Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество История

ШАНЕЛ № 5 – БЕЗСМЪРТНОТО УХАНИЕ

от FLM
31.05.2011
Време за четене: 2 мин.
12021
A A
ШАНЕЛ № 5 – БЕЗСМЪРТНОТО УХАНИЕ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

ШАНЕЛ № 5 – БЕЗСМЪРТНОТО УХАНИЕИма едно ухание, което никога няма да се изгуби във времето. Има един аромат, който се появява преди повече от 80 години, но продължава да е актуален. Има само един аромат – Шанел №5.

Парфюмът "Шанел № 5" е един от най-продаваните парфюми на всички времена. Френските правителствени доклади сочат, че една бутилка от парфюма се продава на всеки тридесет секунди и генерира продажби от 100 млн. долара годишно.

Има само едно нещо, което прави именно този парфюм толкова велик и единствен. Това е неговата тайна, скрита във времето.

Легендата

Легендата разказва, че ароматът е създаден за Коко Шанел през 1921 г. от химика Ърнест Бо (Ernest Beaux), а историята на създаването му е забулена в езерата и реките на Арктика и нейните бели нощи. Химикът бил вдъхновен и от ароматите на Арктика, където година по-рано бил на военна мисия. Преди това той е парфюмеристът на царете в Русия, за които създал не малко аромати. Така част от технологията на тези парфюми използвал и за създаването на Шанел №5. ШАНЕЛ № 5 – БЕЗСМЪРТНОТО УХАНИЕ

Коко Шанел пък искала да представи нов парфюм, чиито съставки да ухаят по- дълго от тези, които били използвани по онова време. Искала парфюмът да не носи традиционните съставки, а да бъде нещо ново, нещо създадено. И магията се осъществила.

Тайната съставка…

За разлика от всички парфюми по онова време, които имали най-често само една цветна есенция, легендарното ухание било първото в историята на парфюмерията, което представлявало смес от над 80 отделни съставки в композицията. Във връхните нотки на аромата преобладава бергамота, който навява усещане за полярна свежест. След това са есенциите на момина сълза, иланг-иланг и жасмин, а в основата му са дъбов мъх, амбра, ванилия, пачули, сандаловото дърво и ветивер.

Революционно за онова време е и използването на алдехиди. Те са синтезирани органични вещества, въглерод, кислород и водород, които придавали на естествените цветни есенции изтънчен и абстрактен аромат.

ШАНЕЛ № 5 – БЕЗСМЪРТНОТО УХАНИЕ… и тайната на цифрите

5 било щастливото число на Коко Шанел, както твърдяла самата тя. Когато парфюмът вече бил изработен от Ърнест Бо, химикът представил пред нея няколко флакона с аромати, номерирани като 1-5 и 20-24. И без да се замисля Коко Шанел избрала №5.

И не случайно 5 е магическото число на Шанел. Пет е въплъщение на дух и мистика. Освен това на 5-ти май 1921 г. щяла да бъде представена и колекцията на дизайнерката, а заедно с нея и новият парфюм.

Бутилката, в която бил представен Шанел №5, била с много опростена и семпла форма. Нетипично за тогавашните парфюми. Квадратното шише било издържано в стила на френския пуризъм (чистота) – актуално по това време течение в изкуството. Самата Коко Шанел смятала, че не са важни излишни детайли и декоративни елементи, а съдържанието на самата бутилка. И не грешала.

Историята

Първоначално парфюмът се пръскал в съблекалните на бутиците на Шанел. Често дори шишенца с парфюма се подарявали на по-заможните клиенти.

Между 1920 и 1930 г. Коко Шанел представя и няколко нови парфюма, от които и CHANEL № 22 през 1922 г., CUIR DE Russie през 1924 г., GARDENIA през 1925 г. и BOIS DES Iles през 1926 г. Безспорно обаче най- запомнящият се си остава Шанел №5.ШАНЕЛ № 5 – БЕЗСМЪРТНОТО УХАНИЕ

Неговият последовател Шанел № 19 пък дължи името си на датата на раждане на Коко Шанел. Този аромат е създаден от наследника на Ърнест Бо, Анри Робърт. CHANEL № 19 се появява на 19 август 1970 г., в деня на 87-мата годишнина на Коко Шанел.

Ухание на Мерилин

„Какво нося в леглото? Chanel № 5, разбира се!“, казва Мерилин Монро в интервю през 1954 г. Това е един от най-известните цитати на Мерилин и без съмнение това, което дава на Шанел № 5 славата и успеха. С тези нейни думи репутацията на Шанел № 5 нараства значително, а престижът на парфюма става все по-явен. Че кой не би искал да мирише на Мерилин?

Мерилин Монро е тази, която успява по свой начин да вдъхне живот на парфюма, а по-късно става и негово рекламно лице. След нея това са Катрин Деньов, Никол Кидман и Одри Тоту.

И до днес няма по-известен и по-непреходен парфюм от Шанел №5. Не случайно той е признат и за най-знаменитият аромат на 20-ти век. А защо не и на 21-ви?

 

Снимки:

  1. Дизайн на бутилката на Шанел №5 от 1986 г.

Фото: http://www.toutenparfum.com

  1. Мерилин Монро с Шанел №5

Фото: http://www.toutenparfum.com

3. Никол Кидман и непреходния парфюм

Фото:http://www.perfume-reviews-blog.com

4. Катри Деньов с парфюмът на Шанел

Фото:http://www.toutenparfum.com

Източници:

http://www.suite101.com, http://www.ehow.com,

http://www.toutenparfum.com, http://www.articlerich.com

Тагове: Брой 46

Вижте още

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ
История

„ШАНЕЛ“: КЛАСА И СТИЛ – ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН
История

ЕВОЛЮЦИЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ТЕН

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА
История

ЙОРДАНКА ЧЕРНАЕВА – ЖИВАТА ЛЕГЕНДА НА БЪЛГАРСКАТА МОДА

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО
История

ИСТОРИЯТА НА ЧЕРВЕНОТО ЧЕРВИЛО

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Christian of Roma и Alchemista представят AVEDA в България

Christian of Roma и Alchemista представят AVEDA в България

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео