Компанията H&M се присъединява към нарастващия списък от модни компании, които интегрират изкуствен интелект (AI) в своите онлайн комуникации. Марката планира да създаде дигитални „близнаци“ на реални модели, които ще бъдат използвани в социалните мрежи и маркетингови кампании, при условие че моделите дадат своето съгласие.
Досега 30 модела, сред които и Матилда Гварлиани (известна от корицата на мартенския брой на „Вог“ Холандия за 2024 г.), вече са одобрили създаването на своите AI реплики.
Главният креативен директор на H&M, Йорген Андерсон, защити решението на компанията в публикация в LinkedIn: „Креативността и радикалното любопитство винаги са били в основата на H&M. Сега изследваме нови хоризонти с генеративния изкуствен интелект (AI), търсейки иновативни начини да представяме нашите дизайни, като същевременно запазваме човешкия подход. Възможностите са почти безкрайни.“
Решението обаче не беше посрещнато само с ентусиазъм. Сред критиците е инфлуенсърката Морган Ридъл, която в „Инстаграм“ изрази притеснения относно потенциалното влияние на AI моделите върху работните места в модната индустрия и правата на участващите модели.
В отговор на въпрос на FashionUnited, H&M заяви: „Вярваме, че като си сътрудничим с агенции и самите модели, подхождаме към тази технология отговорно.“
В интервю за Business of Fashion компанията подчерта, че моделите ще запазят контрола върху използването на своите дигитални копия и ще получават същото заплащане, както за стандартните си фотосесии. Освен това, първите изображения на AI моделите ще бъдат маркирани с водни знаци, за да е ясно, че са генерирани чрез изкуствен интелект (AI).
H&M не е първата модна марка, която експериментира с AI модели. Levi Strauss & Co. пусна кампания с такива изображения още през 2023 г. в партньорство със стартъпа Lalaland, а „Манго“ представи първата си AI кампания през юли 2024 г.
Източник: Fashionunited