След години на слухове марката „Прада” най–накрая може да бъде пусната на фондовата борса. Компанията имаше опити за публично предлагане няколко пъти, но винаги беше изтегляна поради слабостта си на световните пазари. Стратегията от последните години за разширяване в световен мащаб, явно има резултати. Строгата политика и контролът на разходите довежда до значително нарастване на приходите и рентабилността, като засилва позицията на марката в ролята й на един от лидерите на пазарът на луксозни стоки.
Първата регистрация на „Прада” ще бъде в Хонг Конг още през тази пролет. Фирмата, чийто дял от 95 на сто е собственост на Миуча Прада и съпругът й Патрицио Бертели, се очаква да бъде пусната на стойност от 6 млрд. евро.
Снимка:
1. Модел на „Прада” – сезон пролет/лято 2011 година.