Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Медии

ПРОФЕСИОНАЛНА ДИСЕКЦИЯ НА ПУБЛИЧНАТА КОМУНИКАЦИЯ

от FLM
15.06.2023
Време за четене: 3 мин.
727
A A
ПРОФЕСИОНАЛНА ДИСЕКЦИЯ НА ПУБЛИЧНАТА КОМУНИКАЦИЯ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

* Проф. д.н. Любомир Стойков представи най-новата си монография във Факултета по журналистика и масова комуникация

** Основни теми: имидж и политическа комуникация, политеймънт, политика и попкултура, дигиталният PR, комуникация в пандемия, инфотеймънт, медийна динамика и комуникационни рефлексии

Хелена Тодорова

Университетското издателство „Св. Климент Охридски“ и Факултетът по журналистика и масова комуникация издадоха най-новата монография на проф. д.н. Любомир Стойков „Публична комуникация и медиаморфози“. Книгата е писана в продължение на 15 години и е в обем от 328 страници. Тя е своеобразно обобщение на научния, изследователски и практически опит на известния български учен, журналист, културолог, медиен, PR и лайфстайл експерт проф. Любомир Стойков. В нея той прави професионална дисекция на важни и актуални комуникационни и политически феномени като имидж и политическа комуникация, политеймънт, политика и попкултура, дигитален PR, комуникация в пандемия, инфотеймънт, медийна динамика и комуникационни рефлексии.

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Официалната премиера на книгата на проф. Стойков се състоя в Аула „Магна“ на Факултета по журналистика и масова комуникация. В представянето на уникалния труд участваха проф. д-р Николай Михайлов, проф. д.ф.н. Валери Стефанов, проф. д.ф.н. Милко Петров, проф. д-р Ефрем Ефремов, Валерия Велева, доц. д.н. Мария Попова и Кристина Патрашкова. Всички те високо оцениха труда на проф. Любомир Стойков, отбелязвайки както голямата му научна стойност, така и неговата практическа приложимост. Според тях, авторът надгражда и интерпретира концепции, възгледи, понятия и медийни модели. Проф. Стойков за пръв път добавя и откроява ролята на лайфстайла към съществуващата дефиниция на т.нар. политеймънт. Неговото определение гласи: „Политеймънт е постмодерна форма на политическа комуникация, която интегрира политика, лайфстайл и развлечение с цел достигането до максимален брой хора.“. Професорът нюансира сходствата и дисонансите между имидж, репутация и авторитет и в присъщия си стил безкомпромисно анализира големите имиджови гафове в политическата комуникация. Аргументирано са обяснени емблематични поведенчески грешки на световни лидери и държавници като Доналд Тръмп, Джо Байдън, Владимир Путин, Борис Джонсън, Себастиан Курц, Йошихиде Суга, Сана Марин, Джордж Уокър Буш, Никола Саркози, Силвио Берлускони и др. Теоретичната конструкция на монографията на проф. Стойков е изградена и върху анализ на малко известни казуси от публичния и личен живот на редица политически знаменитости в човешката история – Уинстън Чърчил, Адолф Хитлер, Й. В. Сталин, Елизабет ІІ, Маргарет Тачър, Дж. Ф. Кенеди, Франсоа Митеран, Бил Клинтън, Франсоа Оланд, Ангела Меркел и др.

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. д.н. Любомир Стойков отбеляза: „Посланието на новата ми книга не е строго рамкирано и монотонно, а е многопластово, полифонично и мозаично. То съдържа анализи, прогнози и коментари за динамиката на медиите и комуникациите през последните години. Стремял съм се в книгата да интегрирам централни и значими масиви за медийната и комуникационна динамика през  последните десетилетия. Целта ми е да представя водещи характеристики и ключови промени във връзките с обществеността и медийния свят, осъществени в резултат на разместванията на социалните тектонични плочи, както и благодарение на социалните мрежи, социалните медии и присъщия им дигитален инструментариум…“.

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Стойков подчерта някои от най-съществените причини за големите гафове в поведението и общуването на политиците, както и на важните предимства на дигиталния PR, и на предизвикателствата пред комуникацията в пандемични условия. По-нататък авторът подчерта: „Неопостмодерните критерии към качествената наука и теория все повече изискват хибридизация между фрагментарното и концептуалното, емоционалното и рационалното, динамичното и статичното. Ще бъда удовлетворен, ако съм запълнил – макар и частично, с качествено съдържание съществуващите комуникационни и медийни ниши. Защото новото в науката е немислимо без дръзкия анализ на маргиналните, „остатъчните“, „подценяваните“ и високомерно пренебрегвани явления.“.
Рецензентите на новата книга „Публична комуникация и медиаморфози“ споделиха: „Проф. д.н. Любомир Стойков ни представя пъстър и задълбочен паноптикум на световния и българския политически и медиен свят от средата на 20. век до втората декада на 21. век. Неговата монография ще бъде безспорно етаблирана като класика в почетния раздел на българското медиазнание“ (проф. д.ф.н. Милко Петров);  „Книгата на проф. Стойков е от тези книги, които читателят търси не за да чете, а за да препрочита. Книги с качества, с интелектуален заряд, с естетически и културни послания. Убеден съм, че тя ще бъде настолно четиво за всеки, който иска да се учи от най-високото ниво в сферата на PR-а, комуникациите, журналистиката“ (проф. д-р Ефрем Ефремов); „Монографията на проф. д.н. Любомир Стойков е увлекателно, изключително компетентно и задълбочено изследване на процесите в съвременната публична комуникация с акцент върху политическия имиджмейкинг, PR-а и създаването на успешно лайфстайл съдържание.“ (доц. д.н. Мария Попова). Водещият – проф. Николай Михайлов, подчерта, че монографията е много значимо и задълбочено изследване в областта на съвременната медийна култура. Проф. Валери Стефанов изтъкна, че имиджът на съвременния политик е тежко болен и, че книгата на Любомир Стойков е в състояние да спомогне за неговото оздравяване. Валерия Велева характеризира монографията като „мини библия, предлагаща безценни рецепти за политическа комуникация“, а Кристина Патрашкова окачестви книгата като изключително полезно и ценно четиво за политици, журналисти и студенти по медии и журналистика, припомняйки, че и тя навремето е била студентка на Любомир Стойков, когато той е бил асистент по журналистика и култура във Факултета по журналистика.
В разгърналата се дискусия след представянето на монографията се включиха психологът Ани Владимирова, гл. ас. д-р Мария Николова, проф. Петко Тодоров, проф. Минка Златева, проф. Ивайло Христов, проф. Николай Михайлов и др. 

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Сред гостите на премиерата бяха професорите Веселина Вълканова (декан на ФЖМК), Георги Рачев, Иванка Мавродиева, Ивайло Христов, Луливера Кръстева, Минка Златева, Петко Тодоров, Светлозар Кирилов, Чавдар Попов, Здравка Константинова, също и Ани Владимирова, Стефан Серезлиев, Максим Бехар, Мирослав Печев, Христо Дурчев, Добрина Чешмеджиева, Мила Захариева, Таня Скринска, Гергана Дончева Янков, Виктория Бисерова, Ирина Гъркова, Роси Иванова, Анжела Димчева, Павел Цветков, инж. Илиян Терзиев, Вероника Стефанова, Десислава Паунска, Александър Христов, Александър Вълков, Симеон Василев, Албена Александрова, Мария Георгиева, Лидия Ангелова, Саня Борисова, Ива Екимова, Кристина Несторова, както и много студенти, дипломанти и докторанти на проф. Стойков.

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

***

Проф. д.н. Любомир Стойков е културолог, журналист и преподавател в СУ „Св. Климент Охридски“, Националната художествена академия и УНСС по култура, медии, журналистика, бизнес комуникация, PR, политическа комуникация, ивент мениджмънт, имиджмейкърство, моден дизайн и лайфстайл. Новатор в изследванията на всекидневната култура и медиите, публичното поведение на управляващите, политеймънт, инфотеймънт, политическия дрескод и модните феномени. Автор е на 20 научни и публицистични книги, на документални филми и кореспонденции от Ню Йорк, Париж, Лондон, Милано, Рим, Торонто, Москва, Кейптаун, Хайделберг, Шанхай, Барселона, Мюнхен, Берлин, Атина и др. Председател е на Академията за мода. Създател и почетен председател на Българската академична асоциация по комуникации, Член е на Съюза на учените в България, Съюза на българските журналисти, Метрополитън мюзиъм – Ню Йорк, PRSA – Ню Йорк и IAMCR – Париж. Носител е на много награди, сред които „Златно перо“ на СБЖ, почетен знак „Св. Климент Охридски“ със синя лента за принос към българската журналистика и образование, почетен знак на президента на Република България за значим принос към българската култура и наука, „Златен век – звезда“ на Министерството на културата, „Жълта роза“ на „Зонта клуб София“, почетен плакет за принос към младежта на Министерството на младежта и спорта и др.

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Проф. Любомир Стойков за грешките в политическата комуникация

Снимки:
1. Проф. д.н. Любомир Стойков на премиерата на най-новата му монография „Публична комуникация и медиаморфози“.
2. Проф. д.н. Любомир Стойков заедно с проф. Веселина Вълканова – декан на ФЖМК.
3. Проф. д.н. Любомир Стойков и Валерия Велева.
4. Проф. д.н. Любомир Стойков и проф. Георги Рачев.
5. Проф. д-р Николай Михайлов говори за монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
6. Проф. д.ф.н. Валери Стефанов говори за монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
7. Проф. д.ф.н. Милко Петров представя монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
8. Валерия Велева споделя впечатления за монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
9. Проф. д-р Ефрем Ефремов представя монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
10. Кристина Патрашкова споделя впечатления за монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
11. Доц. д.н. Мария Попова представя монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
12. Проф. д.н. Любомир Стойков представя монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
13. Проф. д.н. Любомир Стойков и проф. Чавдар Попов.
14. Максим Бехар и Георги Митов по време на премиерата на монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
15. Проф. д.н. Любомир Стойков и Таня Скринска.
16. Гости на премиерата на монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
17. Проф. д.н. Любомир Стойков и Роси Иванова – Мис България 2005.
18. Проф. Ивайло Христов по време на премиерата на монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
19. Ани Владимирова бе сред гостите на премиерата.
20. Д-р Виктория Бисерова бе сред гостите на премиерата.
21. – 22. Гости на премиерата на монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
23. Проф. д.н. Любомир Стойков и проф. Светлозар Кирилов.
24. Проф. д.н. Любомир Стойков и Христо Дурчев.
25. Проф. д.н. Любомир Стойков и Мария Хаджикирева.
26. Проф. д.н. Любомир Стойков и Ивелина Кунчева.
27.Гости на премиерата на монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
28.Проф. д.н. Любомир Стойков с новата си монография „Публична комуникация и медиаморфози“.
29.Гости на премиерата на монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
30. Проф. д-р Ефрем Ефремов представя монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
31. Проф. д.н. Любомир Стойков и д-р Симеон Василев.
32. Проф. д.н. Любомир Стойков заедно с проф. Веселина Вълканова – декан на ФЖМК.
33. Проф. д.н. Любомир Стойков и Ивана Захаренова.
34. Проф. д.н. Любомир Стойков и Кристина Несторова.
35. Проф. д.н. Любомир Стойков заедно с екипа си – Радинела Гелева, Калин Стойков и Хелена Тодорова (от ляво надясно).
36. Проф. д.н. Любомир Стойков и проф. д.н Иванка Мавродиева.
37. Проф. д.н. Любомир Стойков и гл. ас. д-р Мария Николова.
38. Проф. д.н. Любомир Стойков и проф. д-р Минка Златева.
39. Проф. д.н. Любомир Стойков и д-р Виктория Бисерова.
40. Монографията „Публична комуникация и медиаморфози“.
Фото: © Алма комуникация / Петър Станев

Тагове: Брой 123

Вижте още

Прочутото списание FLANELLE избра Аксел Харди за Edge of Light
Медии

Прочутото списание FLANELLE избра Аксел Харди за Edge of Light

Научна премиера в чест на проф. Любомир Стойков
Медии

Научна премиера в чест на проф. Любомир Стойков

БТА ОТБЕЛЯЗВА 127 ГОДИНИ С ИНОВАЦИИ И НОВА ВИЗИЯ
Медии

БТА ОТБЕЛЯЗВА 127 ГОДИНИ С ИНОВАЦИИ И НОВА ВИЗИЯ

ЛЕГЕНДАТА НА VOGUE АННА УИНТУР БЕ ОТЛИЧЕНА ОТ ЧАРЛЗ ІІІ
Медии

ЛЕГЕНДАТА НА VOGUE АННА УИНТУР БЕ ОТЛИЧЕНА ОТ ЧАРЛЗ ІІІ

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео