Окръжният съд в Мюнхен потвърди забраната за излъчване на видеоклипа на Бионсе: съдебното решение е в полза на Triumph в делото срещу Sony Music.
Мюнхен, 11 февруари 2010 г.
Съдебно решение в полза на компанията "Триумф" (Inter-Triumph Marketing GmbH), със седалище в Мюнхен, беше произнесено днес в съдебния спор за авторски права със "Сони" (Sony Music Entertainment Germany GmbH), Мюнхен, от Окръжния съд в Мюнхен.
При Триумф (Inter-Triumph Marketing GmbH) се касае за дъщерно дружество за маркетингови услуги на Концерна за бельо Триумф Интернационал.
Страните имат разногласия в областта на интелектуалната собственост върху един от костюмите, носен от американската певица Бионсе Ноулс (Beyonce) в нейния музикален видеоклип "Video Phone".
В съответствие с предварителното решение на съда, излъчването на видеоклипа в Германия първоначално беше забранено. Окръжният съд потвърди днес тази забрана за излъчване.
Ансамбълът, носен във видеоклипа от наскоро отличената с шест награди "Грами" Бионсе, е почти идентично копие на проекта на българския носител на наградата в конкурса Triumph Inspiration Award 2009 Искрен Лозанов.
На 27 май 2009 г. Лозанов спечели българския финал на международния конкурс за дизайн с проекта „Ден и нощ”. "Video Phone" беше представен за първи път пред обществеността на 17 ноември 2009 г. "Триумф" защитава правата на интелектуална собственост върху произведението на Лозанов.
Според дружеството, те са били нарушени, когато "Сони" издава видеоклипа с носения от Бионсе костюм, без предварителното съгласие на "Триумф" и Лозанов.
Опитът за доброволно уреждане на спора беше неуспешен; "Триумф" очаква, че "Сони" сега ще признае нарушението на интелектуалната собственост на Искрен Лозанов, което е причинено от излъчването на "Video Phone".
С днешното си решение Окръжният съд в Мюнхен потвърди правното становище на Triumph. Sony има право да обжалва съдебното решение.
"Триумф Интернационал" е един от най-големите производители в света на бельо. Със своите основни марки Triumph®, sloggi®, Valisère® и HOM® дружеството разпространява продуктите си в повече от 120 страни. Triumph реализира с повече от 40,000 служители оборот от 2,37 милиарда CHF (2008).
Снимки:
Даниела Арнаут с модела на Искрен Лозанов, вдъхновен от Пикасо
Топ моделът Джордан Дън в ексклузивна фотосесия за световния финал на конкурса Triumph Inspiration Award 2009
Снимка от видео клипа на Бионсе „Video Phone”
© Triumph