Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл Семейство

КАК ДА СПЕСТИМ ПАРИ ДОКАТО КУПУВАМЕ КОЛЕДНИ ПОДАРЪЦИ?

от FLM
22.11.2022
Време за четене: 1 мин.
1801
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Още с настъпването на месец ноември повечето хора се размечтават за пухкав бял сняг, топла камина и дълги почивни дни. В идиличната картинка попада и представата за коледни филми, приказно коледно дръвче и купища подаръци. 
Колко обаче ни струват усмивките на близките? Имаме ли финансова култура на харчене по празниците или се оставяме да ни водят емоциите? Има ли начин да спестим докато всъщност харчим? 

За да сме щастливи и на 1-ви януари, поглеждайки банковото си салдо, може би е добра идея да следваме някои разумни съвети:

1. Направете списък с имена
Дядо Коледа действа със списък! И вие действайте така. По този начин няма да пропуснете никого и няма да се наложи да пазарувате непредвидено в последния момент. Списъкът помага да добиете реалистична представа колко средства са ви необходими и веднъж съставен е важно да се придържате към него.
2. Бюджет
Бюджетът е от фундаментално значение за пазаруването, защото ако нямате бюджет – няма пазаруване! Американците се доверяват на следната практика: за коледно пазаруване харчат не повече от 1% от годишната им заплата. Да кажем, че годишната ви заплата е 30 000 лв, то би следвало да изхарчите не повече от 300 лв за подаръци. 
3. Списък с подаръци
След като имате бюджет и списък с хора, които да зарадвате, помислете какво точно би ощастливило всеки един реципиент. Когато предварително правим списък с предмети и услуги, които да купим, имаме време да обмислим добре покупките, а това е застраховка, че парите ще ни стигнат за всичко и че ще бъдат оползотворени по най-добрия начин.
4. Приоритизирайте разходите си
Кой по-напред? Еврейската бизнес максима “Pay yourself first” (Платете първо на себе си) може да бъде много от полза и що се отнася до коледните подаръци. Тоест започнете списъка с вашето име. Редно е да следват членовете на вашето домакинство, а едва след това продължете с най-близки роднини, братовчеди, лели и чичовци. Най-близките приятели, някои колеги, а защо не и дългогодишни бизнес партньори също могат да присъстват в списъка ви, обаче нека са на опашката.
5. Пазарувайте рано
За някои може да е странно да се пазарува за Коледа през ноември, но това би ви спестило блъсканиците по магазините, непредвидени покупки и най-вече средства!
6. Възползвайте се от промоции
Ноември месец е месецът на черен петък и всевъзможни промоции. Използвайте случая да отметнете голяма част от списъка, а защо не и целия, месец-два педи 25-ти декември. За да не попаднете в лоша ситуация се уверете, че срокът на годност на продуктите е по-дълъг (за козметика и шоколади например). Трябва и да сте наясно, че няма да можете да върнете или замените закупеното, тъй като Коледа е далеч, а вие имате само 30 дни за смяна или връщане. Най-добре би било да питате вашите близки какво искат да получат – така ще сте спокойни, че няма да се наложи да връщате стоки.

7. Избягвайте емоционални покупки 
Емоциите са хубаво, даже прекрасно нещо! Самият живот е емоция и маркетолозите умеят да манипулират съзнанието ни чрез коледна музичка и ухание на канела, която се разнася от магазините. Гледайки празничните витрини коледният дух ни завладява и тогава купуваме, купуваме, купуваме. И надхвърляме бюджета си многократно, а на 1-2 януари изпитваме финансов махмурлук от “изпитите” до дъно кредитни карти. Ето защо емоционалните покупки не са добро решение ако искаме да пестим докато харчим.
8. Преподарете
Навярно сте чували безброй пъти, че “боклукът за едни е съкровище за други”. Замислете се колко десетки неизползваеми предмети са ви били подарени и ги трупате в килера. Сега е моментът да помислите на кого биха били нужни и да да ги подарите на човек, който би се зарадвал. 
9. Подаръчни ваучери
Подаръчните ваучери са сигурен начин да похарчите точно толкова пари, колкото сте предвидили в бюджета, и нито стотинка повече. Още по-хубавото е, че всеки мол предлага ваучер, който може да бъде похарчен във всеки магазин, а не само в магазин на конкретна марка.
10. Пазарувайте онлайн
Пазаруването онлайн спестява не само време, а и пари, които няма да похарчите за непредвидени покупки. Най-сигурният начин да не бъдем изкушени от емоционални покупки тип „в последния момент“ е като приключим пазаруването с няколко клика на мишката пред компютъра.

Следвайки тези разумни съвети няма как да сбъркате и определено ще си спестите много нерви, негативни емоции и най-вече средства! Хайде, приятно пазаруване и весела Коледа!

1.-3. Илюстративни снимки на коледно пазаруване.
Фото: AdobeStock

Източници:
1. DeMatteo, Megan. 26 януари 2022. How much should you spend on holiday shopping? A financial planner weighs in. [Cited 10 ноември 2022]. Available from: .
2. Solutions, Ramsey. 4 ноември 2022. 25 tips to save money this Christmas. [Cited 11 ноември 2022]. Available from: .
3. Creative Ways to Have Extra Christmas Money. 26 септември 2017. [Cited 10 ноември 2022]. Available from: .

Тагове: Брой 121

Вижте още

Българското детско облекло: предизвикателства и динамика
Семейство

Българското детско облекло: предизвикателства и динамика

Кухня в минималистичен стил: идеи и препоръки
Семейство

КУХНЯ В МИНИМАЛИСТИЧЕН СТИЛ: ИДЕИ И ПРЕПОРЪКИ

SOFIA WEDDING EXPO 2025: КАКВО ПРЕДСТАВИХА ИЗЛОЖИТЕЛИТЕ?
Семейство

SOFIA WEDDING EXPO 2025: КАКВО ПРЕДСТАВИХА ИЗЛОЖИТЕЛИТЕ?

Ивет Бианки
Семейство

МОДНИЯТ БРАНД IVETTE BIANCHI – НОВИ ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ТАЗГОДИШНИТЕ АБИТУРИЕНТИ

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео