Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

от FLM
24.04.2016
Време за четене: 3 мин.
4143
A A
РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Рик Оуенс е роден през 1962 г. в Портървил, Калифорния. Започва висшето си образование в колежа „Отис” в Лос Анджелис, където изучава Изящни изкуства. След две години прекъсва, за да започне курсове по шев и кройка в Техническия колеж в Ел Ей. Скоро след това започва работа за няколко местни компании, които произвеждат спортно облекло и евтини имитации на дизайнерски облекла. Рик е женен за Мишел Лами, която до преместването им в Париж е собственик на известния холивудски ресторант „Les Deux Cafés”.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

През 1994 г. Оуенс основава и лансира собствения си лейбъл и в продължение на няколко години Чарлз Галей, който по това време е стилна икона със собствен магазин, поддържа бизнеса на младия дизайнер, като изкупува колекциите му.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

През 2001 г. Рик сключва договор с италианската търговска агенция Eo Bocci Associati за световно разпространение и така неговото производство се премества в Италия. За пръв път името Рик Оуенс привлича вниманието на световната модна публика след като Кейт Мос се появява на корицата на френския „Вог”, облечена с кожено яке на марката „Рик Оуенс”.

Оуенс показва първата си колекция през 2002 г. по време на седмицата на модата в Ню Йорк с подкрепата на американския „Вог” и Анна Уинтур. С нейно съдействие Оуенс прави фотосесия на своята муза Кембра Фалер за „Вог”, която e заснета от Ани Лейбовиц. Следващата година Рик представя и мъжката си колекция заедно с дамската за сезон пролет-лято. След това работата и производството в Европа го подтикват да се премести от Ел Ей в Париж и да покаже колекцията си по време на седмицата на модата там. Той започва и дългогодишната си работа със стилиста Панос Япанис, който работи с Оуенс по всичките му модни шоута до момента.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

Дизайнерът описва стила си като „блясъкът среща грънджа“, докато пресата го определя като готически. Черно и сиво присъстват перманентно в колекциите му, които са направени главно от кожа и груби материи. Дрехите му изразяват неговия рокендрол характер. Щамповани тениски, кожени вталени якета и асиметрични дължини са се превърнали в запазената му марка.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

През 2003 г. Рик е нает като дизайнер в модната къща за кожени облекла Revillon и през 2007 г. представя първата си самостоятелна колекция кожени облекла Jardins de Palais Royal.

Още от 2005 г. насам мебелите на Оуенс се оказват много колекционерски. Той създава само бутикови мебели в бункер стил за таванското си помещение в Ел Ей, но когато се премества в Париж те са разграбени от местния дилър Филип Джоус.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

Американският моден дизайнер създава през 2010 г. специална колекция мебели в сътрудничество с лондонската галерия „Сarpenters Workshop Gallery“. Три години по-късно, вече подписал с „Carpenters Workshop Gallery“ и с изложба в същия момент в Лондон, той доказва не само сериозни намерения в областта, но и значителен талант.

През 2013 г. „кръстникът на бруталния шик“ показва своята колекция „Праистория“ в „Carpenters Workshop Gallery”. В нея Оуенс използва цветна палитра, а самата колекция е от седем части, простирайки се от бяло до черно и спирайки някъде по средата. Изложбата е озаглавена „Праистория“ – име което отразява неговото вдъхновение – произходът на човечеството, напомня загадъчна древна цивилизация. Неговата аура е един духовен ритуал, архаична церемония и върховна власт. Мебелите от серията привличат не само със суровия си дизайн, но и с материалите: камък, пресовано и окаменено дърво, мрамор, алабастър. По повърхността на някои предмети се забелязват и груби цепнатини, в духа на съвременните градски варвари. Те говорят на езика на съпоставките. Тъй като той взима решенията за материали и форми, работи за да постигне баланс между идеи, които произхождат от двата противоположни края на гамата. „Това е наистина за съпоставяне и контраст. Много от частите са ежедненвно използвани материали, като шпертплат в непосредствена близост с редки и луксозни, като алабастър.“ – казва Оуенс. Той подчертава, че тази концепция може да се прилага в обществото. „Това е като света около нас, това е смесица от високо и ниско. Ако имате твърде много от едното или от другото, може да е гадно, за да оцените едното, имате нужда и от другото. Това е всичко за баланса.“ „С „Праистория“ Оуенс изследва трайния характер на мебелите, противопоставяйки го с този на дрехите. За разлика от модния, продуктовият дизайн не подлежи на бърза смяна, не е сезонно базиран. Вместо това той осигурява трайна визуална опора за вътрешните пространства“, пише списание „Детайли“.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

„Идеята не е нова”, коментира самият Оуенс, “Преди девет години с Хан се преместихме в Париж и аз от време на време правех мебели по поръчка. Вдъхновяват ме простите предмети, най-вече от дървени материали като тези на Клод Парен. Така съвсем естествено се появи и линията Rick Owens Furniture.“ Хан всъщност е музата и съпругата на Рик – известната със своята екстравагантност дизайнерка и продуцент Мишел Лами. Докато Оуенс мисли за дизайна, тя е човекът, който се грижи за намирането на най-подходящите и добри материали за изпълнението му, както и за майсторите, които ще претворят идеите им в реалността.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

Повечето дизайнери използват своите магазини, за да покажат на целия свят своята визия. Притежанието на цялото пространство дава възможност на дизайнера да отличи своята марка, като акцентира върху онова, с което е познат на публиката. В случая, Оуенс е познат със своя различен и нетрадиционен поглед, авангардни дрехи, облекло и аксесоари. Такъв е и нестандартният му бутиков магазин в Милано. Изключително впечатляващ и различен, но подчертано негов. В пробната на магазина ни очаква екстравагантно предложение за почивка и проба – седалка, върху реална статуя на самия дизайнер, като дори косата на куклата е истинска. Останалата част от магазина е изцяло в типичния за Оуенс монохром.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

В същата година когато прави изложбата си „Праистория“, Рик Оуeнс показва шоуто си в Париж и взривява иначе гладкото и предвидимо следване на дните от седмицата на модата във френската столица. Всъщност, прави почти скандал и не защото се скара с някого или излезе топлес на подиума, а защото му хрумна да покаже колекцията си пролет/лято 2014 чрез 40 танцуващи мъже и жени, събрани от четири американски състава (от Ню Йорк, Вашингтон и Балтимор). Казват, че дизайнерът ги е намерил в YouTube. Моделите не бяха с обичайните размери за един типичен модел, но пък подходът на дизайнера изненада и до някаква степен шокира всички присъстващи на това шоу. След пърформанса беше изкритикуван от няколко модни журналисти, но в крайна сметка той е единственият, който реши да ни покаже нещо неочаквано, съвкупност от мода и ритъм.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

Голи зърна? Голи гърди? Редакторите, които стоят на първия ред са видели много от ревютата за дамско и мъжко бельо на модните подиуми, но това определено бе изненада от страна на представянето на „месото“ от колекцията за мъже на Рик Оуенс в Париж през 2014 г. В крайно необичаен ход, американският дизайнер изпрати четирима от моделите си на пистата, носейки дрехи с „шпионки“, които показваха напълно половите им членове. Светкавицата от плът бе представена едва доловимо, противно на представите за драматичната голота – с драпирана колекция от тъмни цветове и свободно падащи материи. Както публиката по-късно осъзна, табуто напълно падна пред техните очи. Шушуканията и кикотите се носиха като мексиканска вълна из редовете на „представлението“. Това ревю си спечели и собствен таг в социалните мрежи, най-вече в Instagram: #dickowens.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

Специфичните полови части са тематично поставени във всеки елемент по време на седмицата на модата. За сезон пролет 2015 гостите на „Acne“ ще се хранят с хапки във формата на пенис.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

След представянето на мъжка мода за пролет/лято 2016 авангардният дизайнер показа нова съвместна линия с „Адидас” на обувки за идното лято. Масивни, изглеждащи свръх удобни и елегантни едновременно, в монохромни цветове със сребристи отблясъци – такива са моделите от колекцията сезонни обувки за пролет/лято 2016, която Рик Оуенс разработва заедно с „Адидас”. Известният с провокативната си мода американски дизайнер, който живее в Париж, се вдъхновява от формата на класическите Runner на марката, за да създаде сандали, които са с едва ли не извънземна форма. Два от новите модели са с луксозна кожена подложка за стъпване и горна част във военен стил, а единият има вградена торбичка с цип и практичен джоб.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

Преди това е дефилето на марката „Рик Оуенс” на мъжка мода за пролет/лято 2016, където причудливи и мрачни създания, обвити в широки роби и туники, развлечени панталони и високи кубинки, изглеждат като излезли от готик филм на модния подиум. Представянето е помрачено от политически пристрастна изява на един от моделите, но от ревютата на Оуенс винаги може да се очаква неочакваното.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

Неговите колекции днес се предлагат в над 300 магазина по целия свят, а сред клиентите на дизайнера са Лени Кравиц, Джей Зи, Кейни Уест, Мадона, Хелена Бонъм Картър, Къртни Лав и много други.

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

Хип хоп легендата Джей Зи е голям фен на ексцентричния дизайнер и често му доверява визията си, дори го възпява в своя песен. За жалост, Рик не може да отговори със същите чувства за творчеството му. Дизайнерът сподели в интервю пред сп. AnOther. „Трябва да призная, че не съм толкова запознат с творчеството на Джей Зи или Рик Рос, всъщност с хип хоп стила като цяло. Аз слушам предимно хардкор техно и стари диско парчета. Но, разбира се, аз съм доволен, че имам щастливи клиенти, които говорят и пеят за моите продукти.”

РИК ОУЕНС – НЕСТАНДАРТЕН И РАЗЛИЧЕН

Рик твърди, че е бисексуален. Известен е с вечната си визия – черни вталени панталони, бял или черен памучен тишърт и удобна черна връхна дреха. „Не мога да си представя да сменям облеклото си всеки ден или за фитнес.“, казва Рик. Косата му е дълга до кръста и смята никога да не я подстригва. Рик е носител на награда за изгряващ талант на „CFDA Perry Ellis” за 2002 г. и национална награда за дизайн „Cooper-Hewitt” – 2007 г.

Снимки:
1. Дизайнерът Рик Оуенс
Фото: http://www.missis.bg/news
2. Рик Оуенс
3. Съпругата и муза на Рик Оуенс – Мишел Лами.

4. – 5. Мебели от колекция „Праистория“ на ексцентричния дизайнер.
Фото: http://eva.bg/article/
6. Част от ексцентричния интериор в магазина на Рик Оуенс в Милано.
Фото: http://codefashion.bg/2015/12/14/2789/
7. Обувка по модел на Рик Оуенс, вдъхновена от линия Runner на „Адидас”.
Фото: http://www.dezeen.com/
8. – 12. Част от пърформънса за модното шоу на Рик Оуенс за колекция пролет/лято 2014 година.
Фото: http://www.viewsofia.com/article
13. – 14. Модели от колекцията на Рик Оуенс, която скандализира голяма част от модните критици.
Фото: http://www.dazeddigital.com
15. Модели от дефилето на мъжка мода за пролет/лято 2016 на Рик Оуенс.
Фото: https://designandculturebyed.com/tag/dark-fashion/

Източници: https://en.wikipedia.org/wiki/Rick_Owens ; http://www.missis.bg/news ; http://eva.bg/article/ ; http://codefashion.bg ; http://www.thecoli.com/ ; http://trafficnews.bg/news.php?id=9210 ; https://designandculturebyed.com ; http://www.theguardian.com ; http://bestin.ua/news/news-world/11470/ ;

Тагове: Брой 83

Вижте още

Ruse Fashion Week
Дизайнери

Ruse Fashion Week 2025: Финал с блясък и изящество

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

„ОТВЪД МОСТЪ“ – спортно приключение и културно пътешествие в сърцето на Ловеч

„ОТВЪД МОСТЪ“ – спортно приключение и културно пътешествие в сърцето на Ловеч

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео