Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество Бизнес

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

от FLM
01.06.2015
Време за четене: 2 мин.
3336
A A
МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

* Със специалното участие на г-н ПАТРИС ДЬО ПЛАС (ПАРИЖ)

MEN’S FASHION CLUSTER („МЕНС ФЕШЪН КЛЪСТЕР”) организира международна конференция с фокус върху развитието на европейския моден бизнес и свързаните с него тенденции и перспективи. Тя се проведе на 26 май в хотел „Шератон”. По време на конференцията бяха засегнати въпроси и проблеми, свързани с модната индустрия и дизайн на национално и европейско равнище. В конференцията участваха гости и професионалисти от Франция, Белгия, Испания, Германия и Люксембург – убедителни представители на академичните, бизнес и дизайнерските среди в модата.

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

Модератор на конференцията беше проф. д.н. Любомир Стойков, председател на Академията за мода, който в самото начало изложи кратко експозе на тема: „Модата като изкуство и бизнес”, в което посочи конкретни примери за това как модата функционира като микс от изкуство и бизнес. Сред вдъхновяващите примери за успешната комбинация между модния талант на твореца и предприемчивостта на добрите мениджъри, той посочи: Кензо и българският предприемач Жак Пизанти; творческият директор Миуча Прада и нейният съпруг Патрицио Бертели – главен мениджър и финансов директор; Дона Каран и съпругът й – Стивън Уайс, както и самият Пиер Карден, завършил счетоводство.

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

Специален гост на конференцията беше г-н Патрис дьо Плас – президент на артистичния и педагогически комитет на Института по моден дизайн и моден мениджмънт Мод’Арт Интернационал (Mod’Art International) – Париж, който е работил дълги години за „Кристиан Диор” и LVMH и е съветник по външната търговия на Франция. Темата, по която той говори на конференцията беше „Парадоксът на лукса”. Г-н дьо Плас набеляза факторите на промяна в модния бизнес в съвременния свят: новите начини на общуване и интензивната незабавна комуникация, неограничените възможности да се пътува; новото поколение на 20-30 годишните, които искат да са уникални и категорично различни от предходното поколение; бързата мода с перфектна логистична система; новите големи пазари с огромен потенциал (Китай, Русия, Индия, Бразилия), които до преди 10-15 години не бяха на картата на големите модни марки; новите възможности за талантливите млади дизайнери от различни точки на света да бъдат забелязани и да се наложат. Г-н Патрис дьо Плас завърши изказването си с убеждението, че живеем във фантастичен свят на промени, в който е невъзможно да се запази концентрацията на модната индустрия и появата на нови модни столици на картата на модния бизнес е неизбежна.

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

Акцент в конференцията беше представянето на новата модна формула Made-to- оrder – система от нов тип за поръчки, производство и доставки на мъжки костюми, която беше презентирана от Деан Манев, директор на Men’s Fashion Cluster. Г-н Манев представи накратко и дейността на клъстера, който е създаден през 2013 г. с идеята да обедини бизнеса, дизайнерите, доставчиците – производители, институции, както и фирми с различни бизнес интереси от Европа в една обща цел. Целта е превръщането на Европа в лидер в модната индустрия в световен мащаб и възстановяване на европейски производства.

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

Сред темите, които бяха засегнати по време на конференцията са: „Предизвикателствата пред търговците в модата”, по която говори Владимир Вутов,  бранд мениджър на модните марки Ermenegildo Zegna и  Brunello Cucinelli, представени на българския пазар от компанията ЕМДИЕЛ. Г-н Вутов направи паралел между традиционната и интернет търговия в контекста на новите технологии и високите изисквания към продуктите и услугите. Той акцентира и върху липсата на подготвени търговски кадри, съобразени с нуждите на пазара.

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

Д-р Милка Александрова – Бучи, дизайнер, говори по темата за „Ролята на витрината в модния и рекламен бизнес”. Тя осветли функцията на витрината, като сегмент от модната индустрия, който създава търговския и културен облик на отделните държави и отбеляза, че: „Витрината е поливалентен фактор с изключително широка зона на влияние, както социален, така и културно естетически. Ето защо тя е превърната в рекламен възел, съчетаващ многостранните функции, с които модната индустрия си служи.”

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

По темата за модното образование в България говори проф. Майа Богданова, ръководител на катедра „Мода” в Национална художествена академия, преподавател в НХА от самото създаване на специалността през 1999 г. Като запозната с програмите на множество европейски университети, проф. Богданова акцентира върху все по-голямото универсализиране на обучението, особено след поставяне на общите условия за акредитациите им, наложени от европейските стандарти. Тя обърна внимание, че разликата е в идеята, върху която са стъпили програмите за обучение – формиране на по-тесни специалисти или изграждането на по-широк обхват от теоретични и практични познания.

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

Модният предприемач г-н Мартин Йорданов акцентира върху общата кауза за връщане на производствата в Европа и даде предложение как тя да бъде постигната. Той изрази съжалението си от факта, че преди 15 г. една фабрика е давала работа на 2000 човека, а сега там работят само 120 и тези работни места са някъде в Далечния изток. Той отбеляза, че бъдещето е в директния контакт между дизайнер и потребител. „Не можем да си направим прическа по интернет, не се заблуждавайте!”, сподели той в емоционалното си изказване и допълни, че за модата не трябва да се говори в бъдеще време, а в сегашно. Г-н Мартин Йорданов даде и красноречивия пример, че клиентът за всяка фирма е цар, а царят се облича индивидуално! И щом клиентът е цар, той трябва да бъде обличан индивидуално. Модният предприемач разкри и нови възможности за студентски стажове и практики, които ще позволят на талантливите бъдещи дизайнери да се изграждат като творци в конкурентна среда.

Конференцията приключи с презентация по темата:„Модата – комуникацията на успеха”, представена от Веселка Крачунова, бизнес дама, дизайнер и собстеник на модния бранд VHK Fashion. Тя изтъкна колко важно е значението на модата като комуникация и, че с нов широкоспектърен подход към създаването на мода в Европа могат да се осигурят най-важните аспекти от ежедневието им – добър външен вид, отлично настроение и самочувствие, комфорт и прекрасна комуникация!

Специални гости на международната конференция бяха студенти от Мод’Арт Интернационал – Париж, както и български дизайнери, представители на модния бизнес в България, журналисти и студенти, изучаващи мода в различни университети в страната.

МЕЖДУНАРОДНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕВРОПЕЙСКИЯТ МОДЕН БИЗНЕС: ТЕНДЕНЦИИ И ПЕРСПЕКТИВИ

Снимки:
1. Мартин Йорданов, Патрис дьо Плас, проф. д.н. Любомир Стойков и Деан Манев (от ляво на дясно)
2. Проф. д.н. Любомир Стойков, Патрис дьо Плас и Мартин Йорданов (от ляво на дясно)
3. Патрис дьо Плас и Мариана Хил – преводач
4. Проф. д.н. Любомир Стойков (до Деан Манев)
5. Деан Манев директор на Men’s Fashion Cluster
6. Владимир Вутов (до Мариана Хил),  бранд мениджър на модните марки Ermenegildo Zegna и  Brunello Cucinelli
7. Д-р Милка Александрова – Бучи, дизайнер (до Мариана Хил)
8. Проф. Майа Богданова, ръководител на катедра „Мода” в Национална художествена академия (до Мариана Хил)
9. Модният предприемач г-н Мартин Йорданов
10. Веселка Крачунова, бизнес дама, дизайнер и собстеник на модния бранд VHK Fashion (до Мариана Хил).
11. Патрис дьо Плас и проф. д.н. Любомир Стойков заедно със студентите от Мод’Арт Интернационал – Париж.
12. – 15. Присъстващи гости и медии на международната конференция.

Фото: © Хайлайф

Тагове: Брой 78

Вижте още

Бизнес

СТИЛЕН ЮБИЛЕЙ НА „ВИТОША ПАРК ХОТЕЛ“

ДВЕ ДЕСЕТИЛЕТИ „ВИТОША ПАРК ХОТЕЛ“: ПЪТЯТ КЪМ УСПЕХА
Бизнес

ДВЕ ДЕСЕТИЛЕТИ „ВИТОША ПАРК ХОТЕЛ“: ПЪТЯТ КЪМ УСПЕХА

ГОЛФ ИГРИЩЕ И СПА РАЙ: КАКВО ПРЕДЛАГА НОВИЯТ ХОТЕЛ „СВЕТА СОФИЯ“?
Бизнес

ГОЛФ ИГРИЩЕ И СПА РАЙ: КАКВО ПРЕДЛАГА НОВИЯТ ХОТЕЛ „СВЕТА СОФИЯ“?

ПРОФ. ЛЮБОМИР СТОЙКОВ –  ЧАСТ ОТ ЖУРИТО НА CAREER SHOW AWARDS 2024
Бизнес

ПРОФ. ЛЮБОМИР СТОЙКОВ –  ЧАСТ ОТ ЖУРИТО НА CAREER SHOW AWARDS 2024

Най-популярни

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Академията за мода определи новите си стипендианти

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Атрактивни колекции в ревю-спектакъла „БГ модна икона 2025“

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео