Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

МОДЕЛИТЕ НА АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – НОРМАЛНОТО НЕ Е НА МОДА

от FLM
08.09.2014
Време за четене: 2 мин.
4875
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

За да станеш известен моден дизайнер в свят, където конкуренцията расте с невероятни темпове, а новите технологии изпращат креативността до нечувани върхове, са необходими комплекс от качества. Ако си жена дизайнер, трябва да можеш да мислиш като мъж, да имаш много идеи, дори техническо или инженерно мислене и все пак да умееш да преразказваш именно женските мечти с помощта на дрехите и дизайна. Една такава дизайнерка е холандката Айрис ван Херпен.

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

През 2006 година тя завършва университета ArtEZ Institute of the Arts в холандския град Арнем. От същото това място са излезли и имена като Виктор Хорстинг и Ролф Сноерен, създатели на марката „Виктор и Ролф”. С образование, получено именно там и професионален старт като стажант при самия Аликзандър Маккуин не се съмняваме, че Айрис всъщност се превръща в един от най-зорко следените дизайнери по света. Холандската дизайнерка дори често е сравнявана с него.

Марката, носеща собственото й име, холандката основава година, след като се дипломира. В момента Айрис е гост-член на синдикалната камара за висша мода. Понякога е трудно да наречем произведенията и за Haute Couture просто дрехи, защото нейната представа за мода стига по-далеч от нашите очаквания и именно това я превръща в един от малкото млади и гениални таланти в модния свят. Тя става известна благодарение на своите ексцентрични колекции, в които дрехите изглеждат като скулптури.

Като материали за реализация на колекциите си младата дизайнерка използва каучук и пластмаса, лазерно заварени. Нейните творения приличат повече на изкуство. А какво е общото между нейната работа и архитектурата може да заключим сами от следната фраза, с която тя се самоопределя: „Чрез събирането на форма, структура и материал заедно по един нов начин, аз се опитвам да предложa и реализирам оптимално напрежение и движение.”

Сред нейните модели е Горгоната Медуза. Този модел сякаш е обиколен от воден ореол. Такива дрехи не всеки може да облече, но желаещи винаги се намират като ексцентричната певица Лейди Гага, която неведнъж е излизала с тези тоалети, Бьорк и Дафни Гинес. Ако се запитаме от къде черпи вдъхновение за облеклата си Ван Херпен, без колебание можем да потърсим отговорите в Древногръцката митология. Змиекосите горгони, начело с Медуза, морското чудовище Сцила с кучешките глави на кръста, или пък харпиите – птиците с глави на девойки. Урсула от "Малката русалка" на Дисни също изглежда като някой, който се е възползвал от услугите на холандката с нестандартна мисъл.

КОЛЕКЦИИ НА АЙРИС ВАН ХЕРПЕН 2007 – 2010 г.

Първото сюрреалистичното ревю на ван Херпен представя колекцията "Крехък задгробен живот” – юли 2007 г., Седмица на модата в Амстердам. Отправна точка за тази колекция е сливането на животински инстинкт и човешка рационалност. Получените "същества/творения" на тази комбинация са отражение на погледа на ван Херпен относно бъдещето: крехка, уязвима и еволюира. Тя експериментира с форми на крила, рога, и змийски принтове.

Колекция "Химически врани" – януари 2008 г., Амстердам Група врани, живеещи около студио на дизайнерката стават причина за асоциацията й с черна магия и алхимия. Враните са известни със своята интелигентност, склонност към блестящи предмети, и са традиционно свързани с тайна и символика.  Херпен трансформира материалите, така както алхимиците са се опитвали да превърнат неблагородните метали в злато, в случая тя трансформира златистите 700 ребра в няколко дизайна, напомнящи на движението на крила и пера. 

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

Колекция "Дим от рафинерия" – юли 2008 г., Амстердам Колекцията има двусмислен характер – както красива, така и отровна. Айрис, превела разводнености на индустриалния дим от специално изтъкана метална мрежа. Тя преобръща металните нишки в изключително мека и еластична материя. 

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

Колекция "Мумифициране" – януари 2009 г., Амстердам Тук Айрис ван Херпен е вдъхновена от зловещата красотата на древното египетско мумифициране и интензивната преданост, която заобикаля този процес.  С техники за преповиване и покриване на тялото, заедно с характерните геометрични и графични модели на египетските мумии, тя доразвива практиката на древните египтяни, за да се създаде нова реалност за своите мъртви. 

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

„Радиационна Инвазия” – септември 2009 г., Седмица на модата в Лондон. Дизайнерката ни поставя въпроса, какво бихме могли да направим с всекидневното облъчване, електромагнитните вълни и цифрови информационни потоци, ако можехме да ги видим. В този проект тя представя как би изглеждало тялото, заобиколено от комплекс от вълнообразни лъчи, вибриращи частици и отразяващи плисета.

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

„Синестезия” – февруари 2010 г., Лондон. Синестезия е неврологично заболяване, което води до комбинация от сетивни възприятия. За да подчертае свръхчувствителността на тялото и да се визуализира това заплитане на сетивните възприятия Айрис ван Херпен използва лъскаво метално фолио върху специално обработена кожа, която генерира объркващо визуален ефект без постоянна фиксирана точка.

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

Колекция „Кристализация“ – юли 2010 г., Амстердам Колекцията представя сложна поредица от рокли, които се отличават с наситени детайли и висока гъвкавост.  Това е едно нестандартно виждане за интегрирането на животинските елементи в модната колекция, което няма как да остане незабелязано. Вдъхновени от коралите и преобразуването на водата в кристали, те пресъздават тази виталност на морския свят в една уникална колекция. Тя е уникална колаборация между модната дизайнерка Айрис ван Херпен и артиста Даниел Видриг. С такава уникална свобода дизайнерката насочва вниманието си към момента, когато водата се превръща от течно състояние в кристална структура. Резултатът е елегантна и органична естетика, която пасва идеално по човешкото тяло. Може да е малко твърда на пипане, но „дрехата” със сигурност изглежда впечатляващо.

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

Моделите на АЙРИС ВАН ХЕРПЕН – нормалното не е на мода

Снимки:
1. Айрис ван Херпен.
Фото: http://powervrouwen.blog.nl
2.– 3. Модели от колекция „Химически врани”, януари 2008 г., Амстердам.
4. Модели от колекция „Дим от рафинерия”, юли 2008 г., Амстердам.
5. – 6.Модели от колекция „Мумифициране", януари 2009 г., Амстердам
7.– 8. Модели от колекция „Радиационна Инвазия”, септември 2009 г., Седмица на модата в Лондон.
9. – 10. Модели от колекция „Синестезия”, февруари 2010 г., Лондон.
11. – 12. Модели от колекция „Кристализация“, юли 2010 г., Амстердам
Фото: http://www.irisvanherpen.com/haute-couture
13. Скица на Мария Ничева, вдъхновена от работата на дизайнерката Айрис ван Херпен.
Фото: Личен архив

Източници: http://fashioninside.bg ; http://jenite.bg ; http://malls-of-bulgaria.com ; https://www.fashion-lifestyle.bg/textiles_broi67 ; http://www.viewsofia.com ; http://morphocode.com http://www.irisvanherpen.com/about

Забележка: Текстът е от презентация за дизайнерката Айрис ван Херпен на Мария Ничева, I-ви курс Магистър, специалност Мода, Национална Художествена Академия;  

Тагове: Брой 74

Вижте още

Ruse Fashion Week
Дизайнери

Ruse Fashion Week 2025: Финал с блясък и изящество

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео