Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл Свободно време

КАК МОЖЕ ДА СТАНЕТЕ ПОТРЕБИТЕЛ НА УСТОЙЧИВА МОДА?

от FLM
08.05.2022
Време за четене: 1 мин.
1891
A A
КАК МОЖЕ ДА СТАНЕТЕ ПОТРЕБИТЕЛ НА УСТОЙЧИВА МОДА?
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Съвременните потребители са по-наясно с екологичните и социалните разходи на своя гардероб. Проучвания в Европа и САЩ показват, че потребителите биха искали да купуват по-устойчиви дрехи – и са готови да платят малко повече. Но повечето от нас вече дори не знаят какво означава "устойчива мода". Ние сме бомбардирани със съобщения за органични и рециклирани влакна, екологични сертификати, вегански, екологично съобразени колекции, докато същите модни марки продължават да ни казват, че дрехите са за еднократна употреба и имаме нужда от ново облекло всяка седмица. Посланието е невярно и противоречиво. Всъщност модната индустрия става все по-малко устойчива. Залага се на масово производство, ниски цени и големи обеми на продажби. Секторът се разраства с такива темпове, че въздействието му върху планетата всъщност се влошава.

Благодарение на модните компании потребителите вярват, че рециклирането на дрехи ще помогне, но съвременните дрехи често са изработени от множество влакна, което прави рециклирането изключително сложно. Повече от половината от облеклото, дадено на благотворителни магазини и предприятия за рециклиране на текстил, се озовава в депа за боклук или в инсинератори. Още по-тревожно е, че микропластмасите, които се отделят при пране на синтетични влакна като полиестер, найлон и акрил, се освобождават в нашите океани, реки и попадат в нашата хранителна верига.

Купувайте по-малко и носете дрехите си по-дълго
Вивиън Уестууд го каза най-добре: „Купувайте по-малко, избирайте добре, накарайте ги да издържат повече“. Изберете висококачествени дрехи, които обичате и такива, които знаете, че ще запазите завинаги. Когато купувате нещо, запитайте се „ще нося ли този артикул 30 пъти?“ Ако отговорът е да, купете го. Но ще се изненадате колко пъти ще кажете не.

Ремонтирайте преди да смените
Малки разкъсвания, дупки и липсващи копчета могат лесно да бъдат поправени.

Прочетете етикета
Един от най-добрите начини да гарантирате, че покупката ви ще бъде добра както за вашия портфейл, така и за околната среда в дългосрочен план е да проверите тъканите. Изборът на естествени, биоразградими тъкани е най-устойчивият вариант. Добрите материали включват органичен памук, тенсел, лен, рециклиран полиестер и рециклиран найлон. Избягвайте полиестер, найлон, спандекс и акрил.

Купувайте устойчиви продукти
Отминаха дните, когато устойчивият моден избор означаваше скъпи ленени панталони. През последното десетилетие се появиха десетки модни марки, които са посветени на етичните и устойчиви практики. Продуктите, произведени на местно ниво и съхраняващи местните традиции, са един от най-добрите избори.

Купувайте винтидж дрехи
Освен че е лесен и устойчив вариант, закупуването на употребявани и винтидж дрехи, позволява на потребителите да получат ново усещане за индивидуалност, което не можете да намерите в магазините в мола.

Наемете дрехите си
Притежаването на дрехи е толкова старомодно. Модата под наем става все по-актуална и то не само за облекла за конкретно събитие. Докато някога хората наемаха официални облекла само за специален повод, сега много потребители наемат ежедневно облекло, чанти, обувки и аксесоари срещу еднократни такси или чрез евтин абонамент в различни сайтове. Наемането предлага решение за тези от нас, които не искат да инвестират много в дрехи за няколко носения, но искат да бъдат в крак с тенденциите. Много от платформите за отдаване под наем позволяват на потребителите да споделят своите модели, като по този начин им помагат да допринесат за кръговата икономика.

Отпишете се от имейли за бърза мода
Отделете време да се отпишете от имейли за бърза мода. Това ще ви помогне да спрете безсмисленото разглеждане на тези модели и прекомерната консумация.

Следвайте устойчиви марки и влиятелни личности
Попълнете емисията си в Instagram с хора и марки, които ще ви вдъхновят да живеете най-добрия устойчив живот. Може да искате да пазарувате етично, но добрите ви намерения ще изчезнат, ако вашата емисия е пълна с влиятелни лица, популяризиращи магазини за бърза мода. Instagram е пълен с вдъхновяващи хора и бизнеси, които правят нещата по различен начин и виждането на това е наистина окуражаващо.

Купувайте дрехи, направени по поръчка
В миналото процесът беше проектиране-производство-продажба. В бъдеще цикълът ще бъде проектиране-продажба-производство. И процесът започна например с продукти с щампа по поръчка, дрехи, изработени по мярка и персонализирани дрехи.

Тагове: Брой 118

Вижте още

Италиански вкус: лятната симфония на „Лаваца“
Свободно време

Италиански вкус: лятната симфония на „Лаваца“

„МИСИС СОФИЯ 2024“ – КОЯ Е ПЪРВАТА НОСИТЕЛКА?
Свободно време

„МИСИС СОФИЯ 2024“ – КОЯ Е ПЪРВАТА НОСИТЕЛКА?

КАКЪВ МЪЖКИ ЧАСОВНИК ДА ИЗБЕРЕМ?
Свободно време

КАКЪВ МЪЖКИ ЧАСОВНИК ДА ИЗБЕРЕМ?

ELBULLI1846 – ПЪРВИЯТ РЕСТОРАНТ В СВЕТА, ПРЕВЪРНАЛ СЕ В МУЗЕЙ
Свободно време

ELBULLI1846 – ПЪРВИЯТ РЕСТОРАНТ В СВЕТА, ПРЕВЪРНАЛ СЕ В МУЗЕЙ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео