линда Алърд и Любомир Стойков, Ню Йорк, март 1998 г.

Фото: © Личен архив на Любомир Стойков

3. и 4. Колекция на Линда Алърд за “Елън Трейси”, есен-зима 1998-1999 г.

Фото: © All photographs ©1998firstVIEW

5. Линда Алърд за “Елън Трейси”, 2002

Фото: © Linda Allard , Ellen Tracy ; “Vogue” April, 2002 / USA /

6. и 7. Линда Алърд за “Елън Трейси”, 2003

Фото: © Linda Allard , Ellen Tracy ; “In Style” , September 2003

Тагове: Брой 51

Вижте още

Ruse Fashion Week
Дизайнери

Ruse Fashion Week 2025: Финал с блясък и изящество

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео