Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Текстил

КАК КЛЪСТЕРИТЕ МОГАТ ДА УКРЕПЯТ ЕВРОПЕЙСКАТА ИКОНОМИКА В ТЕКСТИЛНИЯ СЕКТОР

от Силвия Кабаиванова
28.12.2020
Време за четене: 1 мин.
1362
A A
КАК КЛЪСТЕРИТЕ МОГАТ ДА УКРЕПЯТ ЕВРОПЕЙСКАТА ИКОНОМИКА В ТЕКСТИЛНИЯ СЕКТОР
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Първата изцяло виртуална Европейска клъстерна конференция събра над 900 заинтересовани страни, създатели на политики, мениджъри на клъстери, изследователи, предприемачи и обществеността, за да обсъдят и споделят настоящите и бъдещите приоритети за клъстерните политики и разработки в подкрепа на устойчивото развитие на индустрията и междурегионалното сътрудничество и за изграждане връзки между европейските вериги за създаване на стойност, клъстерите и екосистемите.

Силвия Кабаиванова, председател на Българската модна асоциация и главен редактор на Be Global Fashion Network, изнесе лекция за това как клъстерите могат да укрепят европейската икономика в текстилния сектор.

Silvia Kabaivanova

"Настоящата ситуация, причинена от COVID-19, доведе до драстично намаляване на поръчките за производителите на текстил и облекло. Проучване сред тях показва, че почти 9 от 10 фирми са изправени пред сериозни ограничения във финансовото си състояние и 80% от компаниите са уволнили работници. Някои от най-големите компании в България съкратиха едновременно стотици работници. Техните партньори от Западна Европа драстично намаляват поръчките си и поради тази причина те усещат липса на ликвидност и не могат да задържат служителите си. В същото време засилен граничен контрол поради на коронавируса причинява смущения във веригата на доставки и забавяне на производството.

Как клъстерите могат да укрепят европейската икономика в текстилния сектор

Много производители са в наистина тежко положение и не очакват това да се промени до май следващата година, така че търсят начини да оцелеят. Един от начините за това е да бъдат гъвкави. През 2020 голяма част от българските производители се занимаваха с производство на шивашки маски, но някои обясниха, че е много трудно да бъдат сертифицирани и да продават маски на различни пазари в ЕС. Вместо да шият официални облекла, някои от производителите преминаха към шиене на работно облекло, униформи и продукти за дома. За да намалят разходите, фирмите споделят транспортни и други услуги. Те получават големи поръчки, разделят ги на няколко по-малки производители и по този начин си помагат. Това, което ние като клъстер правим, е да им помогнем да възприемат устойчиви практики и да намерят нови пазари. Някои компании, които преди работеха само като производители на ишлеме, започнаха да разработват свои собствени колекции и ние им помагаме да продават онлайн. По-големите производители, които могат да си позволят да задържат работниците си, въпреки че нямат много поръчки на клиенти, произвеждат стоки за своя склад с надеждата да ги продадат, когато ситуацията се подобри.

Добра практика сред някои компании в сектора на мъжкото облекло е производството на ризи и костюми по поръчка, което елиминира риска от производство на стоки, които не се продават и е добър пример за спестяване на ресурси.

Как клъстерите могат да укрепят европейската икономика в текстилния сектор

На следващите две диаграми можете да видите стойността на резултатите от производството на текстил и облекло в ЕС през 2018 г. Според Европейската федерация по облекло и текстил, огнището на COVID-19 може да доведе до 50% спад в продажбите и производството за текстилния и шивашки сектор в ЕС година. И виждаме, че това вече се случва.

До 8% от общата заетост в индустрията в Европейския съюз (около 158 000 работни места) и 6% от компаниите (около 13 000) могат да изчезнат до края на следващата година, според доклад на Euler Hermes.

Как клъстерите могат да укрепят европейската икономика в текстилния сектор

И така, какво е решението? Когато нещата започнат да се нормализират, текстилната индустрия ще се промени. А ролята на клъстерите е да и помогнат да се възстанови и да стане по-екологична.

Сега имаме шанс да накараме марките да разберат, че най-добрата стратегия за тях е устойчивостта. Бъдещето на европейската индустрия за текстил и облекло е да произвежда продукти и услуги с висока добавена стойност и да поставя акцента върху КАЧЕСТВОТО НАД КОЛИЧЕСТВОТО. Свързването на науката с клъстерите ще бъде много полезно, за да се разработят и пуснат в производство нови иновативни технологии и материали. Също така клъстерите трябва да подкрепят кръговата мода, като помагат за създаването на пазар за рециклирани материали и рециклирани продукти. Преминаването от внос към продукти Произведени в Европа ще даде значителен тласък на местната индустрия за текстил и облекло.

Как клъстерите могат да укрепят европейската икономика в текстилния сектор

Важна роля на клъстерите е да правят силни кампании за промяна на потребителското поведение, защото всичко започва от потребителите. Когато има търсене на устойчиви продукти, тогава компаниите ще преминат към производство на повече такива продукти. Клъстерите трябва да повишат информираността на потребителите за въздействието на модата върху околната среда и да подобрят ПРОЗРАЧНОСТТА. Мисля, че трябва да предефинираме думата „УСТОЙЧИВОСТ“, защото сега всички твърдят, че са устойчиви, дори МАРКИТЕ ЗА БЪРЗА МОДА. Фокусът трябва да бъде поставен върху КАЧЕСТВОТО И УСТОЙЧИВОСТТА. Трябва по-активно да популяризираме Произведено в Европа, така че потребителите да отдават предпочитание на такива продукти.

Как клъстерите могат да укрепят европейската икономика в текстилния сектор

Тук съм подбрала мощни послания от различни кампании за устойчивост, като наблягам на КАЧЕСТВОТО НАД КОЛИЧЕСТВОТО, ПРОЗРАЧНОСТТА И УСТОЙЧИВАТА И КРЪГОВА МОДА. Клъстерите могат да се присъединят към съществуващи кампании или да създадат нови.

Как клъстерите могат да укрепят европейската икономика в текстилния сектор

Част от устойчивостта е да стимулира местното производство. Намалението с 10% на френския и германския внос на облекло би представлявало еквивалент на 8% увеличение на европейския оборот на производството на облекло. В подкрепа на местното производство клъстерите от различни европейски страни могат да си сътрудничат и да увеличат взаимодействието между своите членове, за да формират нови вериги за създаване на стойност от напълно произведени в Европа продукти. Те също имат водеща роля в подпомагането на МСП за иновации и сертифициране. Всичко това ще спомогне за запазването на работните места в Европа и в същото време ще намали въздействието върху околната среда при транспортирането на материали и продукти на големи разстояния. "

Как клъстерите могат да укрепят европейската икономика в текстилния сектор

Как клъстерите могат да укрепят европейската икономика в текстилния сектор

След представената лекция се проведе дискусия между ръководителите на текстилни клъстери, на която присъстваха Enrico Venturini – мениджър на клъстера Next Technology Tecnotessile – Тоскански моден клъстер, Josep Casamada – мениджър на проекти в AEI Tèxtils, Гупта Удата – директор на клъстера D.B.R.K., Алмудена Санчес Есрич – ръководител на проекти във FundingBox и други.

Вижте най-важното от цялата европейска конференция в следното видео:

Тагове: Брой 110

Вижте още

Ruse Fashion Week
Новини

Ruse Fashion Week стартира през май

10 вечни части, от които всеки гардероб се нуждае
Текстил

10 ВЕЧНИ ЧАСТИ, ОТ КОИТО ВСЕКИ ГАРДЕРОБ СЕ НУЖДАЕ

Устойчива мода
Текстил

Как потребителите могат да допринесат за по-устойчива мода

КАКВИ СА ВИДОВЕТЕ ПЕЧАТНИ УСЛУГИ И КЪДЕ НАМИРАТ ПРИЛОЖЕНИЕ?
Текстил

КАКВИ СА ВИДОВЕТЕ ПЕЧАТНИ УСЛУГИ И КЪДЕ НАМИРАТ ПРИЛОЖЕНИЕ?

Най-популярни

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Милка Александрова ще представи новата си изложба „Внимание“

Тоалет на Аксел Харди на корицата на Scorpio Jin Magazine

Тоалет на Аксел Харди на корицата на Scorpio Jin Magazine

Стилът на диктаторите: Хитлер, Мусолини, Сталин

Стилът на диктаторите: Хитлер, Мусолини, Сталин

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео