Навярно някои от вас за пръв път чуват за него, но „GQ” е едно от най-стилните месечни издания, специализирано за мъже. С акцент върху мода, стил и култура, чрез статии за храни, филми, фитнес, секс, музика, пътувания, спорт, технологии и книги, то печели мъжките сърца и става едно от най-четените списания.
Джентълменското тримесечнo списание стартира през 1931 г. в Съединените щати като моден съветник към мъже, насочен главно към купувачи на едро и дребно. Първоначално то е с много ограничен тираж и е насочено само към вътрешните лица в бранша, за да им позволи да дават съвети на клиентите си. Като моден редактор през 1984 г. е нает небезизвестният Нони Мур, който по това време работи в „Харпърс Базар” и „Мадмоазел”. „GQ” е тясно свързан с метросексуалността. Писателят Марк Симпсън използва термина в статия за британския вестник "Индипендънт" при посещението си на изложба в Лондон: "Насърчаването на метросексуалността беше оставено на мъжките теми в списания като „The Face”, „GQ”, „Esquire”, „Arena” и “FHM” – новите медии, които излетяха през осемдесетте години и продължават да се увеличават. Те напълниха списанията с изображения на нарцистични млади мъже, спортни модни дрехи и аксесоари. И убедиха други млади мъже, да ги заглеждат със смес от завист и желание. "
Списанието съобщава, че средно за САЩ на месец има 609 238 читатели, а британският „GQ” има тираж от 120 019 читатели от януари до юни 2009 година.
Снимки:
1. – 2. Сексимволите на Америка – Зак Ефрон и Робърт Патинсън на корицата на „GQ”.
Фото: http://uk.eonline.com
3. Актьорът Чанинг Татъм, от нашумелия филм “Step up”, също грее от кориците на списанието.
Фото: http://playhappy.wordpress.com
4. Звездата от серила „True blood” Александър Скарсгард говори за любовта на фенките в списание “GQ”.
Фото: http://perezhilton.com