Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

РЕЙ КАВАКУБО ИЛИ АРХИТЕКТУРА НА НЕПРАВИЛНАТА МОДА

от FLM
31.03.2009
Време за четене: 4 мин.
8372
A A
РЕЙ КАВАКУБО ИЛИ АРХИТЕКТУРА НА НЕПРАВИЛНАТА МОДА
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл
Проф. Любомир Стойков

Рей Кавакубо е родена в Токио през 1942 година.. Баща й е професор по философия. Следва в университета “Кейо” в Токио, където изучава източна и западна естетика (а според някои други източници – литература). След завършването на висшето си образование през 1964 година, постъпва на работа в отдела за реклама на японската текстилна фирма “Асахи Касей”. От 1966 година работи като дизайнер на свободна практика, а през 1969 година създава своя собствена модна къща “Ком де гарсон”. Фирмата е регистрирана официално в Токио през 1973. Първият си бутик открива през 1975 година, когато представя и премиерната си дамска колекция. Започва да създава мъжка мода през 1978 година. Дебютира в Париж през 1981 година, а на следващата година и в САЩ. Филиал на своята марка в Ню Йорк открива през 1986. В края на 90-те години на ХХ век годишният й оборот достига 125 милиона щатски долара. Междувременно започва да създава дизайн за мебели, да издава собствено списание и да участва в различни изложби. По-важните от тях: “Новите вълни в модата. Три японски дизайнери” ( Аризона, 1983), “Мода и фотография. Ком де гарсон”( Париж, 1986), “Три жени: Мадлен Вионе, Клеър Маккардел и Рей Кавакубо” ( Ню Йорк, 1987), “Същността на качеството” (Токио, 1993) и др.

 

Интересна е основата, върху която се изгражда и проявява талантът на една от най-значимите дизайнерки на нашето време Рей Кавакубо. Нейната философска нагласа към живота и изкуството и съзнателния или подсъзнателен стремеж към дълбочина на креативния анализ несъмнено са част от семейната атмосфера, формирана под въздействието на баща й – университетски преподавател по философия. Много са факторите, които определят дизайнерската насоченост на един от най-ярките представители на световното деконструктивистко направление в модата – образованието й по изкуство и естетика, опитът й в текстилния бранш и по-специално в химическите лаборатории по създаването на изкуствени влакна, а защо не и опитът й в рекламата. Несъмнено обаче първостепенна причина за формирането й като оригинален творец е влиянието на японската традиция, в частност на кимоното, донякъде на религията Дзен, а и на още куп по-важни или по-маловажни културни, антропологични, цивилизационни и други предпоставки.

 

 

 

Рей Кавакубо, както и Исей Мияке и Йожи Ямамото, е сред онези източни новатори в дизайнерското изкуство, които не просто адаптират японското схващане за модата и облеклото към западната концепция, но успяват да наложат собствено оригинално мислене и до голяма степен да променят както западното, така и световното схващане за елегантност, модерност. Т.е. съумяват да адаптират западния към източния дизайн. Тя налага новите форми, различните платове, уникалната техника на свързването на отделните компоненти на дрехата в желанието си да открие нов смисъл и значение на самата мода. Тъкмо тази непрестанна, търсеща духовност обагря особено силно нейния стил – иновативен, провокативен, оригинален. Гръбнакът на нейното дизайнерско кредо е лансирането на нови идеи и откриването на нови знаци за човешката идентичност: “Моята близост с модния дизайн е повлияна от всекидневието ми… от търсенето ми на нови значения на изразяване. Имам чувството, че най-после се наблюдава поне малко интерес към тези, които се оглеждат за нови идеи и които търсят нов смисъл на ценностите. Желанието ми е да имам възможността да продължа да търся новото”.

Но в какво се корени и състои концептуалната различност на Рей Кавакубо? Можем ли и в какъв контекст да говорим за наличието на анти-мода и на анти-форма в нейното изкуство? Какво е отношението й към тъканите и каква е колористичната й концепция при създаването на облеклата? Защо архитектурата има толкова голямо значение за нея? Наистина ли Кавакубо е уникална както в създаването на оригинален моден дизайн, така и в маркетинга на модните стоки?

 

 

КОНЦЕПТУАЛНА РАЗЛИЧНОСТ И АНТИ-МОДА

Анализаторите на нейното творчество отдавна са отбелязали, че зад привидната безформеност и раздърпаност на моделите й, се крие тънка чувствителност и оригинална нагласа към своеобразния ритъм в привличането и отблъскването между дрехата и човешкото тяло. Кавакубо умишлено избягва да подчертава анатомичните конфигурации на фигурата (женска или мъжка), тъй като е привърженичка на свободата и на неконвенционалната предствава за елегантна, модерна и шикозна дреха. Експертите не пропускат да отбележат, че тя и нейните съмишленици ( примерно в лицето на ученика й Джуня Ватанабе ) влизат в остро противоречие със западното и въобще с Викторианското разбиране за прилепналост на дрехите по тялото и за класически сексапил на модата, която имитира телесните форми и при всички случаи се съобразява с тях. Деконструктивизмът е най-функционалното средство за изразяването и изповядването на тази философия на недовършеност, недоизказаност и – което е особено важно – на придаването на нови, допълнителни измерения на дрехата и връзката й с човека. За да се разбере още по-добре тази философия трябва да се вникне в трудовете на Дерида и Кълър за деконструктивизма, да се осмисли отново същността на постмодернизма и въобще да се хвърли мост между дизайна и новите идеологии от края на ХХ и началото на ХХІ век.
Стилът на Кавакубо, който най-често се свързва с колекциите на “Ком де гарсон”, от една страна притежава характеристиката на анти-модата като направление, противопоставящо се на официалната мода, но заедно с това лансиращо собствена визия за модата. От друга страна, нерядко нейни произведения са извън всякаква сезонност, модерност и актуалност. В такива случаи те по-скоро изразяват не-модата, като отказ от съобразяването с каквито и да било тенденции и стремеж за връщане към изначалната и банална функция на облеклото в неговата предпазна и защитна роля по отношение на човешкото тяло. Тези внушения не се изчерпват само с облеклата на Рей Кавакубо, но и резонират върху линиите парфюми “Odeur”, респ. 53 и 71, които шокират с миризмата било на химикали, като например тонер за принтер и факс, или пък “аромата” на изгоряла гума.
Колекцията “Тялото среща дрехата, дрехата среща тялото” ( 1997 г.) е показателна за творческата дързост и уникалното индивидуално мислене на дизайнерката, която деформира човешкото тяло, правейки го гърбаво и раздуто чрез неправилни гънки, форми и подплънки и дори имитации, напомнящи на страдащите от “слонска болест”. Всъщност по този начин Кавакубо изразява оригиналното си схващане за модния дизайн, според което естетическата деформация на фигурата показва, че модата и облеклото наистина могат да бъдат независими, да отреагирват на различни ограничения в т.ч. и на формалния лимит, “предписан” им от конфигурацията на тялото.

ИГРА НА ПЛАТОВЕ, ИГРА НА ЦВЕТОВЕ

Разпокъсаността, нееднаквостта, дрипавостта на материите, смачканите и намачканите текстури на тъканите и находчивите заемки от традиционното за японската култура на живеене кимоно – всичко това отличава творчеството на Кавакубо, придавайки му оригинално своеобразие и автентизъм. В посланието си до публиката за своята колекция пролет-лято 1997 година в съобщението за медиите на “Ком де гарсон” пише: “Пред вас е нещо, което никога не сте виждали по-рано – нещо, което досега не е било създавано: нови открития, устремени към бъдещето, освободени и изпълнени с живот”. Неправилната форма на дрехите водят до естетическа деформация на фигурата с помощта на миксирана материя от найлон, уретан и стреч, както и хитът на тази конструкция – пухена възглавничка, която изкривява умишлено силуета. Друг модел от същата колекция представлява рокля от оранжев материал ( отново смес от найлон, уретан и стреч ), пухена възглавничка и допълнение под дрехата, направено от полиестер, стреч и полиуретан. В пролетно-лятната колекция на “Ком де гарсон” за 1998 година тема на колекцията е “насъбралата се красота”. Тук особено силно се разгръща идеята за натрупване и обединяване на материите – басми, коприни и памук, нагънати и намачкани в познатия от години маниер.

Колекцията есен-зима 1990-1991 година доказва за пореден път пристрастието на авторката към хай-тек дизайна и предпочитанието към експеримента с новите, придобити по химичен път, материи. Намиращите се в сбирката на Института за костюма в Киото образци показват рокли, които са цялостно скроени и направени от бял нетъкан материала, пуловери от акрилна прежда и поли от тюл, които определено влизат в дисонанс с човешкото тяло и заедно с това действат ефирно, топло, уютно.

 

Перфектно, интригуващо и експериментаторски, по думите на “Vogue.com” е разработена и колекцията на Рей Кавакубо за “Ком де гарсон”, пролет-лято 2007 година, която е майсторска интерпретация на японският национален флаг. Редом с щампи като “сияйна естественост” и “привлекателност и естественост”, високо са оценени влиянието на кубизма и на пънк модата. Stephen Doig от списание “Вог” е подредил десетте най-добри неща в тази колекция по следния начин:

1.Японският флаг
2.Концептуален неконформизъм
3.Лица, оцветени в бяло
4.Непокорни пънк шарки
5.Здрави, равни ботуши
6.Тюлени поли – тип “балерина”
7.Кубистични колажи
8.Кариран вълнен плат
9.Червено, бяло и сиво
10. Все още успява да създаде стряскащи модели

В колористично отношение Кавакубо залага известно време на черния цвят, който продължително време е водещ в нейните колекции, но постепенно в творчеството й се забелязва тенденция към цветово деакцентуване. И ако в пролетно-летните й предложения за 1988 година доминиращите тонове, редом с черното и бялото, са морскосиньото и сивото, то по-късно цветовете се размиват и губят от доминантната си сила, за да оставят естетическо място за възприемането на и без друго драстичните и шокиращи търсения на новата форма. Твърде рядко в произведенията й се прокрадват цветове като оранжевото, бадемото, ппрасковеното и ментово зеленото. Ключовата дума, която най-добре характеризира отношението на авторката към платовете и цветовете е “игра”. В някои случаи тази игра е по волята на ирационалното и подсъзнателното, а в други – плод на умишлено търсените изкази на свободата на тялото, на новите пространствени решения, на непознати досега методи за “партньорство” между тялото и дрехата.

 

АРХИТЕКТУРАТА ВДЪХНОВЯВА МОДАТА

“Машина за живеене” – това емблематично определение на прочутият архитект Льо Корбюзие е много близко до философията и дизайнерската естетика на Рей Кавакубо. Дизайнерката се прекланя пред усещането за строгост и чистота, демонстрирано в архитектурните творения както на Льо Корбюзие, така и на японския му колега Тадао Андо. Тя схваща много повече дрехата и много по-малко модата, като среда и структура за живеене и може би най-вече заради това нейните произведения не се съобразяват педантично с формите на тялото, а се опитват да гарантират простор, удобство, уют. За някои от своите колекции Кавакубо се вдъхновява от японската архитектура, осмисляйки по нов начин ролята й на волна и живописна конструкция за подчиняване ( или освобождаване ) на жизненото пространство.

Специалистите отбелязват възхищението на дизайнерката от двамата архитекти, проектирали Центъра за модерно изкуство “Жорж Помпиду” в Париж Ренцо Пиано и Ричард Роджърс. Логично е да се потърси връзка между тяхната концепция-апел да накарат посетителите да вникнат в инженерната архитектоника на сградата, от една страна, и желанието на Кавакубо да предизвика привържениците на нейния стил да осмислят дрехата по нов начин – като сексуалносот, като социален изказ и като жизнено пространство.

 

 

 

 

СВЪРЗВАЩАТА СТРУКТУРА

Дрипи, които напомнят на вида на френските клошари, огромни дупки в ризите и пуловерите, които не стоят никак зле или пък внушителни заемки от еклектиката и грапавостта на пънкарското облекло са сред особено забележителните послания на Рей Кавакубо. Коя е обаче свързващата структура на всички тези раздърпани облекла, процепи и разрези, отвори и прокъсвания? Огромни карфици, разръфани конци или пък някакви други – новаторски, технологични решения? Известната модна изследователка Колин Макдауъл припомня, че в първите години на пребиваването си в Париж дизайнерката демонстрира облекла, чиято “вътрешност” е обърната навън – виждат се шевове и подплънки, опакото на платовете и като цяло личи незавършеността на дрехата. Чрез “свързващата структура” Кавакубо дава възможност не само да се усети по-добре дрехата, да се видят по-ясно нейните предимства и качества, но и като цяло – да се възприеме и оцени още по-коректно умението на самия дизайнер. Тъкмо този маниер е причина толкова възторжено да бъде приветстван радикализмът на дизайнерката, но и заедно с това често тя да бъде обвинявана във формални търсения, самоцелни ефекти и маниерност.

 

 

 

 

 

“МАГАЗИНИТЕ СА ДРЕХИ В ГРАМАДНИ КУТИИ”

Значителна част от експериментаторите и новаторите в живописта, литературата и модния дизайн демонстрират незаинтересуваност към пазара и механизмите за продажба на техните произведения. Макар, че това безразличие понякога е мнимо, то действа атрактивно върху публиката и допринася за нейните симпатии към идеалните и некомерсиални намерения на творците. Рей Кавакубо не е точно такъв случай. Тя има собствено отношение към модния бизнес и специално към начина на пласмент на облеклата и украшенията чрез магазинната форма. Ключ към обяснението на тази нейна черта са думите й, споделени пред медиите:”Винаги съм обичала енергията и хаоса на добрите магазини”. Още в края на 80-те и началото на 90-те години проличава горещото й одобрение на анархистичния дизайн при създаването на бутиковия интериор. През 2004 година дизайнерката поема предизвикателството да реализира оригинален бизнес проект известен като “Dover Street Market” в Лондон. За целта тя отправя покана към известни и модерно мислещи архитекти, художници, оформители и, разбира се, дизайнери, които се включват в създаването на търговски център, окачествен от Кавакубо като “хамелеон на променящите се пространства и концепции”. На поканата й откликват такива авторитетни нейни колеги като прочутият дизайнер на шапки Стивън Джоунс и модните дизайнери Азедин Алая, Албер Елбаз, Хеди Слиман, бижутерът Джуди Блейм (който работи заедно с Бой Джордж) и други. В разговор със Сузи Менкес от “Интернешънъл хералд трибюн” самата дизайнерка сравнява магазините с кутии за дрехи и е въодушевена от новаторската концепция за магазинното пространство, където липсват правила, закони и всеки е своего рода началник. Рей Кавакубо смята, че бутиците са също толкова важни колкото и самите дрехи:”Магазините представляват дрехи, поставени в грамадни кутии. Но за мен кутиите сами по себе си са също толкова важни, колкото и дрехите. Интересното е, че цялата тази операция, този процес, самото намиране на всички тези материали с тяхната чувственост, събирането на хората на едно място и цялото това съдържание е демонстрирано под формата на ефектна обстановка”. Всъщност и в подхода на Кавакубо към модния бизнес и магазинната форма за търговия откриваме стремежът й да придаде по-голям артистизъм на стила ни на живеене, дори и в такава чисто битова сфера като пазаруването. Респектиращо е и намерението й да интегрира представители на различни естетски сфери – музика, сценография, дизайн, архитектура, живопис, за да се получи още по-въздействащ и богат резултат, несъмнено водещ до намирането на нови изразни средства, форми и начини на художествена интерпретация.

* * *

Едва ли ще сгрешим ако оприличим стила на Рей Кавакубо като архитектура на неправилната мода. Едва ли ще бъдем обвинени в некоректност ако окачествим философията и технологията на създаването на нейния дизайн като триум на деконструктивизма и постмодернизма. Това е така.

Но същинският смисъл на стореното от тази иновативна дизайнерка несъмнено се корени в приноса й към срещата и взаимното обогатяване на източната и западната цивилизации, на японската и западно-европейската култури. Творчеството на Кавакубо е брилянтен пример за успешна форма на глокализация, на процес за интегриране на богатите древни традиции с напредничавата технология и новите постижения в текстила. Дизайнът на Рей Кавакубо действа детониращо по отношение на традиционната мода и със сигурност е мощен импулс към динамиката и прогреса на модното творчество.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

____


Бележки:

В статията са използвани следните източници: Еджинс, Т. Краят на модата. W studio, С., 2000; Ермилова, Д.Ю. История домов моды, “Академия”.Москва, 2003; История моды с ХVІІІ по ХХ век. Колекции Института костюма Киото. “Арт-Родник”, Москва, 2003; О`Хара, Дж. Енциклопедия на модата. “Библиотека 48 “, С., 1995; Encyclopedie.Editions – De grote Mode Nathan. Paris, France,1989; Ewans, Caroline. Fashion at the edge. Yale University press, New Haven and London, 2003; Martin,R.The St.James Fashion Encyclopedia:A Survey of Style from 1945 to the Present.Visible Ink Press. Detroit,1997; McDowell, C. Fashion today. Phaidon Press Limited. London, 2000; O`Hara,G.The Encyclopaedia of Fashion.From 1840 to the 1980s.Thames and Hudson. London,1986; Menkes, Suzy, Kawakubo’s commune: A retail rebellion In: “International Herald Tribune”, Sep 7, 2004 ; Stegemeyer, A. Who`s Who in Fashion. Third edition. Capital Cities Media, Inc. Fairchild Publications, New York, 1996,

 

Снимки:
1.Рей Кавакубо.
Фото © Seeling, Charlotte, “Moda. Il secolo degli stilisti”, 1999, Könemann Verlagsgesellschaft
2.Модел на Рей Кавакубо за Comme des garçons, 1984-1985.
Фото © Seeling, Charlotte, “Moda. Il secolo degli stilisti”, 1999, Könemann Verlagsgesellschaft
3.Модел на Рей Кавакубо за Comme des garçons, 1987.
Фото © Seeling, Charlotte, “Moda. Il secolo degli stilisti”, 1999, Könemann Verlagsgesellschaft
4.- 5. Модел на Рей Кавакубо за Comme des garçons 1989.
Фото © Seeling, Charlotte, “Moda. Il secolo degli stilisti”, 1999, Könemann Verlagsgesellschaft
6.Модел на Рей Кавакубо за Comme des garçons , пролет-лято 1983
Фото: © История моды с ХVІІІ по ХХ век. Колекции Института костюма Киото. “Арт-Родник”, Москва, 2003, с. 634
7.Модел на Рей Кавакубо за Comme des garçons , пролет-лято 1984
Фото: © История моды с ХVІІІ по ХХ век. Колекции Института костюма Киото. “Арт-Родник”, Москва, 2003, с. 638
8.Модел на Рей Кавакубо за Comme des garçons , есен-зима 1984 – 1985
Фото: © История моды с ХVІІІ по ХХ век. Колекции Института костюма Киото. “Арт-Родник”, Москва, 2003, с. 639
9.Модел на Рей Кавакубо за Comme des garçons , есен-зима 1990 – 1991
Фото: © История моды с ХVІІІ по ХХ век. Колекции Института костюма Киото. “Арт-Родник”, Москва, 2003, с. 654
10.Модел на Рей Кавакубо за Comme des garcons , есен-зима 1995 – 1996
Фото: © История моды с ХVІІІ по ХХ век. Колекции Института костюма Киото. “Арт-Родник”, Москва, 2003, с. 655
11.Модел на Рей Кавакубо за Comme des garcons , пролет-лято 1997
Фото: © История моды с ХVІІІ по ХХ век. Колекции Института костюма Киото. “Арт-Родник”, Москва, 2003, с. 658
12.Модел на Рей Кавакубо за Comme des garçons , есен-зима 1998 – 1999
Фото: © История моды с ХVІІІ по ХХ век. Колекции Института костюма Киото. “Арт-Родник”, Москва, 2003, с. 663
13. Модел на Рей Кавакубо за Comme des garçons , колекция “Dress becomes Body”, пролет-лято 1997
Фото: © Comme des garçons / Ewans, Caroline. Fashion at the edge. Yale University press, New Haven and London, 2003 p.268

14. Детайл от колекция на Рей Кавакубо за Comme des garçons
Фото: © Craig McDean / McDowell, C. Fashion today. Phaidon Press Limited. London, 2000, р.444

15. Модел на Рей Кавакубо за Comme des garçons , колекция “Body Meets Dress; Dress Meets Body”, 1997
Фото: © Paola Roversi / McDowell, C. Fashion today. Phaidon Press Limited. London, 2000, р.446
16. Модел от колекция на Рей Кавакубо за Comme des garcons, есен-зима 1998-1999
Фото: © Craig McDean / McDowell, C. Fashion today. Phaidon Press Limited. London, 2000, р.447
17. Модел от колекция на Рей Кавакубо за Comme des garcons, есен-зима 1991-1992 г.
Фото: © Ewing, El. History of twentieth century fashion. Batsford Ltd., London, 1992
18. – 19. Модели на Рей Кавакубо за Comme des garçons есен-зима 2008-2009
Фото: © Marcio Madeira / Style.com
20. – 21. Модели на Рей Кавакубо за Comme des garçons пролет-лято 2009
Фото: © Marcio Madeira / Style.com

Тагове: Брой 21

Вижте още

Ruse Fashion Week
Дизайнери

Ruse Fashion Week 2025: Финал с блясък и изящество

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео