Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

МАНОЛО БЛАНИК – ДИЗАЙНЕРЪТ НА ВИСОКИТЕ ТОКЧЕТА

от FLM
22.11.2022
Време за четене: 1 мин.
1774
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Мануел Бланик Родригес, известен като Маноло Бланик, е испански дизайнер, роден на 27 ноември 1942 г. в Санта Крус де ла Палма, Канарски острови. Въпреки че името му се е превърнало в синоним на дамските луксозни обувки, той съвсем случайно става дизайнер.

Израснал е в заможно семейство заедно с по-малката си сестра. Баща му, който е от чешки произход притежавал фармацевтична фирма в Прага, а майка му, която била с испански произход имала бананова плантация в родния им град.  По време на Втората световна война, поради недостига на обувки, майката на Бланик предпочитала да носи дизайнерски обувки и местният обущар я научил да изработва собствени дизайни на обувки от налични материали като дърво, кожа, панделки и дантела. Впоследствие Маноло проявява интерес към това изкуство и създава няколко чифта за своите домашни любимци от муселин и памучни панделки.

Маноло Бланик

След като прекарва известно време в швейцарски пансион,  Маноло заминава за Женева, за да изучава международно право, защото родителите му искали да стане дипломат. Когато завършва първия семестър, Маноло пренасочва фокуса си върху литературата и като получава дипломата си през 1965 г. се премества в Париж, за да учи изкуство в “École des Beaux-Arts” и сценичен дизайн в “Louvre Art School”, а паралелно с това работи в магазин за дрехи във винтидж стил.

През 1968 г. испанският творец се мести в Лондон, където започва работа в модния бутик “Zapata”. След това за кратко работи като фотограф за вестник “The Sunday Times”, както и като писател за италианското издание на водещото модно списание “Vogue”, а в началото на 70-те години става продавач на дънки в бутик “Feathers”. През 1970 г. е представен на Даяна Вриланд – тогава главен редактор на американския “Vogue”– която, след като забелязала обувките, представени в неговите скици, го насърчава да се занимава с дизайн на обувки. На следващата година Маноло започнал да проектира обувки за “Zapata”.

Маноло Бланик

За да усъвършенства техниката си, Бланик учи за кратко обущарство при професионалисти в Нортхемптън и Източен Лондон. Той преследва страстта си към дизайна и през 1971 г. разработва първата си обувка за ревю на най-известния британски моден дизайнер на времето – Оси Кларк, включваща иновативни дизайни като “Cherry Shoe“ – токчета с имитация на череши, висящи от зелени каишки. Малко след това отваря първия си бутик в Челси и в самото начало никога не напускал магазина си. Неговата магнетична личност създавала атмосфера на красота и очарование за клиенти и приятели като Бианка Джагър, Рупърт Еверет, Дейвид Хокни и Анна Уинтур. През 1978 г. пуска колекция за луксозния бранд “Bloomingdale's” и впоследствие получава серия от награди, включително „Дизайнер на аксесоари на годината“ на Съвета на модните дизайнери на Америка (CFDA) (1990 г.).

Маноло Бланик

Обувките, които Маноло Бланик създава добиват популярност от британското телевизионно шоу “Absolutely Fabulous”, както и от американският сериал „Сексът и градът“, в който познатата героиня Кари Брадшоу е обсебена от тях и превърна марката в световноизвестна.

Винаги е бил изтънчен, с личен стил, принадлежащ на друго време или може би съществуващ извън времето. Намира обемистите платформи от 70-те за груби и неелегантни, така че той създава елегантни високи токчета и убеждава клиентите си да възприемат неговото по-изтънчено чувство за женственост. Стилетът все още не е излязъл от мода.

През 2003 г. става първият дизайнер на обувки, представен на изложба в Музея на дизайна в Лондон, която демонстрира работата му, показана в книгата му „Маноло Бланик: Рисунки (2003)“. Също така през 2017 г. става обект на документалния филм „Маноло: Момчето, което прави обувки за гущери“.

Маноло Бланик

Бланик е може би най-известен с това, че създава елегантни и леки високи обувки, които придават сексапил, като същевременно включват ефирни елементи за постигане на бляскав, но изискан външен вид. Неговите луксозни и декоративни творения се отличават с пищни аксесоари като вериги, пера, кожи, панделки, пръстени и копринен брокат. В епохата на масово производство е известен с ръчната изработка на всяка обувка и със сътрудничеството с най-добрите световни модни дизайнери – включително Джон Галиано, Калвин Клайн и Ив Сен Лоран, като създава обувки, които да си подхождат с техните сезонни колекции.

Снимки:

1. Портрет на Маноло Бланик.

Фото: © Vogue.es

2. Част от „Златната колекция“ на Маноло Бланик.

Фото: © Vogue.com

3. Героинята Кари Брадшоу с обувки от Маноло Бланик в „Сексът и градът“.

Фото: © Charles Sykes

4. Документалният филм „Маноло: Момчето, което прави обувки за гущери“.

Фото: © Imdb.com

Източници:
https://www.britannica.com/biography/Manolo-Blahnik
https://www.manoloblahnik.com/ca/the-man/
https://www.businessoffashion.com/community/people/manolo-blahnik

 

Тагове: Брой 121

Вижте още

Ruse Fashion Week
Дизайнери

Ruse Fashion Week 2025: Финал с блясък и изящество

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео