Днес темата за марковите дрехи става все по-актуална. Дилемата, дали марката прави дрехата или дрехата- марката, става все по-спорна и по-често обсъждана. На българския пазар навлизат все повече световни марки, доказали многократно името си с качество, стил и уникалност. Конкуренцията на модния пазар е огромна и за да се изяви и забележи дадена марка на него, тя трябва да заложи на оригиналност, качествени материи и професионална изработка. Брендингът заема все по-централна роля в условията на насищащия се наш пазар. Познатостта и асоциативната сила на марката е това, което кара потребителя да предпочете една или друга стока. Марката прави продукта уникален и трудно заменим, придавяйки му субективна добавена стойност в очите на целевия потребител.
За и против марковите дрехи в България
Българското общество е сравнително раздвоено в мнението си за марковите дрехи. Достатъчно красноречиви в това отношение са всички форуми по този вапрос. Те са пълни с различни и категорично противоположни становища. Едни смятат, че етикетът или марковият надпис не правят дадена дреха по-добра и е абсурдно да я оскъпяват с пъти в сравнение с нормалната и стойност. Други са на мнение, че марката заслужава цената си и предпочитат да имат малко на брой, но маркови дрехи. Ако се задълбочим в сравнението на стоките, ще стигнем до извода, че разликата между марковите и другите дрехи не е само в „етикета”. По-скоро той е доказателство за висококачествената материя, професионалната изработка и уникалния стил на даденат стока.
Когато говорим за „маркови дрехи”, трябва да уточним, че става дума за облеклата, които са от световно известна марка и чиито цени не са по джоба на всеки българин. Ситуацията се получава така, че голяма част от хората в България, особено в провинцията, получават месечна заплата, равняваща се на една или в най-добрия случай, на две маркови блузи. Изводът е, че обществото ни не е достигнало необходимото ниво на стандарт, в което можем да си позволим да носим не това, което имаме възможост, а това, което искаме. Всеки мечтае да има поне по една маркова дреха, но парите похарчени за нея, могат да бъдат използвани много по- рационално и за по-жизнено важни потребности.
Често хората смятат за позьорство и излишно разточителство хвърлянето на луди пари за шопинг. Но това е манията на 21 век, обхванала цял свят и днес тя се приема като нещо нормално. Не всяка марка успява да се задържи и докаже като бренд на световната модна сцена, но известни имена като- „D & G”, “Gucci”, “Prada”, “Fendi”, “Diesel”, “Roberto Cavalli, “Pucci”, “Chanel”, “Valentino”, “Armani” и стотици други са доказали своето качество, оригиналност и лична концепция.
Всеки почитател на дадена марка, може да открие стила си в нея, да избистри визията и да характеризира личността си. Тенденциите в облеклото и аксесоарите, в глобален аспект, се диктуват от световните асове на модата. Докоснал се веднъж до тях, човек може да разбере истинската разлика между „марка” и „менте”, висококачествени трайни материи и нискокачествени материали, семпла елегантност и прекалена простота, лукс и кичозност, професионализъм и профанност в изработката на дадена стока.
Безспорен е фактът, че днес се появяват все по-качествени и близки до оригинала ишлемета, внасяни от Турция, Китай и Корея. Но тяхната сила и привилегия пред марковите дрехи е еднинствено цената им. Ако се направи обаче съпоставка между ценаат и качеството на двата типа стоки, марковите дрехи многократно изпреварват в съревнованието. Евтиното често пъти излиза скъпо и обратното. В това са се убедили и продължават да се убеждават все повече и повече българи, потребители на маркови стоки.
Присъствието на ишлеметата на българския пазар не е лошо, тъй като наличието на конкуренция, действа стимулиращо за развитието на всички стоки на него, тя поддържа и подобрява нивото на качеството и технологията за изработката както на марковите, така и на другите продукти.
Потребителите са толкова много, че както се казва, за всяка стока си има купувач. Тенденциите за бъдещето са оптимистични за „марковите стоки”, защото с покачването на жизнения стандарт в България, който, въпреки бавните си темпове, е факт, ще се увеличи покупателната способност на българина и ще го превърне в потребител на висококачествени дрехи, обувки и аксесоари. Марката не прави дрехата, но тя дава самочувствие, гарантира стил и елегантност, допълва Европейската визия на българина.
Снимки:
1., 2.- Mаркови дънки и пръстен с логото на “Armani”.
3. Изчистена и стилна чанта на „Fendi”.
4. Обувки и чанта на световно известната марка „Prada”.
5.Спортните марки са също така висококачествени и световно известни.
6. Марков часовник на “Chanel”.
7., 8., 9. “Diesel” е една от най-предпочитаните и достъпни световни младежки марки на българския пазар.