Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

„ПУМА“ СРЕЩУ „АДИДАС“ – ВОЙНА ПО ВРЕМЕ НА МИР

от FLM
31.10.2009
Време за четене: 2 мин.
22369
A A
„ПУМА“ СРЕЩУ „АДИДАС“ – ВОЙНА ПО ВРЕМЕ НА МИР
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

"Пума" срещу "Адидас" – война по време на мир“Пума” и “Адидас” повече от 60 години са най- ожесточените противници в една война. Не, двете марки не воюват само на фронта на спортните стоки, не воюват и само за пазар и не са конкуренти само сред многобройните си фенове. Зад “Пума” и “Адидас” стои дългата история на една вражда. И то не каква да е, а враждата между двама братя.

Двамата си обявяват война и я водят дълго и то във времето, когато светът се радва на мир. Битката продължава през целия им живот, продължават я и децата им, а войната приключва чак 61 години по- късно…

Всичко започва в семейството на Кристоф Даслер и съпругата му Паулин. Той е работник в обувна фабрика, а тя държи малка пералня в баварския град Херцогенаурах. Имат и две деца – Рудолф и Адолф.

По- големият син – Рудолф Даслер се присъединява към баща си в обувната фабрика след като завършва училище, но получава повиквателна за армията и се бие в Първата световна война. Междувременно през 1920-та година в обувната фабрика започва да работи и по- малкият – Адолф.

Малко по-късно в работилницата, която се помещава в местната обществена пералня, започва да му помага и Рудолф. Той се завръща в родния си град и през 1924 и двамата съвместно основават Gebrüder Dasler Schufabrik (Обувна фабрика на братята Даслер).

Във времето, когато межди тях все още цари мир, двамата се разбират много добре, макар че са много различни по характер. Адолф е спокоен и вглъбен в себе си, докато Рудолф е импулсивен и шумен. Адолф е по- добър в майсторенето, Рудолф в търговията, а така на практика са непобедими. В личния си живот двамата също са крайно различни, но създават семейства.

"Пума" срещу "Адидас" – война по време на мир

През 1933 г. Хитлер идва на власт в Германия. Нацистите почитат спорта и за фирмата на Рудолф и Адолф има много работа. И двамата стават членове на Германската национал-социалистическа партия, за което след години ще съжаляват.

Бизнесът се разраства и братята Даслер са сред най-богатите хора в града си. Семействата живеят заедно в хубава къща, непосредствено до фабриката. Първите искри обаче започват вече все по-често между жените им.

По време на Олимпиадата през 1936, когато домакин е Берлин, Ади Даслер предлага на американският спринтьор Джеси Оуенс да използва новите му обувки с шпайкове. Атлетът е впечатлен от изработката . След като Оуенс печели четири златни медала неговият успех прави световноизвестни и обувките Даслер. Бизнесът на братята разцъфтява и през годините преди Втората световна война те продават повече от 200 000 чифта годишно.

"Пума" срещу "Адидас" – война по време на мирНа фронта обаче вече започва Втората световна война и двамата братя са извикани в армията. Но скоро Адолф е върнат във фабриката си, за да произвежда ботуши за войниците. Разривът между двете семейства се задълбочава все повече, а Херцогенаурах е бомбардиран многократно. И двамата братя са в Националсоциалистическата партия, но Рудолф като ветеран от Първата световна война е малко по-приближен на нея.

Войната между братята също започва, започва и разпадането на фирмата. Бомбата между двамата Даслер избухва през 1943-та година при поредната атака на Съюзниците, при която Ади и жена му се скриват в бомбоубежището, където вече са се намирали Рудолф и семейството му. Ади казва: "Мръсните копелета пак са тук" явно по повод на бомбардировката на Съюзниците, но Рудолф е убеден че репликата е отправена към него и семейството му.

Втората световна война свършва и светът обявява мир. По време на този мир обаче двамата братя воюват…

След като Рудолф е арестуван от американците заради съпричастност към СС, той е убеден че брат му Ади го е предал. След края на войната американците викат на разпити двамата братя, защото са били нацисти. Адолф припомня, че е дал лекоатлетически обувки на Джеси Оуенс. Американците са впечатлени и го освобождават. Рудолф обаче прекарва една година в затворнически лагер.

"Пума" срещу "Адидас" – война по време на мир

През 1947-ма година братята разделят бизнеса си, Рудолф отива на отсрещния бряг на реката. Адолф кръщава фирмата си “Адидас” от Ади Даслер, а Рудолф кръщава своята фирма “Руда” от Рудолф Даслер, която по- късно се преименува на “Пума”. Оръжията в битката са едни и същи – обувки. Двете фабрики се намират на 500 м една от друга, от двете страни на реката, която тече през града. От тогава до ден днешен дори жителите на Херцогенаурах са разделени на две. Двата футболни отбора там също са разделени: АСФ Херцогенаурах носи трите ленти на “Адидас”, докато 1 ФК Херцогенаурах има скачаща пума на екипа си.

"Пума" срещу "Адидас" – война по време на мирДвете фирми стават сред най- изявените на световния пазар. Те спонсорират и различни отбори и спортисти. “Адидас” става световен гигант в производството на спортна екипировка. “Пума” има по-слаби резултати, но и тя е сред водещите световни фирми в бранша.

Двамата братя така и не се помиряват до края на живота си. През 1974 г. Рудолф Даслер е тежко болен и иска да се види с брат си. При Адолф отива свещеник. По- малкият брат му казва, че вече не се сърди на брат си, но така и не отива да го види, не отива и на погребението на Рудолф. През 1978 г. умира и Адолф Даслер. Двамата са погребани в едно гробище, но на двата противоположни края. Войната между двамата братя продължава и на онзи свят.

Колкото и невъзможно да е, ожесточената война достига до своя край…

Датата е 21-ви септември 2009, денят – Световният ден на мира, а служителите и генералните директори на фирмите си стискат ръцете в знак на примирие. Двете фирми изиграват демонстративен мач в родния си град Херцогенаурах. Така, само преди месец, повече от 60 години след началото си, войната между “Адидас” и “Пума” приключва.

 

"Пума" срещу "Адидас" – война по време на мир

Снимки:
1.Рудолф Даслер.
Фото: forums.n-sb.org
2.– 3. Адолф Даслер.
Фото: www.regi-shoes.com, leitedevaca.com
4. Първата сграда на “Пума”.
Фото: forums.n-sb.org
5. Оригиналното лого на “Пума”.
Фото: forums.n-sb.org
6. Познатото днес лого на “Адидас” всъщност е създадено през 1967 г. от Адолф Даслер. Днес то е с преработен дизайн, но е запазило формата си.
Фото: www.topnews.in
7. През 1972 г. е представено новото лого – т.нар. детелина.
Фото: news.deviantart.com
8. Изпълнителните директори Херберт Хайнер и Йохан Зайц заровиха томахавката с футболен мач между екипите на двете компании.
9. Футболните отбори на “Пума” и “Адидас”.
Фото: peace.puma.com

"Пума" срещу "Адидас" – война по време на мир

Източници:
1.www.Biskvitka.NET
2.www.rediff.com
3.www.news.bbc.co.uk
4.www.wikipedia.org

"Пума" срещу "Адидас" – война по време на мир

"Пума" срещу "Адидас" – война по време на мир

Тагове: Брой 28

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео