Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Лайфстайл Свободно време

КУЛИНАРНА РАЗХОДКА ПО СВЕТА

от FLM
31.07.2009
Време за четене: 1 мин.
3711
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Кулинарна разходка по света В последните няколко години се оказва, че храната е нещо, което повечето от нас пазят като спомен от своите пътувания по света. Факт е, че все по-често туристите избират своята дестинация в зависимост от това, което могат да сложат в стомаха си. С тази тенденция се съобразяват и туроператорите, които предложиха нова услуга в своето портфолио – кулинарен туризъм. Днес бизнесът с пътувания, провокирани от интереса към храната на другите народи, се намира там, където беше еко туризмът преди 20 години – съвсем в началото, но с генериран огромен интерес.

Кулинарна разходка по света Според специалистите в бранша човек отваря врата към нов свят с всяко ново ястие. “През последните пет години се наблюдава изключителна промяна в начина, по който се изгражда маркетинга на нашия бранш”, заявява Ерик Уолф, президент на международната асоциация за кулинарен туризъм. Според проучвания на организацията, проведени във Великобритания, 53% от респондентите заявяват, че консумирането на традиционни местни ястия е важна или изключително важна част от тяхната почивка. 86% от британците признават, че задължително опитват местна храна, когато са в чужбина.

Кулинарна разходка по света Проучванията на общественото мнение са категорични – супермаркетите са изиграли съществена роля за повишаване на интереса към чуждестранната кухня. Фактът, че в големите вериги магазини се продават храни от цял свят съответно повишава и интереса към страните, от които те произхождат. Друга причина за популяризирането на кулинарния туризъм е, че китайските, японските или индийските ресторанти в чужди държави не спазват оригиналните рецепти или използват заместители на някои продукти. Така се губи оригиналният вкус на ястието и безспорно пътуването в съответната страна, откъдето произхожда то, дава възможност да се компенсира този пропуск.

Безспорно, кулинарният туризъм помага за опознаване на местната култура. Изследванията са категорични: туристи, пътували в Индия, обикновено имат предпочитания към храната от даден регион, и не харесват специалитетите на друга област, например. Търговското последствие пък е факта, че когато туристите се завърнат в родината си, обикновено започват да търсят продуктите или ястието, което са консумирали в чужбина.

Ето и един кратък пример в подкрепа на всичко казано дотук. Чикаго е сред пионерите в кулинарния туризъм. Властите в града наемат известен главен готвач, който ръководи годишно 275 събития, свързани с храната. Едно от тях е 11-дневен фестивал, който се провежда през юли. Той привлича средно около 3.5 млн. туристи, които консумира над 30 000 кг ребърца и близо 250 000 парчета пица. Хотелите пък отчитат 90% посещаемост.

Кулинарна разходка по света

Снимки: www.delivery.superstock.com, i88.servimg.com, www.puerto-rico-tourism.com

Тагове: Брой 25

Вижте още

Италиански вкус: лятната симфония на „Лаваца“
Свободно време

Италиански вкус: лятната симфония на „Лаваца“

„МИСИС СОФИЯ 2024“ – КОЯ Е ПЪРВАТА НОСИТЕЛКА?
Свободно време

„МИСИС СОФИЯ 2024“ – КОЯ Е ПЪРВАТА НОСИТЕЛКА?

КАКЪВ МЪЖКИ ЧАСОВНИК ДА ИЗБЕРЕМ?
Свободно време

КАКЪВ МЪЖКИ ЧАСОВНИК ДА ИЗБЕРЕМ?

ELBULLI1846 – ПЪРВИЯТ РЕСТОРАНТ В СВЕТА, ПРЕВЪРНАЛ СЕ В МУЗЕЙ
Свободно време

ELBULLI1846 – ПЪРВИЯТ РЕСТОРАНТ В СВЕТА, ПРЕВЪРНАЛ СЕ В МУЗЕЙ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео