ОЛИВИЕ РУСТЕЙН – ДИЗАЙНЕРЪТ НА НОВОТО ПОКОЛЕНИЕ
Ина Иванова
Всяка жена, която Оливие Рустейн облича, е като войн. Или поне той така я вижда. За него тя е силният пол. „Дамите, които носят моите дрехи, са силни и готови да променят света“. Рустейн е и застъпник на различията в модната индустрия – нещо, което се харесва на феновете на марката от цял свят. Той е вдъхновение за много развиващи се дизайнери, които доскоро не са имали такъв пример за подражание.
Рустейн е осиновен, когато е на 1 година. Майка му работи в оптика, а баща му е пристанищен мениджър. Израснал е в Бордьо, Франция и се мести в Париж, за да учи в ESMOD (Ecole Supérieure des Arts et Techniques de la Mode).
Смелото начало
Започва кариерата си в модна къща Роберто Кавали през 2003 г. Повишават го в креативен директор на дамските колекции „прет-а-порте“ на италианската марка. Става част от „Балмен“ през 2009 г., където работи с Кристоф Декарнен, който тогава ръководи бранда.
Две години по-късно, едва на 25, Оливие Рустейн става креативен директор и се превръща във втория най-млад дизайнер след Ив Сен Лоран, заемащ тази високопоставена позиция в модата. Неговата цел е да обърне внимание на френската висша мода. Тогава той не е толкова познат дизайнер и се опитва да покаже своя нов, свеж прочит на марката, което остава така и до днес. Той поражда много недоволства относно възрастта, липсата на популярност и расата си в модната индустрия. „Хората казваха: „О, Господи! Малцинството завзема френската модна къща!“, споделя Рустейн пред сп. “Out“ през 2015 г. Но откакто е глава на „Балмен“, приходите на марката несъмнено се повишават.
"МОДАТА Е РЕВОЛЮЦИЯ, А НЕ ЕВОЛЮЦИЯ" – ОЛИВИЕ РУСТЕЙН
Днес, Рустейн е повече от разпознаваем не само в модната индустрия. В социалната мрежа Instagram може да се похвали с близо 5 милиона и половина последователи. Той неведнъж е споменавал, че това е мястото, където общува със своите фенове и където може да бъде максимално искрен и откровен.
Рустейн се вдъхновява от силните жени и винаги е целял да подпомогне това със смелите си дизайни. Армията на „Балмен“, както той я нарича, се познава лесно по специфичния силует и модерен външен вид на творенията на Оливие. В нея членуват много световноизвестни личности като Кендал Дженър, Джиджи Хадид, Ким Кардашиян-Уест и Роузи Хънтингтън-Уайтли. Всички те са били част от фотосесии за марката, но също така са и негови приятели, като това става повод за много споделени снимки в Instagram.
Музиката също е много важна за дизайнера, който вярва, че тя е неотменна част от модата. „Това е начинът, по който моята генерация е израснала – не можем да си представим едното без другото,“ споделя той. Затова и някои от любимите музиканти на Рустейн като Бионсе, Риана, Дженифър Лопез, Джъстин Бийбър и др. са лица на кампаниите на бранда. Сред по-популярните такива е тази с рапъра Кание Уест и песента му “Wolves“. Фотографирани от Стивън Клайн, той и други членове на „армията“ на марката създават кадри, вдъхновени от танца, музиката и текстовете, фотографията и модата взети заедно.
Клаудия, Синди и Наоми: „Балмен“ пролет 2016
Оливие Рустейн е повече от развълнуван да снима тази кампания, тъй като това е негова дългогодишна мечта. „Когато живеех в Бордьо, техните фотосесии ми показаха каква трансформираща сила притежава модата,“ откровен е той. Комбинацията от дрехите и топмоделите е точно търсеното послание за аудиторията.
Откакто оглавява „Балмен“, дизайнерът създава единствени по рода си тоалети, а миналата година облече Джей Ло за Мет гала – най-голямото модно събитие. „Хората познават ревютата ми по силната музика, екстравагантостта и това, че всички танцуват. Но висшата мода е нещо по-интимно. (...) Искам да напомня на салоните в Париж през 60-те и 70-те. Светът се развива много бързо, затова е важно да се намира баланс.“
Ревютата си висша мода Рустейн представя в по-стеснен кръг от гости, обикновено, за да създаде по-съкровена атмосфера. Той е на мнение, че луксът и майсторската изработка са в кръвта на Париж. „Искам да премина отвъд границите си, както и тези на модната къща. Хората знаят, че имам млада аудитория. Но висшата мода също може да стане част от новото поколение,“ разказва той пред сп. „Вог“.
Неговата цел е да смеси френските традиции с младия си дух, в което смело можем да кажем, че е успял. „Ние създаваме историята на „Балмен“. Станаха 8 години, откакто работя тук и вече имаме мъжка линия, направихме много колаборации, отворихме магазини, превърнахме се в глобално име. А висшата мода е начин да си спомним откъде е тръгнало всичко“.
Но не само висшата мода, която той създава, изглежда толкова впечатляващо. Колекциите прет-а-порте също съдържат скъпоценни камъни, мъниста, пера и бродерии. Те присъстват и в мъжките колекции (като например есен 2018).
Balmain х L'Oréal Paris
През май 2017 г. Рустейн обяви, че „Балмен“ и L'Oréal Paris пускат линия червила по негов дизайн. Той отбелязва, че това партньорство е шанс да направи френската модна къща по-достъпна за широката аудитория. „Много обичам лукса, но същевременно съм захласнат от поп културата и мисля, че много хора, които обичат „Балмен“ не могат да си позволят дрехите,“ отбелязва той пред “Business of Fashion“.
Документален филм за Оливие
Към края на тази година ще излезе документален филм за професионалния и личния живот на Оливие. „Искам маската да падне и да се покаже човешкото в мен,“ казва Рустейн относно предстоящия филм. Целта му е да даде надежда и мотивация на младите – да покаже, че можеш да постигнеш нещо без значение от произхода и миналото ти.
Снимки:
1. Оливие Рустейн.
Фото: © Balmain
2. Оливие Рустейн по време на ревю на Балмен.
Фото: © Monica Feudi / Indigital.tv
3. Оливие Рустейн и Ким Кардашиян-Уест.
Фото: © Rex Features
4. Оливие Рустейн и Роузи Хънтингтън-Уайтли.
Фото: © Balmain
5. Бионсе за Балмен.
Фото: © Balmain
6. Джъстин Бийбър и Оливие.
Фото: © Rex Features
7. Balmain Army.
Фото: © Balmain
8. Клаудия, Синди и Наоми: Балмен пролет 2016.
Фото: © Balmain
9. Оливие и Дженифър Лопез.
Фото: © Дейвид Гарсия, 2018
10, 11. Колекция висша мода пролет 2019, Балмен
Фото: © Gorunway.com
12. Оливие Рустейн.
Фото: © Anissa Bonnefont / Balmain
Източници:
https://www.balmain.com
https://www.businessoffashion.com
https://www.vogue.co.uk
https://www.vogue.com
Прочетено: 3781 пъти © Fashion Lifestyle Magazine, брой 102, Юли 2019
ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:БРОЙ 101: КОКО ШАНЕЛ: ТРИУМФЪТ НА ИЗТЪНЧЕНАТА ПРОСТОТА
БРОЙ 100: КАРЛ ЛАГЕРФЕЛД – ЛЕГЕНДАТА, ДО КОЯТО СВЕТЪТ ИМАШЕ КЪСМЕТА ДА СЕ ДОКОСНЕ
БРОЙ 99: КЛЕЪР УАЙТ КЕЛЪР – ДИЗАЙНЕРЪТ, ОПАЗИЛ НАЙ-ГОЛЯМАТА МОДНА ТАЙНА ЗА 2018
БРОЙ 98: ИЗАБЕЛ МАРАН – НОМАДСКИ ПОГЛЕД С БОХЕМСКА РОМАНТИКА
БРОЙ 97: ДЖАМБАТИСТА ВАЛИ – ЕКСТРАВАГАНТНИ ОБЕМИ И ЕФИРНА РОМАНТИКА