Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество Нова генерация

НОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТА

от FLM
29.02.2012
Време за четене: 2 мин.
8267
A A
НОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Футуристичната и модерна визия е експеримент, който често намира корените си в далечното минало. Днес някои напредничави дизайнери си връщат добре забравените техники на работа и декориране от историята на художествените занаяти и майсторската ръчна изработка. Плетенето, познато като една от най-старите текстилни техники, среща високите технологии и преминава в съвсем различни измерения. Тези текстилни произведения показват категорично, че ръчната работа в съчетание с дизайнерски креатив е отново на почит. Новите „плетива” скулптурират тялото в уникални модни вдъхновения и ни показват какъв е бъдещият живот на добрия, стар пуловер. Запознайте се с пет от най-ярките примери в тази посока.

НОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТА

Ирис ван Херпен (Iris Van Herpen) е необикновен млад дизайнер с утвърдено име в модата. Нейната колекция ”Capriole” показана в Париж, категорично представя таланта и размаха й. Работата й носи в себе си силното ехо от тази на гениалния Аликзандър Маккуин, с когото е работила. Съвместната й работа с Benthem Crouwel Architects, също оказва влияние за вдъхновението на колекцията. Резултатът е визуално зашеметяващ. Спиращите дъха творения в колекцията й „Crystallization” са направени от еко кожа, в колаборация с архитекта Даниел Видриг и новаторските техники за 3D печат MGX от Materialise – основен лидер в създаването на прототипи от рода на „втвърдената вода”. Колаборацията им продължава и във втората колекция с 3D печат „Escapism”. Идеята на колекцията е трансформацията на водата в статични структури като кристали. Пленена от прозрачността на водата, Ирис пренася тези впечатления не само визуално, но и в дизайнерския процес. Ван Херпен ни показва това, което другите не могат – разкрива невидимите линии, скрити в прозрачната течност. В ледените водни кристали тя преминава от хаоса към структурирана прецизност. Колекциите й са триумф на скулптурните облекла и изключителен пример за ръчни техники, съчетани с най- модерна технология.

НОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТАНОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТАНОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТА

НОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТАСандра Беклънд (Sandra Backlund) твори собственоръчно уникален дизайнерски трикотаж. След като завършва училището по дизайн в Стокхолм, тя умело създава зашеметяващи колекции от „плетени скулптури”. Нейните текстилни техники са твърде сложни и напредничави, за да договори производството им и затова движи собствена компания, която има вече десет колекции зад гърба си, всичките правени по поръчка. Едва преди пролет/лято 2010 г. пуска първата си линия масово производство. Oчевидно и тази колекция носи същата геометрична духовитост и иконичните за Беклънд техники на плетене, но приложени в по-носими и опростени силуети, подсилващи естествените форми на тялото с оребрени, ъгловати и гънкообразни мотиви. Колекцията ”In No Time” на шведския талант е съставена от масивни вълнообразни вълнени плетки, втъкани деликатно в триизмерни обеми.

Пфонг Тай Нгуен (Phuong Thuy Nguyen) е ново и любопитно име в тази сфера. Виетнамският дизайнер от Будапеща съчетава традициите в неговата култура с огромни, модерни силуети. Ръчноплетените модели от колекцията му ”Unconventional Body Objects” са на границата между комфорта и неудобството и пленяват с изключителната си изработка.

Йоан Ку (Johan Ku) е знаков пример за съвременна интерпретация на познатата техника плетене. Тайпейският дизайнер създава иновативен дизайн от преувеличени скулптурни форми. Неговата колекция ”Emotional Sculpture” от 2004 година е наградена за своята структурна и органична естетика.

Ирина Шапошникова (Irina Shaposhnikova) е призната за своята първа колекция плетива от 2009-та година, след които дипломната й работа ”Crystallographica” е повече от добре приета. Ирина е възпитаничка на антверпската Кралска Академия за изящни изкуства. Техниката й на плетене се състои от дебели, подобни на кабели плетки, вградени върху едва видима найлонова мрежа, които заедно изграждат рокли, тип класически пуловер, наподобяващи витрини.

НОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТАНОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТА

НОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТАНОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТА

    НОВИТЕ ПЛЕТИВА ИЛИ ВЪЗХОДЪТ НА РЪЧНАТА РАБОТАСнимки:

    1. – 4. Ирис Ван Херпен, Колекция „Crystallization ” , „Escapism”и „Capriole”

    © Фото: http://www.irisvanherpen.com
    http://yatzer.com/Capriole-by-Iris-Van-Herpen
    http://www.materialise.com/
    http://www.danielwidrig.com/

    1. – 7. Сандра Беклънд, Колекция Пролет/ Лято 2010, фотосесия в Another Magazine с фотограф Крег Макдийн, колекция „In no time” с фотограф Ола Бергенгрен и фотосесия на фотографа Питър Герке.

    © Фото: http://www.sandrabacklund.com
    http://www.dezeen.com

    1. Пфонг Тай Нгуен , Колекция ”Unconventional Body Objects”

    © Фото: http://phuongthuy.carbonmade.com
    http://trendland.net/unconventional-body-objects/

    1. Йоан Ку, Колекция ”Emotional Sculpture” от 2004 година

    © Фото: http://www.johanku.com/2004_EmotionalSculpture.html

    1. Ирина Шапошникова, Колекция Есен/ Зима 2009 г.

    © Фото: http://trendland.net/irina-shaposhnikova/

    Тагове: Брой 54

    Вижте още

    Нова генерация

    Академията за мода определи новите си стипендианти

    Нова генерация

    ТРАНСФОРМАЦИЯ: ДИПЛОМНО РЕВЮ НА СПЕЦИАЛНОСТ „МОДЕН ДИЗАЙН“ ОТ НХА

    ДЖОУ МЕИЧИ: ИЗВЪН СТАНДАРТИТЕ ЗА КРАСОТА В ИМЕТО НА СВОБОДНАТА ЕСТЕТИКА
    Нова генерация

    ДЖОУ МЕИЧИ: ИЗВЪН СТАНДАРТИТЕ ЗА КРАСОТА В ИМЕТО НА СВОБОДНАТА ЕСТЕТИКА

    ИВА ГЕОРГИЕВА: НА ГРАНИЦАТА МЕЖДУ КОМЕРСИАЛНОТО И УСТОЙЧИВОТО
    Нова генерация

    ИВА ГЕОРГИЕВА: НА ГРАНИЦАТА МЕЖДУ КОМЕРСИАЛНОТО И УСТОЙЧИВОТО

    Най-популярни

    Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

    Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

    Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

    Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

    Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

    Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

    Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

    Полезни връзки

    • За нас
    • Декларация за поверителност
    • Политика за бисквитки

    За контакти

    editor@fashion-lifestyle.net

    +359 88 227 33 47

    Последвайте ни

    Facebook

    ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

    Fashion Lifestyle Magazine
    Управление на съгласие

    За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

    Функционални Винаги активен
    Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
    Preferences
    The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
    Статистика
    Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Маркетинг
    Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
    Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
    Преглед на предпочитанията
    {title} {title} {title}
    Няма резултати
    Виж всички резултати
    Към читателя
    • Мода
      • Новини
      • Тенденции
      • Дизайнери
      • Текстил
      • Аксесоари
    • Лайфстайл
      • Здраве
      • Тяло
      • Семейство
      • Прически
      • Свободно време
    • Култура
      • Медии
      • Интервю
      • Успех
      • Субкултури
      • Фотография
      • Фотомодели
    • Общество
      • История
      • Скандали
      • Бизнес
      • Нова генерация
    • Календар
    • Видео