Photo: Freepik
През 2025 г. модата и геймингът продължават да се преплитат, създавайки уникални колаборации, които привличат вниманието както на модните ентусиасти, така и на геймърите. От емблематични маратонки до виртуални модни ревюта, тези партньорства демонстрират как двете индустрии могат да се обединят, за да предложат иновативни и вдъхновяващи продукти.
1. Онлайн забавления
В контекста на нарастващото сливане между модата и гейминга, не може да не се отбележи и влиянието на онлайн ротативки върху визуалната естетика и тематичните избори в модната индустрия.
Много от съвременните дизайнери черпят вдъхновение от ярките цветове, динамичните графики и тематичните елементи, характерни за популярните слот игри, за да създадат колекции, които резонират с дигиталната култура.
Тази взаимовръзка подчертава как геймингът, включително и жанрове като онлайн ротативките, продължава да оформя и обогатява съвременната мода.
2. Adidas x Fortnite: Ultraboost „Peely“
Adidas и Fortnite обединяват сили, за да представят колекция от маратонки Ultraboost, вдъхновени от популярни герои и елементи от играта. Сред тях се откроява моделът „Peely“, който пресъздава визията на банановия герой с ярко жълта горна част и обвивка, наподобяваща бананова кора. При премахване на обвивката се разкрива усмихнато лице, придавайки игрив характер на обувката.
Колекцията включва още модели като „Fishstick“ с черно-оранжев дизайн и изпъкнали очи на петата, „Battle Bus“ с кралско синя и черна версия, вдъхновени от иконичния летящ автобус, и „Victory Crown“ с елегантен дизайн с черни и златни мотиви, отбелязващ победата в играта.
3. Nike x PlayStation: Air Force 1
Nike възражда своята колаборация с PlayStation, представяйки нова версия на Air Force 1, вдъхновена от гейминг културата. Моделът съчетава класическия силует на Air Force 1 с елементи, напомнящи интерфейса на PlayStation, включително LED акценти и цветове, характерни за конзолата. Очаква се обувките да предизвикат голям интерес сред феновете на двете марки.
4. Balenciaga x Puma: Постапокалиптичен спортен стил
На Парижката седмица на модата през март 2025 г. Balenciaga и Puma представиха съвместна колекция, вдъхновена от постапокалиптичната естетика и моторните спортове. Колекцията включва спортни екипи, техно якета и аксесоари с агресивен дизайн, които съчетават лукс и уличен стил. Тази колаборация подчертава нарастващото влияние на гейминг културата върху висшата мода.
5. Overwatch 2 x Gundam Wing: Меха скинове
Blizzard отбелязва 30-годишнината на аниме класиката Gundam Wing с колаборация в Overwatch 2, представяйки скинове, вдъхновени от емблематичните меха дизайни. Героите Mercy, Reaper, Soldier: 76 и Ramattra получават визии, съответстващи на Wing Zero, Deathscythe, Tallgeese и Epyon. Дизайнерският екип дори е създал модели на Gunpla, за да осигури детайлна точност в скиновете.
6. Louis Vuitton x League of Legends
След успешната си колаборация през 2019 г., Louis Vuitton и League of Legends отново обединяват сили през 2025 г. за създаване на нова колекция, която включва както физически облекла и аксесоари, така и ексклузивни in-game скинове.
Дизайнът съчетава характерните за Louis Vuitton монограми с футуристични елементи, вдъхновени от естетиката на League of Legends. Колекцията се очаква да бъде пусната през лятото на 2025 г., предлагайки на феновете уникално преживяване както в реалния, така и във виртуалния свят.
7. Fenty Beauty x Arcane: Грим колекция, вдъхновена от League of Legends
Fenty Beauty, козметичната марка на Rihanna, представя лимитирана колекция гримове, вдъхновена от анимационния сериал „Arcane“, базиран на вселената на League of Legends. Колекцията включва пет нюанса на гланцове за устни, синя спирала, златен хайлайтър и течна очна линия, всички вдъхновени от героите на сериала.
8. Coach x Roblox и Zepeto: „Find Your Courage“
Модната марка Coach стартира своята кампания „Find Your Courage“ в платформите Roblox и Zepeto, създавайки интерактивни преживявания за потребителите. В Roblox, потребителите могат да участват в модни предизвикателства и да обличат своите аватари с дигитални версии на пролетно-летните колекции на марката.
В Zepeto, кампанията включва интерактивни видео кабини и виртуални магазини, където потребителите могат да закупят ограничени дигитални артикули.
Тези колаборации показват как модата и геймингът се преплитат, създавайки нови форми на изразяване и взаимодействие с публиката. Очакваме с интерес какви още иновативни партньорства ще се появят през 2025 г.