Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Дизайнери

С ДЪХ НА МИНИМАЛИЗЪМ: МОДНАТА ДИЗАЙНЕРКА ЖИЛ ЗАНДЕР

от FLM
02.07.2021
Време за четене: 1 мин.
2701
A A
С ДЪХ НА МИНИМАЛИЗЪМ: МОДНАТА ДИЗАЙНЕРКА ЖИЛ ЗАНДЕР
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Изкуството на простото, на изчистените силуети, на несложните съчетания, както и стремежът към лекота, но не фриволност, бележат границите на течението минимализъм. То, на практика, се простира в изключителни размери – от изкуството, философията, модата, до стила и начина на живот.

Една от най-ярките представителки на модата под течението минимализъм е Жил Зандер, родена на 28 ноевмри 1943 година в Германия, Веселбурен. Още в ранна детска възраст тя има подчертан интерес към естетиката. Изучава специалност „Текстил“ в училището в Крефелд, а след това заминава за няколко години в Калифорния, САЩ.  
Нейният творчески път в модата стартира с позицията моден журналист, първо в списание McCall в САЩ, а след това и на родна земя в Германия – в списанията Costanze и Petra. С натрупването на опит и експертни познания в модната журналистика и за да „удовлетвори“ естетическите си стремежи, тя открива първия си бутик в Хамбург в края на 60-те години на 20-ти век, като първоначало презентира своите творения заедно с модели на други утвърдени европейски дизайнери от това време.

Дизайнери

През 1973 година представя първата си колекция с работни облекла за дами и бързо печели благоволението на клиентите и модните критици. Водещо за нейното изкуство в по-късните й колекции е синтезът между изискания дизайн, неутралната цветова палитра и фокуса към простотата и удобството. Епохата на 80-те години, белязана от цветния облик, пищност и провокация се явява като контрапункт с минималистичното творчество на Зандер, което поставя акцент върху структурата и формата, а не върху орнаментиката и декорацията. Така тя бива поставяна начело на най-влиятелните дизайнери през 90-те – епохата на минимализма в модата.

Вече разпознаваема като индивидуалист в модата, Зандер разширява обхвата на своята компания и извън облеклата, когато през 1979 година създава своя авторска линия козметика и аромати. Постиженията на „Кралицата на малкото“ в света на парфюмерията са удостоени с почетна награда на Германия за изключителен принос към света на модата.

Дизайнери

Творческите противоречия в модата не подминават и кариерата на немската дизайнерка. След като тя решава да продаде на „Прада“ 75% от компанията й през 1999 година, за кратко време се оттегля от модната сцена. Новият креативен директор Милън Вукмирович, работил преди това за Colette и „Гучи”, не успява да надскочи първоначалния успех на основателката и поради тази причина Зандер се завръща на челното място на своята компания за кратък период между 2003 и 2004 година, но отново подава „оставка“. Второто капитулиране на дизайнерката е последвано от пристигането на белгийския дизайнер Раф Симонс, който застава на позицията креативен директор на лейбъла. Симонс запазва концепцията на Жил, продължавайки традициите за простота и майсторство, същевременно налагайки използването на ярки цветове и щампи. Първата дамска колекция на новия директор бива показана на Седмицата на модата в Милано през 2006 година.

Лейбълът „Жил Зандер“ претърпява още известни трансформации. През 2006 година фирмата за частни инвестиции “Change Capital Partners LPP” закупува компанията от „Прада“. Главният изпълнителен директор Патрицио Бертели дава  своята позиция по сделката, като споделя: „Докато се фокусираме върху развитието на марките „Прада“ и Miu Miu, съм сигурен, че “Change Capital Partners” ще могат да осигурят необходимите инвестиции за по-нататъшно развитие на „Жил Зандер”.

През последните десет години творческия път на Жил Зандер бива насочен в няколко посоки – ръководейки успешен консултантски бизнес в сътрудничество с японската марка Uniqlo, както и създаване на колекции за собствения й лейбъл. През същата година списание The Guardian я включва в списъка си на петдесетте най-добре облечени личности над петдесет години.

Дизайнери

Снимки:

  1. Дизайнерката Джил Сандър в нейното студио през 1983.

Фото: https://www.dw.com

2. Аутфит на Джил Сандър от изложба във франкфуртския музей за приложно изкуство.
Фото: https://www.dw.com 
3. Две предложения от новата линия на Джил Сандър.
Фото: https://ww.fashionnetwork.com  

 

Източници:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jil_Sander_(brand)
https://www.dw.com/en/jil-sander-fashion-exhibition-shows-off-germanys-influential-queen-of-less/a-41222823
https://www.britannica.com/biography/Jil-Sander
https://issuu.com/lucyblenkinsop/docs/jil_sander

https://ww.fashionnetwork.com/news/Jil-sander-to-launch-new-line-for-outdoor-living,1087146.html

Тагове: Брой 113

Вижте още

Ruse Fashion Week
Дизайнери

Ruse Fashion Week 2025: Финал с блясък и изящество

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР
Дизайнери

ХАЙДЕР АКЕРМАН: МИНИМАЛИЗЪМ С ХАРАКТЕР

Дизайнери

ВИРДЖИЛ АБЛО: НОВАТОРЪТ, КОЙТО ПРЕОБРАЗИ МОДАТА С OFF-WHITE

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ
Дизайнери

КРИСТИАН ЛУБУТЕН – ГУРУТО НА ЧЕРВЕНИТЕ ПОДМЕТКИ

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео