Информационната кампания на „Квят” за безопасно шофиране с очила приключи, но темата продължава да бъде актуална и през зимните месеци. Целта на кампанията бе да допринесе за по-безопасното и отговорно поведение на пътя, като се постави акцент върху значението и важността на доброто зрение при шофьорите. Директната комуникация с хора в оптически магазини в цялата страна беше една от основните активности по време на кампанията. Клиенти и посетители на различни оптики се включиха на случаен принцип в непредставителното проучване по темата за шофирането с очила. Те попълниха предварително подготвена анкета, която бе достъпна също и онлайн са сайта www.kwiat.bg.
Ето какво сподели Павел Цветков, управител на българската марка очила „Квят”, във връзка с финала на кампанията: „Благодаря на всички, които се включиха и подкрепиха кампанията по един или друг начин! Много колеги от оптическия бранш припознаха нашата кауза и дори стартираха подобни инициативи по темата за безопасното шофиране с очила, което означава, че сме поели във вярната посока. Ние от своя страна, като българска марка очила, ще продължим да работим за по-информираното и безопасно движение по пътищата в страната ни. Убедени сме, че грижата за зрението с редовни очни прегледи, избор на качествени очила и съвестната им употреба могат да допринесат за намаляване на произшествията и жертвите на пътя.”
Резултати от непредставително проучване по темата за безопасното шофиране с очила:
– 71% от анкетираните са отговорили, че докато шофират често или много често използват очила;
– близо 80% от хората определят като голям и много голям риска при шофиране, когато не се използват очила;
– 82% от анкетираните знаят, че е добре поне веднъж годишно да се прави очен преглед, но само половината от тях преглеждат редовно очите си;
– 58% от хората смятат, че има пряка връзка между авто произшествията и неупотребата на очила;
– Според 78% от анкетираните качеството на очилата се отразява върху способността за безопасно шофиране.
Шофирането с очила през зимата
Според японски учени слънчевата светлина през зимата е 2.5 пъти по-вредна за окото, отколкото през лятото. Това се получава поради промяната на височината на слънцето през зимата. Светлината от него е по-ниско и попада под по-малък ъгъл в окото. Зеницата на човек през зимата при мрачното време се разширява повече и в окото попада повече и по-силно дразнеща светлина. Допълнително, ако има сняг, светлината се отразява от него и заслепява още по-силно.
Когато шофираме в мъгла и слънце се получава подобен ефект. Зеницата ни е по-разширена, а слънцето и вредните за окото UV лъчи проникват и ни заслепяват през мъглата без проблем.
При шофиране в облачно време и/или мъгла специалистите препоръчват употребата на очила с малко по-светли стъкла, които осигуряват добра видимост и в същото време предпазват окото също толкова качествено.
При сняг и слънце или задължително при почивка в планината през зимата се препоръчват очила с по-тъмни стъкла;
Не бива да се подценява и фактът, че снегът, който отразява светлината я прави ослепителна в някои моменти. Полезни от тази гледна точка са моделите с поляризиращи стъкла. Поляризацията гарантира елиминирането на дразнещите окото отблясъци не само през лятото;
През зимата слънцето не е така високо и светлината пада под различен ъгъл, което също би могло да доведе до дискомфорт при шофиране и да намали безопасността. Препоръката тук е да се избират очила, които добре прилепват към лицето.
Снимки:
Прилепнали очила „Квят”, модел KS 9015
Прилепнали очила „Квят”, модел KS 9042
Поляризирани очила „Квят”, модел KS 9074
Очила със светли стъкла „Квят”, модел KS 9202
Очила с тъмни стъкла „Квят”, модел KS 9313
Фото: © KWIAT