Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

DIY СУБКУЛТУРАТА – „НАПРАВИ СИ САМ“ ЕДИН ЩАСТЛИВ ЖИВОТ

от FLM
01.02.2010
Време за четене: 3 мин.
10671
A A
DIY СУБКУЛТУРАТА – „НАПРАВИ СИ САМ“ ЕДИН ЩАСТЛИВ ЖИВОТ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Направи си сам

"Направи си сам" (или "Do it yourself") е понятие, използвано да описва изграждането, модифицирането или възстановяването на нещо, без помощта на експерти или специалисти.

Терминът "направи си сам" влиза в обща употреба през 1950 г., предизвикан от желанието на хората да подобрят домашния си уют.

През последните години, терминът придобива по-широк смисъл, обхващащ по-мащабен спектър от умения.

DIY субкултурата често се свързва с алтернативния рок, хардкор пънк и инди рок музикалните сцени, с инди мрежите, с пиратските радиостанции и т.н.

В тази връзка, DIY е свързан с изкуствата и занаятите.

Днешната DIY сцена в действителност е повторно въвеждане на стария модел на лична ангажираност в дома или поддържане на апартамента, правене на дрехи, поддръжка на автомобили, компютри, интернет страници, или каквито и да било материални аспекти от живота.

Направи си сам

Хронология на събитията…

Направи си самПрез 1970 г. DIY направлението започва да се разпространява из населението на цяла Северна Америка. Един млад американски мечтател на име Стюарт Бранд, работейки съвместно с приятелите и семейството си, публикува първото издание на "Каталог на цялата Земя” в края на 1968 година.

Този първи каталог и неговите наследници използвали широко определението на понятието "инструменти". Там имало информационни инструменти, като книги (най-често от технически характер), професионални списания, курсове и други подобни.

В каталога присъствали специализирани инструменти – дърводелски и дюлгерски, градинарски, заваръчно оборудване, триони, дори било отразено началото на персоналните компютри. С появата си този каталог насърчил голямата вълна на експериментализма и разчупването на конвенционалните рамки в края на 60-те години.

DIY книгите за подобряване на дома започват да процъфтяват през 70-те. Един от най-ранните примери на DIY книгите е създаден от „Sunset Books”, базиран на основата на статии в калифорнийското списание „Sunset Magazine”. „Time-Life”, „Better Homes & Gardens” и други издания скоро го последват.

В средата на 90-те, DIY културата започва да търси предизвикателства в световната мрежа. „HouseNet” е най-ранният пример за интернет присъствие на DIY субкултурата, където потребителите могат да обменят информация.

HomeTips.com, създаден в началото на 1995 г., е един от първите сайтове, който предлага качествено съдържание за подобряване на домашния уют, създадено от експерти за интернет потребителите. От края на 90-те, DIY културата буквално избухва в интернет чрез хилядите сайтове.

Направи си самНаправи си самПрез 70-те, когато домашно видео се появява, възможността за показване на процесите по аудио-визуален начин била веднага грабната от DIY инструкторите.

През 1979 г. започва DIY революцията в телевизията. Предаванията са изключително популярни и спомагат за израстването на DIY индустрията чрез образоване на хората за това как да подобрят условията си на живот, без да плащат на някого.

DIY субкултура…

Терминът "DIY" или "Направи си сам" се използва, за да описва и самостоятелно издадени книги, списания и алтернативни комикси. Също така DIY културата е позната на бандите и соло изпълнителите, осъществяващи своите музикални амбиции самостоятелно още от времето на касетофонната култура. DIY културата има принос и в създаването на занаяти като плетене, шиене, ръчно изработени бижута, керамика и др.

Освен това именно благодарение на DIY културата биват инспирирани пънк, инди и хипстър стоките чрез използването на рециклирани материи или изхвърлени материали, обикновено украсени с логото на обществото.

Направи си самDIY като субкултура безспорно започва с пънк движението през 70-те години.

Вместо традиционните средства за привличане на аудитория, бандите започват да се записват, да произвеждат албуми и стоки, свързани с тяхната група, да правят самостоятелно турнетата си, както и да създават възможности за по-малките групи да получат по-голямо признание и да станат култови чрез повтарящи се нискобюджетни турнета, създадени на принципа на DIY културата.

Нарастващото навлизане на списанията обхваща бързо подземните сцени и значително променя начина, по който феновете си общуват с музикантите. Те се превръщат в своеобразен инструмент на тази култура – ръководства, които показват на феновете как да направят своя собствена тениска, плакат, списание, книга, храна и т.н.

Направи си самПолитика…

С появата на съвременните мултинационални корпорации, американската и европейска DIY култура се превръща във все по-голяма социална и политическа идеология.

Подобно на изкуствата и занаятите от 90-те, модерното DIY движение се разглежда като реакционерски отговор на съвременното индустриално общество и бълващото масово производство.

В отговор на големите мултинационални компании DIY субкултурата е все по-мотивирана в желанието си да се опълчи срещу този вид дейност.

Философията, съдържаща се в DIY културата е "мисли глобално, действай локално". Идеята на DIY културата е стоките да се създават от самия потребител или да се закупуват стоки и услуги, направени на локално ниво като вид бойкот срещу тези организации.

Направи си самНаправи си сам

Направи си сам

DIY културата като начин на живот…

DIY културата не се ограничава само до ръчно изработване на дрехи, а също така се отнася за избор на обществен транспорт, като колоездене, вървене пеша, потребяване на хибридни или био-дизелови превозни средства и като цяло за модифициране на съществуващите превозни средства, с цел бойкот срещу традиционните автомобилни компании.

Слушането и правенето на обществено радио, гледането и правенето на обществена телевизия, вместо натъпканите с реклами медии, също е често срещано в DIY културата.

Така постепенно DIY културата се оказва за много хора начин на живот.

Живот, по-добър, и далеч по-осъзнат…

Направи си сам

 

Направи си самНаправи си сам

Направи си самНаправи си сам

Снимки:

1. http://www.homesecurityfamily.com/news/tag/diy

2. http://manducagroup.com/

3. http://www.rd.com/how-to-install-a-doityourself-chair-rail/article17801.html

4. http://www.campsandmore.com/a-z_activities.htm

5. http://www.thomsonlocal.com/diy-and-home/

6. http://www.do-it-yourself.us/

7. http://the-luscious-librarian.blogspot.com/2009_01_01_archive.html

8. http://www.aisledash.com/category/do-it-yourself/

9. http://kotaku.com/197252/nintendo-fabric-on-ebay-diy-clothes

10. http://giverslog.com/?p=743

11. http://www.anymeta.net/attachment-486-en.html

12. http://www.temosunrooms.com/diy.htm

13. http://whipup.net/2006/07/28/do-it-yourself/

14. http://www.younghouselove.com/2009/03/get-a-read/

15. http://www.younghouselove.com/2009/03/get-a-read/

 

Използвани източници:

http://en.wikipedia.org/wiki/Do_it_yourself

Тагове: Брой 31

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео