ВЕСТНИК "УИКЕНД": "3 милиона лева са основната причина Иван и Андрей да забият нож в гърба на досегашния си партньор Би Ти Ви и да отидат в Нова телевизия. Такава сума ще изкарат в рамките на година водещите и продуцентите на "Сблъсък", научи "Уикенд" от свои хора в медийните среди…Преди дни от Нова изненадващо оповестиха, че "опосумите" се местят в техния ефир. Оказа се, че те са движели паралелно преговори и с двата канала. Докато Иван се е договарял с Би Ти Ви, Андрей ходел на срещи в Нова телевизия. Така поотделно изнудвали каналите да се конкурират. "Ако знаехме какви ги вършат, директно щяхме да ги изритаме", коментира неофициално един от шефовете на Би Ти Ви. В крайна сметка от Нова телевизия предложили страхотна оферта: да приемат леко изменения "Сблъсък" и да поверят на двамата нови 3 предавания. Нещо повече – ще им дават 8 % от рекламните постъпления в програмите, продуцирани от тях…" (Стефанова, М. Иван и Андрей предадоха Би Ти Ви за 3 милиона", в. "Уикенд", бр. 32, 8 – 14 август 2009 г. )
* * *
Дали ТВ-трансферът си заслужава ще покажат времето, публиката, рейтингите и – безспорно, рекламните постъпления. Относно паралелните преговори за по-изгодни условия, водени от двамата популярни телевизионери, добре е известно, че бизнесът, пазарът и конкуренцията познават немалко такива "хватки" и тарикатлъци – в добрия смисъл на думата. Отделна и голяма тема обаче са такива нравствени и професионални категории в медийния бизнес като : "лоялност", "доверие", "традиция", "откритост", "партньорство" и пр. Но тази страна на продуцентското предприемачество едва ли е толкова интересна за мнозина. Навярно по-любопитното е какъв ще бъде резултатът от тази сделка и дали Иван и Андрей ще съумеят да придадат и на бъдещото (ите) си предаване (ия) по Нова ТВ полемичността, остроумието, атрактивността, рошавостта и неконформизма на почти легендарното "Сблъсък"?
Снимка: Иван и Андрей
Фото: actualno.com