КАКВО СЕ СЛУЧИ НА ПАРИЖКАТА СЕДМИЦАТА НА МОДАТА?

КАКВО СЕ СЛУЧИ НА ПАРИЖКАТА СЕДМИЦАТА НА МОДАТА?

* Мащабното събитие се проведе изцяло онлайн
** Дамските колекции за сезон есен/зима 2021-2022 бяха представени с ден повече от предвиденото
*** Ден на устойчивата мода – политика, в която модата също мисли за Планетата

Ирина Шуликова-Костадинов
Париж

Пандемията дава отражение и върху едно от най-големите модни събития в света – Парижката седмица на модата. Федерацията на висшата мода (FHCM) представи променена програма в сравнение с тази, която беше публикувана на 15 февруари. Седмицата на модата, посветена на дамските колекции за облекло за есен/зима 2021-2022, се удължава с един ден, от 1 до 10 март. Между модните къщи, които си тръгват, и новите участници модното събитие приветства в крайна сметка 92 марки, които ще разкрият своите колекции и парадни програми основно чрез виртуални презентации и спектакли.

Промяната в програмата е забележителна, защото модна къща Louis Vuitton получава индивидуален ден от модната седмица. Според първоначалния график, дефилето на водещата марка на групата LVMH беше планирано за 9 март в 14:30 ч., но беше преместено за сряда, 10 март, в 14:00. Така брандът ще има честта съвсем самостоятелно да закрие Парижката седмица.

В 100% цифрова версия, Парижката седмица на модата е изцяло съобразена със санитарната обстановка във Франция. Ковид-19 задължава дизайнерите да бъдат гъвкави по отношение на организацията си, но за много от тях представянето на това уникално събитие на естетиката означава много, особено в тежките времена, в които в момента живеем. Преди само година никой не можеше да предположи, че в речника на французите ще влезе думата дистанция, особено що се отнася до един от най-бляскавите моменти на триумф за френската мода.

Лайфстайл

В платформата, върху която се разигра модното шоу, някои от къщите презентират информация за последните си колекции от пролет/лято 2021 г. още преди да е започнало онлайн дефилето за сезон есен/зима 2021-2022. Щом настъпи часът на дефилето, започва дигитална видео премиера на марката. Онлайн подиумът тази година се оказа по-скоро трибуна за представяне на артистични видеа, които демонстрират едновременно колекцията, източника на вдъхновение и посланието на артиста.

Въпреки добрата подготовка на организаторите на 2 март събитието беше от части възпрепятствано поради технически причини. В този на формата дефилета имаха модните къщи Marine Serre, Mame Kurogouchi, Lourdes, Situationist, Dawei, Ottolinger, Koché, Heliot Emil и Thebe Magugu.
MARINE SERRE напомни за вече представената колекция пролет/лято 2021. Заглавието й AMOR FATI е покана за активно възприемане на всички житейски удоволствия и несгоди без осъждане. „Тази последна година беше трудна за всички, но вече не става въпрос за това. Нещата трябва да се правят по различен начин. Искаме да донесем еко поглед към бъдещето (Eco Futurism) на улицата “,
казва Марин Сер.

Лайфстайл

Можете да гледате видеото на модна къща Marine Serre на този линк: https://youtu.be/Q1OutFZFTyg

Колекцията есен/зима 2021-2022 CORE е любовно писмо до всички, които се чувстват изгубени в един свят на изолация. Тази година намерихме сила в нашите корени и въображението като сила за трансформация. Колекция, родена от момент на размисъл, улавя самата същност на Marine Serre. Core улавя момент от системната революция в модната индустрия.

Лайфстайл

Лайфстайл

Модна къща SITUATIONIST е създадена през 2016 г. в Тбилиси, Грузия. Марката има за цел да представи културата на страната си чрез модни изявления по разнообразен и автентичен начин. Креативният директор свързва силата и устойчивостта с женствеността, а облеклото служи само за допълнително доказване на тези качества. Мощните силуети, експертно шиене, наслояване и драпиране създават един унисекс външен вид, който съществува без време. Всичко се произвежда в къщата и на местно ниво, без да бъде използвано масово производство.
И през третия ден от седмицата на модата в Париж, изолацията и самотата изглежда доминират сред темите, които са вдъхновили голяма част от артистичните директори. Веднага след дефилето на модна къща Chloé за миг обаче забравяме за промените в живота ни, защото разказът на една история ни връща години назад във времето, когато светът е приличал повече на онова, което помним.

Лайфстайл

Лайфстайл

Chloé е основана през 1952 г. от Gaby Aghion, парижанка, родена в Египет. В основата на артистична й цел е родено желанието да освободи женските тела от строго официалната мода на нейното време чрез луксозно prêt-à-porter облекло. Вярна на многогодишните си постоянни творчески иновации, Chloé продължава да въплъщава и вдъхновява женствеността, като проектира красиви продукти със значимо въздействие и изработва истории. Точно преди два дни са се навършили сто години от раждането на основателката на модната къща, а днес наследницата й, Габриела Хърст, представя първата своя колекция за Chloé. От Габи до Габи, две амбициозни жени, интерпретиращи женствеността – всяка в контекста на своето време.

Когато основателката на Chloé започва да представя най-ранните си колекции, тя кани гости в емблематични за тази парижка епоха заведения на Левия бряг на Париж като Café de Flore и Brasserie Lipp. Тези заведения са били място, на което са разменяни идеи, родени от художници и интелектуалци, от радикали и bon vivants (бонвивани). Вероятно с идеята за кореспонденция между основателката на модната къща и новия артистичен директор креативното видео за колекция есен-зима ’21 е заснето в известния квартал на Париж Saint-Germain-des-Près, където се намират и споменатите заведения – https://www.youtube.com/watch?v=hrdHHdKYSPM&feature=emb_title
По виртуалния подиум днес следобед премина един танц, който зове за страст. Представен беше един спектакъл на модна къща DRIES VAN NOTEN. Танц между чистотата и страстта, между  мъжкото и женското. Танц, който разказва за смесени и прегърнати полове. Момент в движение, изоставяне, изобилие, сдържаност, действие и мисъл. Емоция в движение, биещи сърца и барабани, реализъм и барок, излишък. Сцена и улица.

Лайфстайл

Лайфстайл

Лайфстайл

Словашката модна къща NEHERA също беше участник в програмата на третия ден с основната си колекция за есен/зима 2021 под името META. Според модната къща, през последните години е имало много дискусии върху префикса мета. От метамодернизъм, през металитература до метаизкуство. Според марката, напоследък мета започва да се разбира като самореференция, дизайн за дизайна, снимка за снимката, картина за картината. Тъй като NEHERA като марка представлява ода на същността, безвремието и функционалността извън преходните тенденции, в тази колекция Meta се позовава на първоначалното си  значение от старогръцки μετά, отвеждащо и към метафизика. NEHERA есен/зима '21 е като люлка между отраженията на миналото, сюрреализма на настоящето и визиите за бъдещето.

Артистичното видео на модната къща говори за актуалната ситуация на пандемия, в която живеем. Гледната точка обаче изглежда по-скоро обърната към стерилния ни начин на живот днес и носталгията по отминалите дни, в които физическият контакт присъстваше в живота ни. Намеква за рязък завой от страст и хаос към ред и чистота – https://www.youtube.com/watch?v=eZ0B5keifxk&feature=emb_title

Лайфстайл

Лайфстайл

Конкуренцията във видео продукцията не дава шанс на тези, които са искали да покажат просто модните си колекции. Нивото, което къщите са достигнали по отношение на артистичните филми е достойно за участие и във фестивали, които оценяват драматургичната стойност на продукцията. Някои от участниците в това издание на Седмицата на модата дори нямат създадена реална колекция, а произведенията дефилират единствено по онлайн подиума. Такава е една от младите дизайнерски къщи Victoria/Thomas, която показа творенията си през четвъртия ден от формата.

Victoria/Thomas не е просто марка, а семейство. Двамата дизайнери творят заедно, а в живота са женена двойка и казват, че за тях няма разграничение между семейното и професионалното пространство. Казват, че философията, която изповядват в работата си е и лична философия. Те се стремят към еко отговорност в собственото си производство като концентрират изработката на произведенията си на едно и също място. Така се намалява количеството на отделени вредни емисии по време на транспорт на дрехите.

Лайфстайл

Лайфстайл

За есен/зима 2021-2022 марката представи първата своя напълно двулицева зимна колекция, изработена от 36 модела. Марката развива иновативна  устойчива политика, която насърчава към намаляване на консумацията. Казват, че може да купуваме по-малко, но да получавате повече. С тяхното предложение това е възможно, защото всяко едно от произведенията им има две лица - едно комфортно и по-малко задължаващо и друго, което е шик. Колекцията е наречена «COZYRISTIC», който напълно отразява идеята за смесване на уютни форми, материи и тъкани от една страна и лъскав, почти футуристичен подход от друга.

Модна къща GAUCHERE снима видео премиерата си за есен/зима 2021 г. в Помпиду център в Париж. 21 модела отразяват копнежа за изграждането на личностна броня. Облеклата залагат на чувството за комфорт и защита. Олекотена 3D четкана вълна с двойно лице. Тъканите са превърнати в палта, wrap поли, панталони, якета и топове. Полите и горнищата създават заоблени и меки силуети, а цветовата палитра се гради върху карамелено кафяво, сиво, наситено тъмно синьо и различни нюанси на червена боровинка, каберне и бордо. Червеното е подчертано от ярко зелено и синьо. Oversize ризата с ревер и полото са съчетани с широки вълнени панталони. Амазонски зелен панталон от кожа е съчетан с разноцветен втален пуловер.

Лайфстайл

Лайфстайл

Boyarovskaya е марка, базирана в Париж за дамски облекла, основана през 2016 г. от бившия дизайнер на Givenchy и John Galliano, Мария Бояровская. Заедно с модния фотограф Артем Кононенко ориентират усилията си в сътворяването на съвременни модни произведения. Наситени с повишена простота, техните дизайни съчетават неочаквани кройки и деконструирано шиене. Те излъчват парижки cool стил, който на пръв поглед изглежда, че е постигнат без никакво усилие. Именно това е една от характерните за уличната мода в Париж отличителни черти, че след часове подготовка парижанинът и парижанката излизат от вкъщи така все едно нищо не са правили по себе си. Гримът не се вижда, косата е рошава, но редът е перфектен. Именно това е концепцията на парижкият cool.

Лайфстайл

Лайфстайл

Можете да гледате артистичното видео на Boyarovskaya за Седмицата на модата в Париж на този линк: https://www.youtube.com/watch?v=ulzoq4v_i-M

Колекцията есен/зима 2021 е проектирана от Мария Бояровска в малък сицилиански град, заобиколен от морето, от рибари и знаци на сърца. Дизайнерката смята, че понякога забравяме за най-важното нещо - любовта. Затова посвещава колекцията си на AMORE.

В колекцията се виждат референции от рибарските мрежи, представени като дупки в облеклата на моделите. Кожата присъства като материал за създаването на колекцията, има също много комфортни плетива. Основните цветове са светло бежово, черно, бяло и розово. Съчетанията между цветовете в някои от моделите са монохромни – бяло с бяло, розово с розово като присъстват и нюанси.

Една от емблематичните за парижанския дух модни къщи Nina Ricci представи колекцията си за дамски облекла есен/зима 2021 през петия ден от Седмицата на модата в Париж. Въпреки наложените от страна на френските власти мерки за борба с епидемията Ковид-19, марката представи дефиле. Разбира се, действието се развива единствено онлайн, но създава усещане за класическо модно ревю. Видеото, в което Nina Ricci представя колекцията на мулти награждаваното дизайнерско дуо Lisi Herrebrugh и Rushemy Botter, беше стилизирано и разчупи атмосферата на ежедневно чувство за ограничения, в което се налага да живеем от известно време насам –https://www.youtube.com/watch?v=8RLeYll56tY

Моделите на колекцията излъчват хедонизъм и самоувереност. Произведенията са в ярки цветове и създават усещането за мост между официално и спортно облекло. Дизайнерите споделят, че в реализацията на последните си творения са се опитали да запазят връзката с автентичния дух на модната къща, създадена през 1932 г., но са въплатили и идеята си актуалност. Колекцията е цветна и позитивна, в нея откриваме послание за дързост. Присъстват костюма и униформата, но са представени в разрез с традиционната идея за класическа подреденост. Разчупват я нестандартни форми и цветове. Марката създава форми, които изграждат комфорт. Според двамата дизайнери, в момента удобството на дрехата е по-важно от всякога, но в същото време не трябва да бъде подценявана и възможността да изразяваме себе си чрез облеклото. Основните цветове в колекцията са наситено синьо, зелено, оранжево, ярко жълто, пепел от рози, лилаво, небесно синьо, наситено розово. Съчетанията са между зелено и розово, оранжево и синьо, зелено и наситено синьо.

Лайфстайл

Лайфстайл

ALEXANDRE VAUTHIER показа модната си колекция за този сезон на същия ден. В тенденциите през погледа на дизайнера за есен/зима 2021 виждаме, че присъства уголеменото oversized сако и манто, повдигнатите рамене и свободата на движението. Преобладават базови цветове като черното и счупено бяло.
В края на своето следване френският дизайнер Александър Ваутиер се присъединява към студиото на Тиери Мюглер, където открива изкуството на архитектурата на дрехата и нейното предназначение. Скоро след това, той става главен дизайнер при Жан Пол Готие. Приключение, което продължава осем години, за да подсили неговото желание да изрази личната си артистичност в собствена марка.

Лайфстайл

Лайфстайл

За първата си колекция като креативен директор на Leonard Paris, дизайнерът Георг Лукс пренася дамите далеч от ежедневието и ги потапя в бляскав свят на красота, съвършенство и чувственост. В колекцията елегантността се постига чрез лекота на движението, а въздействието й идва от формата на поразителни геометрични и флорални щампи. Тази разкош е изразен в колекцията чрез сребърно кожено палто, украсено със сиви и бели пера.  В колекцията се разпиляват деликатни копринени рокли, розово и златно леопардово кадифе, прегърнати от пелерина от тафта в абстрактен флорален мотив.

Според артистичния директор на Loewe, Джонатан Андерсън, няма нищо по-хубаво от палто, носено като рокля. В тази колекцията на модната къща обувките са представени като избухнала абстракция на мъжки обувки и са поставени в противоречие с облеклата. Обувките буквално представляват мокасина, закрепена към кожен чорап и са на платформа. Дизайнерът харесва момчешкия блясък, който обувките предават на моделите и това според него по някакъв начин градивно руши визията, или казано по друг начин, я разчупва. В колекцията присъстват и обувки с облечени в кожа катарами, които ни връщат далеч назад в историята от 17-ти век и 18-ти век. Катарамата е детайл, който по един или друг начин преминава през цялата колекция. Трансформирана е като ключов аксесоар, който служи за украса на моделите. Джонатан Андерсън открива в ярките цветове спасение за настроението и цялата колекция есен/зима 2021 искри от цветове и положителни вибрации.

Можете да се разходите през тазгодишната колекция на Loewe заедно с дизайнера Джонатан Андерсън като гледате видеото на този линк:  https://www.youtube.com/watch?v=HAC6B2l7JE4

Още едно видео, което ще ви накара да открехнете вратите на гардероба си, където сте скрили най-пищните си дрехи за излизане, е на модна къща GERMANIER, в което  виждаме изобилие от мъниста, пера и наложена иновативна технология за обработка на силикон. Колекцията е изработена изцяло от отпадъци, с което доказва, че рециклирането (upcycling) дава не просто нов живот на отпадъците, но че и този втори живот може да бъде извисен до изящен блясък. Спектакълът, който леко напомня на състезание по спортни танци, е изграден от нежни розови, сини, ментово зелени  цветове – https://www.youtube.com/watch?v=ADf4d8L0yZU

Лайфстайл

Лайфстайл

Лайфстайл

За международния празник на жените, 8-ми март, уикенда от Седмицата на модата в Париж започна с предложения в преобладаващо черно и цветова градация от бяло към светло розово и нюанси на зелено, в колекцията на ELIE SAAB за есен/зима 2021 г. “Тя се облича в истории, сложно изтъкани от увереност, сила и привлекателност. Всяко парче в гардероба й е разказ, огромна вселена от тръпка и вълнение там, където тя е винаги водещата героиня.”

ELIE SAAB есен-зима 2021/22 продължава да празнува силната женска мистика с разнообразна колекция prêt-à-porter, която излъчва сила в непрекъснат диалог между мекота и смелост, течение и структура, деликатност и дива природа. В колекцията жената си играе с прозрачност, закача се в дълги разрошени слоеве тюл и дантела, облича костюми от макраме. Понякога тя е повече от дискретна, потънала в големи палта с лазерно изрязани ресни, рее се в елегантни рокли с плисе с колан с монограма или прилепнали креп рокли с блестящи пайети. Жената е героиня, която разказва тайни истории. Нейните приказки са бродирани с метал, сребро и злато, които каскадират между флорални мотиви, вдъхновени от стила арт деко. Видимият цвят на варовик варира от мека коприна до бродирани флорални шарки. Наситено зелените пайети дават свежи слоеве и дълбочина на този забележителен външен вид. Розов ревер с пернати украшения очертава яките и ръкавите, подчертаващи женствени течащи форми.
ТЯ има въображение и ще ви държи на крака с внезапни сюжетни обрати, съчетание на високи до бедрата кожени ботуши и наметало с мъниста. Съчетават се костюм с пола с принт и риза с пищни ръкави от органза.

Дори най-трайните партньорства (както творчески, така и по лични) бяха изпитани през изминалата година. Как изглежда пост пандемичния свят според Вивиан Уестууд и Андреас Кронталер? Модната могъща двойка споделя, че пандемията е била източник на вдъхновение. „Обичах да бъда с Вивиан през тази отминала година, не можех да се сетя за нещо по-пълноценно“, казва Кронталер, който често публикува артистични визии на съпругата си, която изглежда е и негова муза в Instagram.

Лайфстайл

Лайфстайл

За колекцията си есента/зима 2021 г. модното дуо черпи вдъхновение от “My Fair Lady“. Колекцията предлага визии, с които прави връзка с близкото бъдеще. С мисъл и съзнание за производството, колекцията представя от уютно облекло, до екстравагантни корсажи, изработени от устойчиви тъкани като екологичен жакард и вискоза, сертифицирани от FSC (Forest Stewardship Council). Спасените стари материали удрят звънче, че е дошло времето за нов вид блясък. Екстравагантна златна рокля, например, се състои от останали отрязъци от френска дантела от ателието на дуета.

Във видеото на марката се появява самата Уестууд и ще я познаете по описанието, което тя сама дава за себе си – “Вещицата с дълга бяла коса”. Тази година тя представя своето послание и план за спасение на света. Според дизайнерката стъпките са много лесни. Тя апелира, “спрете продажбите на оръжие, спрете производството на оръжие, спрете войната! Действайте бързо, превключете към зелена енергия! Забавете темпото, опитайте да не използвате автомобил. Купувайте по-малко, избирайте добре, направете така, че купеното от вас да издържи дълго“. Колекцията се представя от Вивиан Уестууд, Андреас Кронталер, певицата Каролайн Полашек, хореографът и танцьор Малик Шарп

Можете да видите креативното видео на модна къща Vivienne Westwood тук https://www.youtube.com/watch?v=MbtozCC3yM4

Лайфстайл

Лайфстайл

Едно от най-чаканите представяния за този уикенд в Седмицата на модата в Париж е на Hermès. Модната къща е създадена през 1837. Независимата семейна компания Hermès се стреми да запази по-голямата част от производството си във Франция чрез своите 43 производствени представителства. Развитието на мрежата й достига внушителния си размер благодарение на 311 магазина в 45 държави. В групата работят над 15 600 души по целия свят, включително над 9700 души във Франция, сред които близо 5250 са занаятчии. Това е информация към 30 юни 2020 г. и все още цифрите за това как кризата Ковид-19 се е отразила на огромната компания не са представени публично за тазгодишната Седмица на модата в Париж. Неоспорим факт е обаче, че за Франция така нареченият shopping туризъм рязко секна.

В модното шоу на Hermès е представена колекция за дамски облекла есен/зима 2021, която ни успокоява след Vivienne Westwood с една много класическа концепция. Моделите са изчистени и подредени, елемент от ресни дава доза движение в някои от облеклата. Във видеото на модната къща се разхождат натурални нюанси на черното, бежово, кафяво, бяло. Кожата, разбираемо, е основният материал за реализация на колекцията.

Дефилето е поместено между два танца и онлайн референциите за мястото, където се развива действието са Ню Йорк, Шанхай и разбира се, Париж. Можете да видите видеото на Hermès, което спокойно наричам спектакъл с дължина от почти половина час, на този линк: https://www.youtube.com/watch?v=JRlwClEL2y4
Неделята също премина с доста натоварен график и дефилета имаха 12 модни къщи. Денят откри Jil Sander с колекция, възпяваща дамската смелост. С облеклата си за есен/зима 2021 марката ни разказва за липсата на страх да имаме индивидуалност чрез визията си, да вървим към свобода и промяна. Тази смелост се крие в разнообразните щампи в колекцията, в големите бижута, в големите чанти, ресните и разнообразието от форми, обеми и асиметрия. Кройките на якета и палта от вълна и кожа се появяват както в права линия, така и във форма на пясъчен часовник. Моделите се допълват от меки, разширени обеми и копринени рокли и ризи. Смели бижута, орнаментирани с естествени перли с различни размери и форми. И този сезон на мода остават рокли от дантела, вдъхновени от бельо, плетени бодита, съчетани с А-образни поли, обемни или вталени рокли. Всички те, носени  с еластични кожени ботуши от бокс, дамска чанта или две различни правоъгълни чантички.

Ефирната конструкция на роклите-ризи се развива в дълги и обширни плисирани поли. Марката предлага конструирани и оформени рокли от смесени тъкани, обединени в кръста с модна плетка. Противоположните полюси на щампите и шарките на колекцията също разкриват идеята за смелост. Те са флорални, геометрични, оптични. Виждаме плетени тъкани, които са опънати, за да се постигне триизмерен ефект.

Видеото може да видите тук: https://www.youtube.com/watch?v=oLP3qLtu1Kk&t=12s

Лайфстайл

Лайфстайл

Модна къща THOM BROWNE провокира въображението с една фантастична мечта. Брандът е широко признат с предизвикателството и модернизацията на днешната униформа, костюмът. Дрескодът е black tie, а дисциплината е представена от олимпийската шампионка по по ски алпийски дисциплини Линдзи Вон. Световната медалистка запознава зрителя с колекцията на THOM BROWNE за есен 2021. Там в бързината на скоростта виждаме мъжко облекло за жени, дамско облекло за мъже ...официално облекло в среща със спортно облекло, спортно облекло в среща с официално облекло …

Можете да видите ефектното видео на този линк: https://www.youtube.com/watch?v=QkJ9PykY8Q8

Лайфстайл

Лайфстайл

В колекцията присъстват рокля с копчета отзад, едно рамо и ревер, съчетана с oversized драперия в златно ламе; огромна рокля фрак с връзки и презрамки от раница в златно ламе...аксесоари, завършени в огледална златна кожа. В колекцията  присъстват бродерия и апликации. Дизайнерът танцува през кашмир, копринена тафта, мохер и дантела. Един от забелязващите се аксесоари е абстрактна чантичка във формата на куче. Цветовете са черно и бяло, а Линдзи Вон както обикновено е в злато!

Луксозната френста модна и парфюмна къща, която също е част от групата LVMH Givenchy закри уикенда със своето дефиле. В първата част на дефилето марката представя импресия за обувки, която напомня на митологични сатирски кози копита, преобладава черният цвят и кожите. Минаваме през пространство на мокро подземие. Малки чанти, големи бижута, чанти, носени като бижута и палта, които пресъздават образ на магически същества. Във втората част на дефилето се обръща огледало, в което черното става бяло, а подземието се издига в приказка.

В дефилето на  Givenchy жената е съблазнителна, митична, мистична. Модата на къщата за този сезон изглежда е уловила магията на природата точно там, където се слива с жената.
Видеото може да видите тук : https://youtu.be/6PTWXlVQqHo

В последните дни от Седмицата на модата в Париж представят колекциите си най-емблематичните модни къщи. По подиумите минават вечни марки като CHANEL, Dior, Lanvin, Louis Vuitton. Сутринта на 9-ти март започва с модното дефиле на любимата ми модна къща CHANEl и откривам, че видеото е снимано в един от най-често посещаваните от мен нощни клубове в Париж – Castel. Заведението е институция в квартал Saint-Germain-des-Prés в 6-ти район на Париж. Това е гастрономичен частен клуб-ресторант в, основан от Jean Castel през 1962 г., който тогава е бил наричан „крал на парижките нощи“. В момента, както всички останали заведения в Париж и това е затворено, но все пак можете да намерите адреса на този линк: https://goo.gl/maps/vexpBxxqHxfjx2P78

Можете да видите видеото на CHANEl на този линк: https://www.youtube.com/watch?v=yZIx2-gPTgg

Лайфстайл

Лайфстайл

В колекцията се разхождат контрасти на обеми, материали, дух. Дълго палто от туид с шарка тип рибена кост разкрива голи крака, обути в обемни черни ботуши от изкуствена кожа; черен туидов гащеризон, украсен с тънки перлени каишки и наслагване от дълги колиета. Бяло палто от изкуствена кожа, с двуцветни ботуши, ботуш със сребърен ток за танци. Ски комбинезоните в бял цвят са бродиран с червени и сини шарки,тънки презрамки, розов сатен, вериги, шифон, креп вървят ръка за ръка с модели, вдъхновени от зимния спортен гардероб. Пантофки тип балерина със сребърни пайети, миниатюри от кристал, носени на врата, черна мъжка риза с бяла яка и маншети с луксозен костюм в лурекс, килт от туид върху мрежест гащеризон, бродиран с прелитащи се конци. „Тази колекция е комбинация от две влияния: атмосферата на зимните спортове, която обичам, и идеята за готиния шик в Париж, от седемдесетте години до днес. " – Вирджини Виард.

С колекцията си за дамско облекло есен/зима 2021 г. модна къща Balmain отваря умовете и ни пренася в света на приключенията. Дизайните са ориентирани към отличителната красота, открита в униформите на ранните пилоти и астронавти, представени чрез парашутни рокли, ботуши с връзки, bomber якета и гащеризони.
Аксесоарите представляват значима част от тази колекция. Всъщност, точно както играят важна роля в реалните пътувания. Широка гама от нови предложения от модната къща се състои от огромни обеци, разнообразие от меки и структурирани ръчни багажи, които всъщност са чанти. Те са покрити с ослепителен набор от цветове и игра на тъкани. Типичният за марката отпечатък тип “лабиринт” е представен в колекцията. Основните цветове на дамските облекла за сезон есен/зима са камуфлажни или футуристично астронавтски, но също фантазията на пътешественика е погалена и от силно наситено розово, синьо, зелено, оранжево. Използвани са материали, които напомнят на алуминиево термично одеало за първа помощ, макраме, а асиметричните висящи поли на моделите са прихванати с масивни вериги. Връзките като елемент присъстват както при дрехите, така и при обувките.

Хумор и ирония върху MTV музикални клипове правят видеото на модна къща Lanvin повече от позитивно. За саундтрак е избрана песента на Гуен Стефани с участието на Eve, Rich Girl. Eve участва във видеото за Седмицата на модата в Париж като се връща съм рап солото си от оригинала на песента от 2004 г.. Послание за радост, игривост и остроумие, лукс и изисканост.
Видеото може да гледате тук: https://www.youtube.com/watch?v=e9p9Q1qhr0Y

Лайфстайл

Лайфстайл

Колекцията е облечена в блясък и създава приказно настроение. Връща ни към радостта от живота, елегантността и лекомислието на миналото, съчетани с визия за бъдещето, парфюмирана с оптимизъм. Вечерни тоалети за всеки ден. Тъканите са лъскави, тактилни и чувствени: сатен, тафта, коприна, креп, подсилени от блясъка на животинския принт от изкуствена кожа. Рокли и палта плуват по тялото, гърбовете са под деликатна пелерина. Претенциозна червена кожа е използвана за аксесоарите - ръкавици и обувки. Коланите с внушителни по размер и форми катарами.
Dior представя си есен/зима 2021-2022 за дамско облекло във Версайския дворец. Името й е 'Disturbing Beauty', а дефилето се вие в най-популярната част от двореца - Залата с огледалата. Приказните хореография и танци са потънали в мъглите на версайските градини. Следва приказка за доброто и злото, за спящата красавица, за злата вещица, за пробуждането на пролетта.

В колекцията са представени рокли, които се разкрояват в А-образна форма, рокли с дантелени якички, украсени с перли, ефирни шалове. Цветовете в колекцията са черно, бяло, тъмно червено, нюанси на зелено, а елементите са каре в червено и розово, геометрични, флорални, животински шарки. Из приказния дворец се носят  ефирни дълги рокли, които се разливат с дължините си по земята. В колекцията са представени структурирана геометрична чанта с животински принт, дантелена рокля с перлена остра яка, прави палта, сако като от ученическа униформа, разкроени панталони, големи диадеми. Марката е играла с прозрачни фусти, представени като поли. Роклята, с която магията на дефилето приключва се появявам когато часовникът бие в полунощ, за да изчезне. Тя е червена, дълга, с шлейф, ефирна, нежна и елегантна и говори за страст и любов чрез корсет във формата на червено, ефирно сърце.
Можете да гледате видеото на този линк: https://www.youtube.com/watch?v=j1gn8SoZOFA

Лайфстайл

Този невероятен сезон на Седмицата на модата в Париж за дамско облекло есен/зима 2021-2022 приключи с бляскавото дефиле на гвоздея на програмата Louis Vuitton. От 1854 г. насам луксозната марка поставя модата в контекста на културата, представяйки уникални дизайни по света, съчетавайки иновации със стил и качество. Днес модната къща продължава да следва духа на своя основател, който е изписал „изкуството на пътуването“ чрез багаж, чанти и аксесоари, които са колкото и елегантни и практични.
Можете да гледате дефилето на линк: https://www.youtube.com/watch?v=FVBIcPETT8I

Колекцията е представена в музей Лувъра и модата започва в първите секунди на видеото с гръм и трясък. Огромни и обемни якета с цветни принтове. В редовете на дефилето се носи усещане за лукс и елегантност. Цветовете са бледо розово, синьо, бяло. В силуета на роклите се повтаря правата кройка до средата на коляното, която избухва след това в разрошена фуста, която наднича отдолу. Същата тенденция настоява и при съчетанията между панталон и пуловер, където горната част покрива талията на панталона като понякога стига до средата на бедрото. Връхните дрехи също се носят в подобни дължини. Играта с дължините и формите продължава и при срещата на края на панталона и полата с ботушите, които са до коляното и са обемни. Колекцията е изключително удобна и в същото време градска. Принтовете върху дрехите изглежда допълват картините от залите на Лувъра.В ботушите от колекцията са докоснати с детайл от цвят, подчертан с черни кожени копчета. Елементи от колекцията скулптури, изложена в музея изглежда е послужила за вдъхновение на модна къща Louis Vuitton за създаването на принтовете на някои от моделите.

Седмицата на модата за дамски облекла есен/зима 2021 - 2022 г. ни поднесе красота, свежест и тенденции. Вдъхновението на дизайнерите разбираемо идваше от актуални теми като клаустрофобията и изолацията, еко фешън футуризъм, фюжън между половете, обръщане на погледа към природата и нашите корени.

Снимки:

1. – 2. Предложения на Marine Serre.
3. – 4. Предложения на Situatuionist.
5. – 7. Предложения на DVN.
8. – 9.  Предложения на NEHERA.
10. – 11. Предложения на Victori/Tomas.
12. – 13. Предложения на Gauchere.
14. – 15. Предложения на Boyarovskaya.
16. – 17. Предложения на Nina Ricci.
18. – 19. Предложения на Alexandrev Autier.
20. – 21. Предложения на Leonard Paris.
22. – 24. Предложения на Germanier.
25. – 26. Предложения на Eli Saab.
27. – 28. Предложения на Vivian Westwood.
29. – 30. Предложения на Jil Sander.
31. – 33. Предложения на Tom Brownie.
34. – 35. Предложения на Balmain.
36. – 37. Предложения на Lanvin.
Фото: Личен архив на Ирина Шуликова – кореспондент в Париж;




Прочетено: 1883 пъти                                             © Fashion Lifestyle Magazine, брой 111, Март 2021

 ОЩЕ ПУБЛИКАЦИИ:
   БРОЙ 110: Най-добрите СПА хотели на морето
   БРОЙ 109: РАДОСТИНА ИЛИЕВА: „ЛЮБОВТА КЪМ РАБОТАТА Е ТОВА, КОЕТО МИ ВДЪХВА СИЛА“
   БРОЙ 108: ТРАДИЦИОННИ КОСТЮМИ ОТ 14 ДЪРЖАВИ БЯХА ПРЕДСТАВЕНИ ПОД ПАТРОНАЖА НА Н. В. ЦАР СИМЕОН II И Н. В. ЦАРИЦА МАРГАРИТА
   БРОЙ 108: БАНКА ДСК ТРЪГВА НА ТУРНЕ С NATIONAL GEOGRAPHIC KIDS TOUR 2020
   БРОЙ 107: МОДНИТЕ ИЗКУШЕНИЯ НА МИЛЕНА ПЕТРОВА И WOLF WALLEY
   БРОЙ 107: ЙОАНА ДОЧЕВА СЪЗДАВА РОКЛИ – КАРТИНИ

Дрехи с отстъпка
Завивки с пух
Рокля с рисунка
 Българският портал за мода Личен сайт на Любомир Стойков Luxury Life
Другото Кино - сайтът за независимо кино сребърни бижута Capino





Мода - Рецепти - Домашни любимци - Свободно време - Лунна диета - Бални рокли - Дамски рокли - Nixita - Print on demand clothing