Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Към читателя

COVID-19 И МОДНИТЕ ТРАНСФОРМАЦИИ

от FLM
04.05.2020
Време за четене: 1 мин.
2256
A A
ОМРАЗАТА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Любомир Стойков

проф. д.н. Любомир Стойков
– Главен редактор на
“Fashion Lifestyle Magazine”

Щастие в нещастието! Пандемията от коронавируса е на път да съсипе модната индустрия и да зачеркне модните тенденции, от една страна, но от друга – дава нови възможности. Какви? Става дума най-вече за нови шансове за проява на находчивост, въображение и оригинални хрумвания. Например, засилва се интересът към колористичния стил, към по-голямата цветност във външността ни. Някои от световните кинозвезди и поп-изпълнителки си промениха прическите в ярки тонове – Хилъри Дъф си боядиса косата в синьо, а Дженифър Лав Хюит публикува своя фотография в Инстаграм, на която е с розова коса.

Водят се женски дискусии за смисъла да се носи сутиен по време на домашна изолация. Прочутият топмодел Наоми Кембъл споделя пък, че вечер сменя обичайното си спортно облекло – потничета, тениски, които носи през деня, със специални кафтани (любима нейна дреха) и дори споделя, че е любителка на кафтаните и притежателка на кафтани, които са били собственост по-рано на Елизабет Тейлър. Започна и свежата кампания „рокля от възглавница“ по идея на две дами – инфлуенсъри в Инстаграм, които качиха свои фотографии – едната с розова, а другата със синя възглавница, прикрепена към тялото им с колан през кръста. Този нов тренд бе посрещнат много добре и вече знаменитости като Хали Бери започнаха да се обличат така и да публикуват в мрежата снимки с новия си аутфит.

Коронавирусът не успя да убие изконната потребност от модерен външен вид въпреки наложените ограничения, изолация и като цяло – извънредно положение. Това желание се прояви особено отчетливо в дизайна, десенатурата и символиката на предпазните маски. Възможностите за модна идентификация наистина са безброй: от избора на цвета до съответния принт или мотив на маската. По принцип маската се възприема и като знак за кризата, за пандемията, за нашествието на COVID-19. Дори се появиха маскирани емотикони, засили се градският неофолклор в тази посока, родиха се много вицове и въобще хумористични коментари за носенето на маски в извънредно положение. Това защитно средство е и ключова дума в принтовете на тишърти, които Джарет Лето започна да предлага. Заедно с думата „маска“ в неговите тениски са щампирани и други актуални слова – Zoom, карантина и тоалетна хартия.

В ситуацията с К-19 маските са визуалният компонент, който присъства изключително много в пространството – било то реално, физическо, или пък виртуално – като втора реалност. Тяхното комуникативно значение се засилва и от обстоятелството, че ангажират голяма част от човешкото лице, което пък е основен фактор в езика на тялото, в т.нар. невербална комуникация. Всичко това обяснява защо предпазните маски се превърнаха в един изключително важен статус-символ – т.е. символ на културното, социалното, материалното и професионалното положение на техния ползвател.

В кризата с коронавируса маската издава редица неща за личността, която я носи. Например маските с най-висока защита – клас FFP3 (осигуряващи 99% филтриране на частиците и пропускане до 2 %) или тези от клас FFP2 (осигуряващи 94 % филтриране на частиците и пропускане до 8%) свидетелстват, че техните притежатели са хора с възможности, добри контакти с лекари, с лечебни заведения и фармацевтични компании (все пак тези маски основно се използват от медицински персонал) и при това отлично информирани за ефекта от носенето им.

Носенето на дизайнерски маски пък редом със здравната култура, издават модната грамотност и естетическата упоритост на техните притежатели заедно със стремежа им да бъдат актуални и изискани дори в такива апокалиптични времена. Нямам предвид само маските на прочутите модни къщи като „Шанел“, „Луи Вюитон“ и „Гучи“, но и за произведенията на такива известни български модни дизайнери и брандове, като Евгения Живкова, Невена Николова, Иван Донев, Радослава Лазарова, Диляна Матеева, „Десизо Монни“, „Блинк“, „Art.Look“ и др. Те успяват да комбинират практичното с красивото и предлагат трипластови и двупластови респираторни маски, изработени от памук, коприна, антибактериален текстил, неопрен, а някои от тях и снабдени с активен въглен. Важно обстоятелство е, че всички изброени имена са носители на изключително престижната награда за мода „Златна игла“, което означава, че най-добрите ни дизайнери отново са на първа линия и, че са социално ангажирани.

 

Тагове: Брой 106

Вижте още

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА
Към читателя

БЛЯСЪК: НАЧАЛО И ВЪЗХОД НА ПЪРВОТО БГ ТЕЛЕВИЗИОННО ПРЕДАВАНЕ ЗА МОДА

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО
Към читателя

НОВАТА ЕЛЕГАНТНОСТ: ИНСТИНКТИВНА РОМАНТИКА И МИКС МЕЖДУ МИНАЛОТО И БЪДЕЩЕТО

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ
Към читателя

ЛЯТНАТА МОДА: СИМВОЛ НА СВОБОДА И ЕСТЕТИЧЕСКА ДЪРЗОСТ

Към читателя

ЛИЛИ ИВАНОВА ИЗВЪН СТАНДАРТНИТЕ КЛАСАЦИИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео