Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Култура Субкултури

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

от FLM
14.01.2019
Време за четене: 3 мин.
3962
A A
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

През 1997 г. поп-групата „Аква“ направи хитовата песен Barbie girl, която достигна върха на класациите. Кой би помислил, че години след това текстът на песента ще се разиграе в реалността?

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

Субкултурата „Живи кукли” се състои от хора, които споделят странна мания по съвършенство във външния си вид и отделят огромни суми пари и време за непрекъснати козметични и хирургични режими, с цел да изглеждат като пластмасови кукли. Благодарение на интернет, тази тенденция става все по-полулярна с всеки изминал ден и това да си „жива кукла” се превръща в много доходоносна „професия”.

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

За представителите на субкултурата перфектният външен вид обикновено се постига по два начина: с костюми, маски и грим, което е по-разпространено или по-драстичният метод – преминаване през почти безкраен цикъл от пластични операции. В някои случаи, когато и това не е достатъчно, те прибягват до редовна хипнотерапия, с цел да постигнат свободният ум на кукла.
На Запад винаги се е смятало, че японските жени приличат на кукли, заради което дълго време японските медии призоваваха за борба срещу този образ.

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

Днес обаче това твърдение придобива нов смисъл сред младите жени, които всъщност вече се стремят да приличат на кукли. Героини от анимета и манги са главната причина за растящата популярност на субкултурата, която в момента е най-широко разпространена именно в Япония. Там масово „живите кукли” постигат перфектния си вид чрез гримове, а пластичната хирургия остава на заден план.

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

Маскирането също е сред набора от средства, с които представителите на субкултурата си служат. Един от най-интересните компоненти се нарича Masker. „Маскиращите“ са мъже, които се обличат в т.нар. Fem Skin („женска кожа”), която представлява силиконов костюм и поставят маски с женски лик в опит да олицетворят идеала си за жена. На пръв поглед изглежда като транссексуалност, но „маскиращите” обикновено не се самоопределят като жени. Изглежда също така, че има елементи на сексуален фетишизъм, но мотивацията като цяло не винаги е сексуална, а по-скоро с цел бягане от реалността. Някои мъже харчат хиляди долари за поръчкови маски, костюми и аксесоари. Въпросът защо го правят разбуди любопитството на широката общественост, което дори доведе до заснемане на филм – “Тайните на живите кукли”.

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

Колкото до постигане на трансформация чрез пластична хирургия – не е лесно или бързо. Обикновено се изискват много хирургични намеси и средства. Визията на „живата кукла“ включва малки устни, извити бедра, щръкнали гърди и перфектен нос. При мъжете е характерно да се поставят импланти в седалището, ръцете, гърдите и прасците. В допълнение към ринопластиката, други пластични хирургични операции на лицето са промяна на формата му и тази на брадичката. Някои „живи кукли“ са известни с това, че дори имат ребро или две по-малко. Понякога представителите на тази субкултура се наричат „човешки Барбита“, защото копнеят да изглеждат като действителната кукла на Барби, която обикновено се свързва с безупречна женска красота и перфектни пропорции.

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

Валерия Лукянова (най-известната последователка на тази субкултура) е стигнала до крайност с пластична хирургия и множество диети, в стремежа си да постигне тази визия, което й е струвало 500 000 долара. За разлика от Валерия, която отрича за повечето си операции, Джъстин Джедлика – по-известен като човешкият Кен – признава, че е похарчил над 100 000 долара и е претърпял повече от 100 операции, за да се превърне в перфектната кукла. Подобно на Джъстин, 35-годишният Родриго Алвес плаща 883 000 долара за 57 болезнени операции – включително десет на носа, лифтинги на лицето, мускулни импланти, ръчно боядисани сини очи и отстраняване на четири ребрата. Лицето на Родриго предизвиква интерес в световен мащаб и той печели хиляди от медийните си изяви, с които финансира още от операциите си.
Но достатъчно за тях. Какво говори това за нас? Ако това са просто единични случаи, примери за тежките последствия на един екстремен порив към криворазбрано съвършенство, на какво се дължи тяхната популярност? Би било лесно да пренебрегнем многобройните последователи и медийни изяви на тези „единични случаи“, но истината е, че ние сме тези, които слагат скалпела в ръцете им и насърчават всяка тяхна следваща стъпка към недостижимия им идеал. Не е ли тази субкултура едно цирково представление, ръководено от самите нас?

ЖИВИ КУКЛИ – В ТЪРСЕНЕ НА ПЛАСТМАСОВО СЪВЪРШЕНСТВО

Снимки:
1. Кукла Барби и кукла Кен.
Фото: Courtesy: Mattel /
https://money.cnn.com/2011/01/27/
2. Блогърката Вийнъс Палермо.
Фото: Courtesy: Venus Palermo /
https://www.facebook.com/venusangelic/
3. – 4. Представители на „маскиращите се”.
Фото: © Barcroft / https://www.mirror.co.uk/news/
5. Човешките Барби и Кен – Валерия Лукянова и Джъстин Джедлика.
Фото: © Inside Edition / https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2272066
6. – 9. Валерия Лукянова – живото Барби.

10. – 12. Анастасия Шпагина
Фото: https://zlyka.com/devushki-barbi-foto/
13. – 14. Джъстин Джедлика
Фото: https://morphoman.blogspot.com/; © Caters New Agency /
https://www.dailymail.co.uk
15. Родриго Алвес по време на интервю за телевизия ITV.
Фото: © ITV / https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/5405678/
16. Родриго Алвес
17. Родриго и Джъстин.
Фото: http://tyisho.com/

Източници:
https://steemit.com/subculture/@lpfaust/ ; https://www.nytimes.com/2010/;
https://www.medicalbag.com/body-modification/ ; https://hyperallergic.com/57313/living-dolls/;
https://tpenfoldperez.wordpress.com/ ; https://www.news.com.au/lifestyle/

Тагове: Брой 99

Вижте още

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ
Субкултури

8 МИТА И ПОГРЕШНИ СХВАЩАНИЯ ЗА КОТКИТЕ

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ
Субкултури

ИЗКУСТВОТО ДА БЪДЕШ ГЕРОЙ

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024
Субкултури

СЕДЕМ НАЧИНА, ПО КОИТО ГЕЙМИНГЪТ ВЛИЯЕ НА МОДАТА ПРЕЗ 2024

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM
Субкултури

VSCO GIRL: СУБКУЛТУРАТА НА INSTAGRAM

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

БГ МОДНА ИКОНА 2025: кой ще получи престижната награда?

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео