Ако харесвате облеклата, обувките и парфюмите, дали ще се чувствате комфортно в стаите им? Това не е някоя остроумна загадка, чийто отговор се стремим да открием, а е съвсем реална ситуация. Защото все повече от любимите ни модни дизайнери започнаха да дават имената си на свръхлуксозни бутикови хотели с една основна цел – да привлекат вниманието на най-запалените фешън маниаци. И портфейлите им, разбира се.
И така, задаваме ви отново въпроса: ако харесвате облеклата, обувките и парфюмите, дали ще се чувствате комфортно в стаите им? Преценете сами!
Една от пионерките в тази област е Донатела Версаче – тя е сред първите дизайнери, които окачват табела с името си на супер шикарски хотел. “Палацо Версаче” отваря врати през 2000 г. в Австралия. Всичко в него изглежда точно както се очаква: впечатляващи картини, цветове, колони и злато навсякъде. Донатела Версаче лично е одобрила всеки един детайл от интериора – от бельото до закачалките в тоалетната. В хотелския комплекс има също водна лагуна, спа.център, пристанище и бутик. Цените започват от $520 за стая.
Модният бранд “Салваторе Ферагамо” също притежава хотел – във Флоренция, Италия. Говорителката на фирмата Ванеса Джованели заявява, че семейството е придобило своя пръв хотел през 1995 г., “за да разнообрази бизнеса си”. Марката “Ферагамо” се забелязва само благодарение на каталозите в лоби-бара и няколко продукта в бутика. Цените започват от $280 за стая.
Хотелът на “Булгари” е разположен в най-добрия шопинг-квартал на Милано. Той е дело на сплотените усилия на модната марка и един от лидерът в този бизнес – “Риц – Карлтън”. Красивият комплекс включва ботаническа градина, а в някои от стаите дори има специално пригоден кът за медитация. Стилът и класата на “Булгари” проличавата и в най-малките детайли. Най-евтината стая струва $728.
Модната легенда Джорджо Армани е друго велико име, навлязло в дълбоките води на хотелиердския бизнес. Той е доказателство на твърдението, че понякога морето наистина е до колене. В сътрудничество с “Емаар пропъртис” – най-голямата инвестиционна компания в Средния Изток, миланският дизайнер обзавежда четири курорта и десет хотела, като в този проект са вложени повече от $1 млрд. Хотелът на “Армани” ще заема първите 39 етажа на новостроящата се сграда “Булдж Дубай”, която се очаква да бъде завършена през април 2009 г.
“Barbuda’s K Club” е хотелски комплекс, собственост на италианската дизайнерка Мариуча Мандели (“Криция”). Тя е първата сред модните творци, която се насочва към хотелиерския бизнес. Курортът е открит през 1990 г. и незабавно се превръща в хитово място, което привлича множество знаменитости. Сред най-честите гости са Джорджо Армани и принцеса Даяна. На площ от над 200 акра е разположен комплексът с превърналите се в негов символ бели колони. Ол инклузив услугите започват от $1 200.
От маркетингова гледна точка за дизайнерите инвестирането в хотел е печелившо начинание, тъй като цялото пространство е реклама на собствената марка. Това е още един канал за комуникация с потребителите. И по-точно – с правилните потребители. Защото само онзи, чийто гардероб е пълен с дизайнерски тоалети може най-истински да оцени какво е да спиш в легло “Версаче”, например.
Източник: forbes.com
Снимки:
1. – 3. “Палацо Версаче”.
4. – 6. Хотел “Ферагамо Лунгарно”.
7. – 9. Хотел “Булгари”.
10 – 12. Хотел “Армани” и сградата, в която ще бъде разположен.
13. – 15. Хотел “Barbuda’s K Club”
Фото: picnic.ciao.com, www.verygc.com, www.smh.com.au, www.florence-apartments-lungarno.com, www.slh.com, static.wallpaper.com, images.travelnow.com