Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество Скандали

МРЪСНИТЕ ТАЙНИ НА МОДАТА

от FLM
31.01.2010
Време за четене: 1 мин.
7863
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Безброй са примерите за малки текстилни фирми, които крадат идеи и готови дизайнерски концепции от големите имена в модата. Подобни тоалети се продават на много по-ниски цени и така се нанасят значителни финансови удари на оригиналните автори. Как обаче бихте възприели обратния случай? Струва ви се невъзможно? Убедете се сами, че големите също не са застраховани от грешки и имат мръсни тайни.

мръсните тайни на модата

Случаят “Даян вон Фюрстенберг”
През 2009 г. малката канадска модна къща “Мърси” завежда дело срещу един от символите на американската мода – “Даян вон Фюрстенберг”. Обвинението е свързано с кражба на авторството на сако. На пръв поглед подобно твърдение изглежда безумно, но доказателствата са категорични – то е част от колекция пролет-лято 2008 на “Мърси”, но се появява на модния подиум и година по-късно като модел на “Даян вон Фюрстенберг”. Американският бранд дори заснема фотосесии с него. Законът обаче е безкомпромисен дори и към най-големите и в тази връзка е постигна извънсъдебно споразумение, според което обвиняемите трябва да заплатят значителна сума за компенсация и нанесени щети. Малката няма право да използва дизайна сакото за в бъдеще без изричното одобрение на оригиналния автор.

Интересен факт е, че Даян вон Фюрстенберг е председател на Съвета на модните дизайнери в Америка и години наред работи за защита на патентите.

мръсните тайни на модата

Случаят “Шанел”
В края на ноември 2009 г. френският моден гигант “Шанел” беше официално обвинен в кражба на дизайн от един от лидерите в производство на плетива “Уърлд трико”. След правни спорове, продължили близо четири години, казусът беше внесен в съда, а ищец по делото е основателката на компанията Кармен Кол. Исканията на Кол са обезщетение в размер на 3.7 млн. долара. Представителите на “Уърлд трико” твърдят, че преди 5 години са предложили на “Шанел” да купят модел на плетиво, но са получили отказ. През 2005 г. те виждат в бутик на бранда в Токио жилетка с идентичен дизайн. Тъй като двете компании не успяват да постигнат споразумение извън съда, в момента тече процес, чиято развръзка предстои.

мръсните тайни на модата

Снимки:
1. Сакото, чието авторство си приписа “Даян вон Фюрстенберг”.
Фото: www.teenvogue.com
2. Сравнение между двете сака – в ляво е творението на “Даян вон Фюрстенберг”, а в дясно – на канадската модна къща “Мърси”.
Фото: network.nationalpost.com
3. Спорният дизайн в казуса “Уърлд трико” срещу “Шанел”
Фото: hostednews.com

Тагове: Брой 31

Вижте още

БИАНКА ЧЕНСОРИ СКАНДАЛИЗИРА С ГОЛОТАТА СИ НА ЧЕРВЕНИЯ КИЛИМ
Скандали

БИАНКА ЧЕНСОРИ СКАНДАЛИЗИРА С ГОЛОТАТА СИ НА ЧЕРВЕНИЯ КИЛИМ

ХРИСТИЯНСКИТЕ ОБЩНОСТИ РЕАГИРАХА ОСТРО НА ОТКРИВАНЕТО НА ОЛИМПИАДАТА
Скандали

ХРИСТИЯНСКИТЕ ОБЩНОСТИ РЕАГИРАХА ОСТРО НА ОТКРИВАНЕТО НА ОЛИМПИАДАТА

Скандали

ДЖИЖИ ХАДИД АРЕСТУВАНА НА КАЙМАНОВИТЕ ОСТРОВИ

„АДИДАС“ ЗАГУБИ ДЕЛОТО СРЕЩУ ДИЗАЙНЕРА ТОМ БРАУН
Скандали

„АДИДАС“ ЗАГУБИ ДЕЛОТО СРЕЩУ ДИЗАЙНЕРА ТОМ БРАУН

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео