Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Тенденции

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

от FLM
06.02.2023
Време за четене: 1 мин.
1416
A A
ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Париж – София

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Мария Барберо работи  в модния бизнес във Франция, Дания и в Италия. В момента е директор в централния магазин на фирма „Пол Ка“, който се намира на авеню „Монтен“ в Париж – сърцето на лукса във френската столица. Тя е персонален моден консултант на редица знаменитости, била е стилист на телевизионни и кино продукции.

През 2020 година, френският президент Еманюел Макрон заяви в  обръщение към нацията: „Ние сме във война“, имайки предвид борбата срещу Ковид пандемията. Истинността на думите му се потвърди с многобройните жертви и тежките последствия върху националното стопанство. Голяма част от основните икономически сектори бяха разклатени, поради намаляване или прекратяване на дейността.

След карантината се очакваше завръщането към „нормалния начин на живот“ да предизвика икономически бум. Но месеците на локдаун позволиха на обществото да преразгледа потребностите и целите си. Прогнозите се оказаха прекалено оптимистични. Предвижданото увеличаване на оборота не се осъществи в желаните размери за доста сектори – един от тях е модният.

Хоум офисът беше предоставил възможност за свобода в начина на обличане. Появи се нова глобална тенденция – долнище на пижама, риза и сако при видео събранията. Комфортът, преди всичко останало, се наложи като стил в офисите на големите европейски столици със завръщането на хората по работните си места. Все повече се набляга на кежуал облеклото дори при професии (адвокати, финансисти, високо управленски мениджърски позиции), които преди Ковид изискваха елегантни костюми. Старите модни норми бяха забравени. Масовият потребител започна да търси по-малко количество дрехи, за сметка на по-качествени. Покупките вече отговаряха на реалната необходимост от дадена стока, а не на импулсивен моден каприз.

Някои от големите фирми успешно адаптираха колекциите си, маркетинговата и комуникационна стратегия, както и търговската си мрежа, съобразно консумацията. Модният гигант „Индитекс“ („Зара“, „Масимо Дути“) създаде колекция „Облекло за вкъщи“, затвори част от магазините си, ориентирайки се към онлайн търговията, вкара линия за производство на всекидневни продукти, направени от висококачествени материали (памук, вълна, кашмир, лен, коприна).

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Лидерът в лукса LVMH заложи на социалните мрежи като средство на постковидно популяризиране на продуктите си. При него добре платени инфлуенсъри публикуваха съдържание с чанти „Диор“ и „Луи Вюитон“, за да привлекат клиенти към брандовете. Появиха се дори и медицински маски за лице на модните къщи със съответните луксозни цени. Факт, е че утвърденото име на бранда продължава да  въздейства и продава. Дългите опашки пред централните магазини на „Шанел“, „Ермес“, „Луи Вюитон“ и „Диор“ не спираха. Очевидно рекламната стратегия на тези фирми компенсира качеството на продуктите им. Прави впечатление, че хората по опашките са предимно чужденци. Европейският клиент е свикнал с изключителността  на продукта и не успя да приеме масовизирането на продажбите, както и нереално високите цени.

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Малка част от големите фирми показаха ясна продуктова и комуникационна  стратегия за излизане от икономическата криза, породена от пандемията. Дефилетата на „Седмиците на модата“ в края 2022 година бяха дълго очаквана проява от експерти, търговци на едро и журналисти. За съжаление това, което можем да установим след нея е, че дрехите „от котюр“ остават един естетски остров за мерене на дизайнерски идеи, както беше до момента. Масовата колекция – „прет-а-порте“ също не показа тенденции и новости, които да са напълно съобразени с новите реалности.

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

В дефилето на „Шанел“ не видяхме нито един модел създаващ революция и отговарящ на историческата епоха като „малката черна рокля“. Сегашната дизайнерка на модния лейбъл – Виржини Виард не следва стъпките на Коко Шанел. Факт е, че тя не е в синхрон с девиза на Коко Шанел: „Обичам лукса. Но луксът не се крие в богатството и пищността, а в отсъствието на вулгарност“. Г-жа Виард е заложила на прозрачните материи, които са не носими във всекидневието, и са предназначени по скоро за сценични костюми. Голяма част от аксесоарите са обсипани с камъни и пайети. Тенденция от миналият сезон, която беше видяна в дефилето на „Прада“. В заключение – при „Шанел“ нямаше нищо от „Шанел“.

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Подобни изводи могат да се направят и за дефилето на модна къща „Диор“. Мария Грация Кюри стана арт директор на фирмата в труден за нея момент. Тя също не следва стъпките на основателя на модната къщата. „Диор“ се утвърди на модния подиум още с първото си дефиле. Изразеният афинитет към женското тяло му помогна да създаде нов стил, който се прие с голям успех, не само от критиците, но и от клиентите. Модната къща стана белег на успех, на социален статус в световните столици. За съжаление – сегашната колекция на няма да има подобна съдба. Представените модели, на които кринолините приличат на абажури, а материите са прозрачни, също са неприложими във всекидневието. Все пак става дума за колекция „прет-а-порте“, а не за висша мода.
Друг основен играч на модния терен също не успя да се справи с новите изисквания, а именно „Луи Вюитон“. Представената от марката лятна колекция е прекалено футуристична. Някои от предложените модели сякаш са предназначени за научно-фантастичен филм, а не за жени, които жонглират между работните и семейни задължения. Виждайки няколко поредни неуспеха на колекциите си „прет-а-порте“ през последните години, мениджърският екип на би следвало да заложи на аксесоарите, с които се наложи на пазара. Да върне предишното качество и да прекрати необоснованото покачване на цените.

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Няколко марки са се справили доста добре с предизвикателствата на времето, като сред тях са „Живанши“, „Версаче“, „Ами“, „Изабел Маран“, „Фенди“ и „Прада“. Те показаха добри колекции, които могат да диктуват стрийт стайл тенденциите за летния сезон. „Живанши“ удачно постави денима на пиедестал. Комбинациите варираха от цялостна визия до обикновени дънки с черно мъжко овърсайз сако. „Версаче“ ни показа, че все още „облича любовниците, а не съпругите“. Това е стара професионална шега в модния сектор, но тя като че ли се потвърждава всяка година. Типичният за бранда, „сексапил“ личеше даже в избраните материи. Кожената къса пола и коженото „байкър“ яке бяха приветствани от световната модна преса.
При „Фенди“ и „Прада“ лежерните сатенени материи и изчистените линии се адаптират перфектно към всички типове женски силуети. Скритият смисъл на колекциите им е – „не е нужно да тежиш 48 кг., за да си облечена от нас“.

ТЕНДЕНЦИИ ПРОЛЕТ – ЛЯТО 2023

Ако могат да се обобщят тенденциите за предстоящия сезон (пролет / лято 2023), то две се открояват ярко. Първата е, че познатата ни и от миналата година улична мода не губи позиции, втората – минимализмът от 90-те години наложен от Том Форд, който все така управлява модните подиуми. Правите поли, мъжките бели ризи с повдигната яка, дългите рокли по тялото говорят за завръщането към това митично за модата десетилетие. Също – неутралните цветове (бежово и бяло), както и правите линии.

Снимки:
1. Мария Барберо – автор на материала.
Фото: © Личен архив на Мария Барберо.
2. Тоалет на модна къща „Шанел“ за пролет / лято 2023.
Фото: © vogue.com
3. Тоалет на модна къща „Диор“ за пролет / лято 2023.
Фото: © vogue.com
4. Тоалет на модна къща „Луи Вюитон“ за пролет / лято 2023.
Фото: © vogue.com
5. Тоалет на модна къща „Живанши“ за пролет / лято 2023.
Фото: © vogue.com
6. Тоалет на модна къща „Фенди“ за пролет / лято 2023.
Фото: © vogue.com
7. Тоалет на модна къща „Прада“ за пролет / лято 2023.
Фото: © prada.com

Тагове: Брой 122

Вижте още

Американска мечта в стила на Аксел Харди
Тенденции

Американска мечта в стила на Аксел Харди

Перфектният щрих: бенка в стил Мерилин Монро
Тенденции

Перфектният щрих: бенка в стил Мерилин Монро

„АКСЕЛ ХАРДИ“ СТЪПВА НА МОДНАТА СЦЕНА В САЩ
Тенденции

„АКСЕЛ ХАРДИ“ СТЪПВА НА МОДНАТА СЦЕНА В САЩ

КОЙ Е ЦВЕТЪТ НА 2025 СПОРЕД PANTONE?
Тенденции

КОЙ Е ЦВЕТЪТ НА 2025 СПОРЕД PANTONE?

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео