Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Мода Тенденции

„ХЕВ” – НЕПОДПРАВЕНО УДОВОЛСТВИЕ ОТ ЖИВОТА!

от FLM
31.03.2008
Време за четене: 1 мин.
9258
A A
„ХЕВ” – НЕПОДПРАВЕНО УДОВОЛСТВИЕ ОТ ЖИВОТА!
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

Виктория Чолакова
Лили Големинова

Емилия Пейчева е една щастлива жена! Тя е собственик на компанията „Хев” – специализирана в производството на модели за „пълни дами”. Ето философията на Емилия – „Поглеждам се в огледалото, и вместо да си кажа – леле, колко съм дебела,, аз си казвам „леле, колко съм хубава!”…. защото се виждам през очите на моето дете, през очите на съпруга си, а за тях аз съм красива. Те ме обожават… и наистина се чувствам хубава”. Хубваи се чувстват и клиентките, 80 % от които са постоянни – връщат се отново и отново в „Хев”, защото им е харесало от първия миг, когато са изкачили стръмните стълби и са видяли насреща Емилиа – „жена, която може да ги разбере и може да ги облече”. !” Това именно е впечатлило Емилия в Швейцария – „в магазините за едри жени винаги има едри продавачки! За да се чувстват удобно! Това е! Това е и нишата на българския пазар, която ние първи запълнихме! В момента правим от 34-ти до 64-ти размер…”

ХевМалко предистория… Емилия Пейчева е завършила икономическия техникум, след това – икономическия институт и накрая – социология в Софийския университет… обичам нещата да ми се сличват лесно и бързо.. да ми върви”.. и така и става. Емилия В началото работи като социолог в местната промишленост – битови услуги, по-късно като началник на химическото чистене, промените я „заварват” като социолог в КНСБ. „ През 1991-ва регистрирахме фирмата, 92-ра съпругът ми го съкратиха от армията, и наехме един щанд – 2 на 2 метра в зала „Универсиада” – спомня си Емилия, – и отидохме в „Яница-Елхово” и купихме стока, ушихме с една приятелка няколко неща и така започнахме.. след това отидохме в Руския културно-информационен център, там вече наехме по-голям щанд, после – магазин, колелото се завъртя…” Наема хора, съкратени от предприятието, в което е работила преди, купуват едното ателие, после още едно. „Така се получи, малко като американска мечта – в по-малки размери, но аз съм си много доволна! За мен това е изпълнена българска мечта!” От самото начало Емилия и съпруга й Христо „силно държат на българското”. „И до ден-днешен като отида в магазина и видя две неща – едното от които българсако, дори и по-скъпо да е, ще купя българското. Ако ние ценим това, което сами произвеждаме, всички ще се чувстваме по-добре, пък и парите ще остават в България! И никога не съм се изкушавала да пътувам до Турция, както мнозина правеха, да купувам евтино, да продавам и да прибирам парите. Иначе за това ме бива – много съм силна в търговията (смее се)! Само платове внасям оттам, но държа моделите ми да се шият тук, в България!” – такава е философията на Емилия.

За самите модели в началото наема дизайнерка, но тъй като се оказва, че обикновено клиентите казват какво да им бъде ушито, постепенно всички служители на „Хев” стават „колективен дизайнер”, с и самата Емилия веднага щом види един плат, знае какво ще ушие от него и „на кого ще го продам” – добавя тя със закачлива усмивка….

Емилия има чудесна представа как „стоят” нещата по света. „Със съпруга ми много пътуваме и обичаме да пътуваме, но никога не съм си представяла, че мога да остана в чужбина. Единственото място, от което не ми се е тръгвало, е Женева” – все пак признава тя. Където и да ходи обаче, очите са й в дрехите. „Парижанките, например, определено не знаят как да се обличат” – изненадващо заключва тя, припомняйки си собственото си стъписване от този факт, както и от наличието на „страшно много” некачествени китайски стоки на много високи цени. И, съвсем неизненадващо за мен, добавя, че най-умеят да се обличат българките и – след това – рускините. Според Емилия, в момента в България има много качествени дрехи и българските компании – не защото е пристрастна – работят много добре. „Като ходя из магазините, надлюдавам и мога да проследя развитието на родните фирми – например кога са си купили нови машини и винаги им се радвам, когато внесат нещо ново – като техника или идеи. И нещата се развиват добре. Не като политика – за съжаление… хората, от които завиви, много не си дават сметка, че ние трябва да излизаме на международния пазар със собствена продукция, със собствената си марка.” Няма политика за пооюряване на родното производство категорична е Емилия. „Представяте ли си, че на „Произведено в България” – вместо наемът да е символичен и някой да застане зад презентирането на българските компании, пространството в НДК е преотстъпено няколко пъти и цените стават непосилни за по-малките фирми и знай-вече за производителите… а нали те трябва да бъдат поощрявани.” И друго – „сега се опитах да проверя интернет какви са изискванията към наши бранш след влизането в ЕС – няма такава информация, няма презентация на фондовете в нашата сфера, какви са променте в законите, които ни касаят…” Да има група, която да ходи, да обяснява на хората, а не да трябва винаги да се плаща на консултантска фирма!

Дрехите на „Хев” са били прзентирани като „представително български” на много места по света, включително и в Париж. Макар да знае колко невъзможна изглежда тази мечта, Емилия си е пожелала някой ден нейни дрехи – с марката на „Хев” да се продават на „Шанс-Елизе” и да привличат с това, че са български. В модата – пък и навсякъде – малко здравословен патриотизъм не вреди. „Едно нещо не съм ушила с чужда марка… в моя магазин едно нещо не съм продала с чужда марка. И оцелявам!” С „Хев” Емилия Пейчева създава работни места тук, в България, плаща данъци тук, в България и се стреми да създаде нещо наистина стойностно, което да остане във времето.

ХевХевХев

Като се разхожда по софийските улици, Емилия гледа най-вече за да разпознае „своите” клиентки – тези, които са облечени в „Хев” – „даже някой път ги броя, колко от хората, които срещна, носят „моите” дрехи – нещо като социологическо проучване”.

Иначе материите, които избира, са според вкусовете на клиентките, като същевременно Емилия елегантнп ги насочва и коригира. „Според желанията и възможностите им, избирам материи на полиестерна основа и добре обработени, които да падат меко и леко, които да се доближават до естествения материал, но все пак да не се мачкат, което е най-често желанието на клиентите. Фирмите и у нас вече се съобразяват с глобалното затопляне и вече има материи, които са смес между памук и полиестер или вискоза и полиестер… има видима тенденция да се работи с естествени материали, което си е вид престиж – тоест у нас всичко си идва на местата, ставаме все по-богати (усмихва се), защото естествените материали, естествено, са по-скъпи, изискват по-голям гардероб, изобщо – повече възможности! Като основен естествен материал ползвам кадифе, защото е хем спортно, хем елегантно! Също памук, ликра и – за летните месеци – вискоза! За зимата – само вълна!”

ХевИ на финала се връщаме към най-характерното и най-важното за фирма „Хев” – големите размери! „Аз самата съм голяма… и хубава (смее се) и винаги ми е било трудно да си намеря подходящи дрехи и – най-вече – разнообрази модели. И преди и сега битува схващането, че щом си дебела, значи не се интересуваш от дрехите, които носиш… не е така, може да си дебела и добре облечена! А и пренебрежението от страна на продавачките – „за такива като вас – нямаме” – негодува Емилия. И затова, когато започва бизнеса, казва дизайнерката която е 42-ри размер „започваме да правим модели от мен надолу, не от теб нагоре!” И с годините това се налага като „емблематично” за „Хев”! На всичкото отгоре, Емилия познава вкуса и помни гардероба на всяка от тях – „това страшно ги впечатлява… когато има предлагам нещо ново и кажа, че могат да го комбинират с онова розово сако, което са си купили преди месеци, те направо се изумяват!Тоест следващият сезон да е продължение на предишният, а не да ги карам да си подновяват целия гардероб всеки сезон – не сме стигнали толкова напред още”.

Друга практика, която съществува само в „Хев” е, че „при нас няма разлика в цените на различните размери – никъде по света го няма! Може да е неправилна тази моя политика – смее се Емилия, – но не е честно едрите дами хем да даваме повече пари за храна, хем пък да даваме повече пари и за дрехи!” Това е – самоирония, неподправена радост от живота и усмивки – това струи от всеки модел на „Хев”! И всичките им модели се носят с удоволствие!

Тагове: Брой 9

Вижте още

Американска мечта в стила на Аксел Харди
Тенденции

Американска мечта в стила на Аксел Харди

Перфектният щрих: бенка в стил Мерилин Монро
Тенденции

Перфектният щрих: бенка в стил Мерилин Монро

„АКСЕЛ ХАРДИ“ СТЪПВА НА МОДНАТА СЦЕНА В САЩ
Тенденции

„АКСЕЛ ХАРДИ“ СТЪПВА НА МОДНАТА СЦЕНА В САЩ

КОЙ Е ЦВЕТЪТ НА 2025 СПОРЕД PANTONE?
Тенденции

КОЙ Е ЦВЕТЪТ НА 2025 СПОРЕД PANTONE?

Най-популярни

KWIAT — изборът на истинските ценители

KWIAT — изборът на истинските ценители

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Лиляна Петрова – Лулу представя изложба и ревю в Чефалу

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Ивет Бианки: „Беше приказно преживяване и сбъдната мечта!“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео