Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

„БАТА” – ИСТОРИЯТА НА ОБУВКАТА

от FLM
14.10.2008
Време за четене: 1 мин.
11276
A A
„БАТА” – ИСТОРИЯТА НА ОБУВКАТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

„Бата” е един от най-впечатляващите музеи на обувката в света. Той се намира в Торонто и е собственост на Соня Бата. Страстта й по обувките я кара да основе фондация „Бата”, чрез която тя събира огромна колекция от уникални експонати от цял свят. След като обувките стават прекалено много, за да ги държи в дома си, през 1995 г. Соня Бата и съпругът й създават музей на обувката „Бата”. Той е от най-високо равнище и днес е главна туристическа дестинация в Торонто.

„Бата” е един от най-впечатляващите музеи на обувката в света

Музеят „Бата” има четири галерии, като в една от тях е разположена перманентната изложба на музея. Тя включва над 12 500 експонати от най-ранните епохи на цивилизацията до дефилетата на съвремените топ дизайнери. В останалите галерии експозициите сезонно се сменят. Това е причината винаги да има нещо ново, което да се види в „Бата”.

Това са някои от експонатите, представени в музея на обувката „Бата”.

1. Характерни индийски пантофи със завити върхове, декорирани със златен конец. Те са част от изложбата „Богатата традиция на индийското обущарство”.

Характерни индийски пантофи със завити върхове, декорирани със златен конец

Обувки от червено кадифе от второто десетилетие на XX век на Пиетро Йанторни2. Обувки от червено кадифе от второто десетилетие на XX век на Пиетро Йанторни. За изработката на такива обувки са необходими много години, а цената им е стотици долари. Всъщност Пиетро Йанторни е определен като производителят на най-скъпи обувки в света за своето време.

Индийски пантоф от слонова кост на Траванкор-Кошин3. Индийски пантоф от слонова кост на Траванкор-Кошин, 1775-1825 г. Този тип обувки са били носени само от хора с високо потекло. Техният дизайн е характерен за XVIII век.

4. Черни сатенени ботуши с токове тип „Луиз”, бродирани с характерна викторианска флорална бродерия. Те са творение на Мелие от 1880-1885 г.

Черни сатенени ботуши с токове тип „Луиз”

5. Дървени сандали тип налъми, със седефено покритие. Те са носени от жените в обществените бани, за да предпазват краката им от топлия и мокър под. Височината на обувките е около 10 инча. Те датират от времето на Отоманската империя – XIX век.

6. Известният модел на Салваторе Ферагамо от 1938 г., наречен „Дъга”. Той се е превърнал в икона на стила на XX век.

7. Домашни чехли от синьо кадифе със сребрист, кожен ток на Бет Ливайн от 1954 г. Навитият кожен ток е нещо ново за тази епоха. Инновациите са характерни за работата на Бет Ливайн.

Известният модел на Салваторе Ферагамо от 1938 г., наречен „Дъга”Домашни чехли от синьо кадифе със сребрист, кожен ток на Бет Ливайн

Фото: © Bata Shoe Museum/ Toronto

ВИДЕО:
The "Batta" Museum of the Shoe – Toronto
Репортаж на Любомир Стойков от музея "Бата" в Торонто
Тагове: Брой 15

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео