Fashion Lifestyle Magazine
Към читателя
Няма резултати
Виж всички резултати
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео
Fashion Lifestyle Magazine
Няма резултати
Виж всички резултати
Начало Общество Бизнес

ЗА ПЪРВИ ПЪТ В БЪЛГАРИЯ: TOC – “ТЕОРИЯ НА ОГРАНИЧЕНИЯТА” НА Д-Р ЕЛИ ГОЛДРАТ

от FLM
16.05.2016
Време за четене: 1 мин.
4060
A A
ЗА ПЪРВИ ПЪТ В БЪЛГАРИЯ: TOC – “ТЕОРИЯ НА ОГРАНИЧЕНИЯТА” НА Д-Р ЕЛИ ГОЛДРАТ
Сподели в FacebookСподели в XСподели по имейл

* Международна конференция на тема: „Рефреш на бизнеса без инвестиции”
8 – 9 юни 2016 г.

* Силвия Тодорова

На 13 май в Пресклуб БТА се състоя пресконференция по повод Международната конференция за бизнес стратегии – TOC (Theory of Constraints), която ще се проведе в България от 8 до 9 юни в хотел RIU PRAVETS. Предстоящата конференция разглежда един от най-ефективните методи за управление на организации в света – Теорията на ограниченията, създадена от д-р Ели Голдрат, международно признат лидер в разработването на нови бизнес мениджмънт теории и системи.

ЗА ПЪРВИ ПЪТ В БЪЛГАРИЯ: TOC – “ТЕОРИЯ НА ОГРАНИЧЕНИЯТА” НА Д-Р ЕЛИ ГОЛДРАТ

В пресконференцията участваха: Мартин Йорданов – бизнес консултант и предприемач, инициатор на предстоящата международна конференция и собственик на най-модерната фабрика за мъжки костюми в Европа – RICHMART, която прилага Теорията на ограниченията; Никола Стоянов – зам. изпълнителен директор на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия; Деан Манев – директор на Man`s Fashion Cluster и проф. д.н. Любомир Стойков – водещ на пресконференцията. По време на пресконференцията Мартин Йорданов и Деан Манев представиха предстоящата Международна конференция – TOC, дадоха основните насоки на Теорията на ограниченията и приведоха различни примери за нейното приложение. Никола Стоянов акцентира върху рекордния ръст на износа за България през 2015 г. – 7.2 % и върху факта, че много нови български компании започват активна дейност. Той подчерта важността на инвестицията в знания за бизнес успеха на малките и средни предприятия и подчерта, че Изпълнителната агенция подкрепя организирането на предстоящата конференция, от която много мениджъри могат да се възползват за постигането на по-добри резултати.

ЗА ПЪРВИ ПЪТ В БЪЛГАРИЯ: TOC – “ТЕОРИЯ НА ОГРАНИЧЕНИЯТА” НА Д-Р ЕЛИ ГОЛДРАТ

Теорията на ограниченията (ТОС) се използва в над 60 държави и се прилага повече от 20 години в образователните системи на 23 държави от цял свят. Популярната бизнес философия и система – TOC са внедрили в своите организации, някои от най-успешните световни компании: BOEING, MAZDA, BOSCH, P&G, LUFTHANSA, DELTA AIRLINES, HITACHI, PHILIPS, както и Японското правителство в сферата на обществените поръчки. Управленският метод TOC е свързан с начина на взимане на стратегически решения и позволява с най-малко ресурси, за най-кратко време да се постигат най-добри бизнес резултати чрез откриване на „тясното място” в организацията и управлението му по най-добрия начин. ТОС е приложима при вземане на стратегически решения в управлението на всички видове бизнес браншове като изключително ефикасно е приложението й в производството, управлението на проекти, търговия на едро (дистрибуторски мрежи, във вериги магазини с разнообразие от стоки) и продажби. ТОС се прилага също в сферите на държавната администрация, образованието, здравеопазването, военната промишленост, съдебната система, като се използва и за личностно развитие.

ЗА ПЪРВИ ПЪТ В БЪЛГАРИЯ: TOC – “ТЕОРИЯ НА ОГРАНИЧЕНИЯТА” НА Д-Р ЕЛИ ГОЛДРАТ

Теорията на ограниченията (TОС) , разказана като роман, е представена за първи път от израелския бизнес гуру д-р Ели Голдрат в неговата книга: „Целта: Процес на постоянно усъвършенстване”, която е една от най-продаваните книги по мениджмънт на всички времена и бестселър от момента на своето първо издаване през 1984 г. с над 6 милиона продадени копия! Основателят на философията по един нестандартен начин провокира компаниите да погледнат от друг ъгъл, по задълбочено от своите бизнес процеси и да разберат, че както заобикалящият ни свят се променя, така промяна трябва да има и в бизнес организацията. Но не всичко трябва да се промени. Голдрат отговаря на въпросите кое да се промени, как да се промени, кои са практическите решения за това и как да се преодолее съпротивата, за да може организацията да успее.

При „Форд” и неговата поточна линия основният ресурс е пространството и ограничаването му е ключово за по-добра ефективност. Другият велик мислител Таичи Оно („Тойота”) пък се фокусира върху управление на количеството и незавършеното производство чрез метода „Канбан”. Ели Голдрат стъпва на техните теории и се концентрира основно върху управление на времето – как да се намали цикълът на производство, за да се увеличи печалбата с минимални ресурси. Пример за успешното прилагане на Теорията на ограниченията е MAZDA. През 2009 г. компанията има сериозни икономически трудности. Прилагайки TОС, тя променя технологията на организация и производство, и от 4 намалява на 2 години времето за производство на един модел от чертежа до магазина. В България компанията за мъжка мода RICHMART прилага Теорията на ограниченията и съкращава от 6 месеца на 2 седмици пътя на дрехата от идеята на дизайнера до магазина.

ЗА ПЪРВИ ПЪТ В БЪЛГАРИЯ: TOC – “ТЕОРИЯ НА ОГРАНИЧЕНИЯТА” НА Д-Р ЕЛИ ГОЛДРАТ

В основата на TОС са заложени четири стълба за постигането на растеж, стабилност и хармония в организацията: Присъща простота (всяко нещо само по себе си е просто); Всеки конфликт може да бъде разрешен (не приемайте конфликта за даденост); Хората са добри (винаги има win-win решение); Всяка ситуация може да бъде значително подобрена (никога не казвай „аз знам”). TОС предизвиква мениджърите да мислят по различен начин за това как да постигнат целта си, като управляват тесните места между организацията и целта на фирмата. Това става чрез техника DBR (Барабан – Буфер – Въже), като веднъж откритото тясно място се третира така, че всички ресурси участват за справянето с него. Теорията на ограниченията използва и редица други мисловни инструменти, които превръщат пречките в план за действие към непрекъснато подобрение. Резултатите от прилагането на Теорията на ограниченията включват: увеличена печалба, подобрен срок на доставка, увеличени финансови показатели (Net Profit, ROT, Cash Flow), съкратено време на изпълнение, съкращаване на производствения цикъл, намаляване на количеството на запасите.

TOCICO е международната сертифицираща организация, която популяризира Теорията на ограниченията по света и обединява хора, споделящи страст за холистично мислене печеля-печелиш и визия, че това ще стане основният начин за мениджмънт на организациите. На международните конференции, които TOCICO организира всяка година на различен континент, присъстват около 500 души – собственици и топ мениджъри на световноизвестни компании от повече от 50 страни. В Европа за първи път Международната конференция TOC се провежда във Франкфурт през 2013 г. и на нея присъстват над 400 представители на бизнеса от 60 държави. Предстоящата Международна бизнес конференция в България на тема „Рефреш на бизнеса без инвестиции” ще засегне темите: Как да създадем уникална оферта?; Управление на проекти; Управление на доставките и материални запаси; Управление на промяната, кое точно трябва да се промени и как да се промени; Управление на конфликти в организацията. Лектори на конференцията ще бъдат сертифицирани TOC консултанти и академици от САЩ и Европа с дългогодишен практически опит в прилагане на Теорията на ограниченията в световни компании.

ЗА ПЪРВИ ПЪТ В БЪЛГАРИЯ: TOC – “ТЕОРИЯ НА ОГРАНИЧЕНИЯТА” НА Д-Р ЕЛИ ГОЛДРАТ

По време на пресконференцията Мартин Йорданов представи и нов вид тимбилдинг на основата на българските неравноделни тактове – фолкнетика. Проектът е разработен според теорията на ограниченията и се прилага в RICHMART, като е допринесъл за 30% повишаване на производителността. Мартин Йорданов подчерта потенциала на българските народни танци като съвременен метод за справяне с редица проблеми на работещите хора (приложена е презентация за Фолкнетиката). Той даде пример с Индия, където е избран министър на Йогата. Древната система се популяризира целенасочено, включително се работи за внедряването й в много компании по света като средство за справяне със стреса. Българските народни танци с уникалните за света неравноделни тактове са едно уникално предложение според Теорията на ограниченията, което има потенциал да се разгърне като бизнес стратегия. На финала на пресконференцията Никола Стоянов сподели, че в Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия подготвят включването на фолкнетиката като тимбилдинг за администацията. А Мартин Йорданов обяви тазгодишната кампания за световен флашмоб с български народни танци на 24 май. През 2015 г. над 100 известни личности се включиха в кампанията, като записаха видеоклип с посланието: „АЗ ХАРЕСВАМ БЪЛГАРСКИТЕ ТАНЦИ!” и повечето от тях танцуваха в клипа. В кампанията се включиха и много хора, живеещи в България, и в чужбина и така подкрепиха идеята – България да стане разпознаваема пред света именно с богатството на неравноделните тактове в българския фолклор.

Снимки:
1. Участниците в пресконференцията
2. Проф. д.н. Любомир Стойков и Мартин Йорданов
3. Мартин Йорданов
4. Никола Стоянов
5. Деан Манев
Фото: © Божидар Марков/ От игла до конец

Тагове: Брой 83

Вижте още

Бизнес

СТИЛЕН ЮБИЛЕЙ НА „ВИТОША ПАРК ХОТЕЛ“

ДВЕ ДЕСЕТИЛЕТИ „ВИТОША ПАРК ХОТЕЛ“: ПЪТЯТ КЪМ УСПЕХА
Бизнес

ДВЕ ДЕСЕТИЛЕТИ „ВИТОША ПАРК ХОТЕЛ“: ПЪТЯТ КЪМ УСПЕХА

ГОЛФ ИГРИЩЕ И СПА РАЙ: КАКВО ПРЕДЛАГА НОВИЯТ ХОТЕЛ „СВЕТА СОФИЯ“?
Бизнес

ГОЛФ ИГРИЩЕ И СПА РАЙ: КАКВО ПРЕДЛАГА НОВИЯТ ХОТЕЛ „СВЕТА СОФИЯ“?

ПРОФ. ЛЮБОМИР СТОЙКОВ –  ЧАСТ ОТ ЖУРИТО НА CAREER SHOW AWARDS 2024
Бизнес

ПРОФ. ЛЮБОМИР СТОЙКОВ –  ЧАСТ ОТ ЖУРИТО НА CAREER SHOW AWARDS 2024

Най-популярни

Академията за мода определи новите си стипендианти

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Фурор на церемонията БГ модна икона 2025

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Ева Лонгория се възхити на Елена Кристиано в Кан

Подобно на компютърните фенове и волните субкултури, които цитират думите на Маршал Маклуън “Информацията иска да е свободна”, ние развяваме с достойнство нашето електронно знаме с девиза “Дайте на модата свободата, която й се полага!”.

Полезни връзки

  • За нас
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки

За контакти

editor@fashion-lifestyle.net

+359 88 227 33 47

Последвайте ни

Facebook

ISSN 1314-8915 Copyright © 2007-2025 Ot igla do konetz Ltd. & Fashion.bg Ltd. All Rights Reserved

Fashion Lifestyle Magazine
Управление на съгласие

За да предоставим най-доброто изживяване, ние използваме технологии като бисквитки за съхраняване и/или достъп до информация за устройството. Съгласието с тези технологии ще ни позволи да обработваме данни, като например поведение при сърфиране или уникални идентификатори на този сайт. Несъгласието или оттеглянето на съгласието може да повлияе неблагоприятно на определени характеристики и функции.

Функционални Винаги активен
Техническото съхранение или достъп е строго необходимо за легитимната цел да се даде възможност за използване на конкретна услуга, изрично заявена от абоната или потребителя, или за единствената цел да се извърши предаване на комуникация през електронна съобщителна мрежа.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Статистика
Техническото съхранение или достъп, който се използва изключително за статистически цели. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Маркетинг
Техническото съхранение или достъп са необходими за създаване на потребителски профили за изпращане на реклами или за проследяване на потребителя в уебсайт или в няколко уебсайта за подобни маркетингови цели.
Управление на опциите Manage services Manage {vendor_count} vendors Прочетете повече за тези цели
Преглед на предпочитанията
{title} {title} {title}
Няма резултати
Виж всички резултати
Към читателя
  • Мода
    • Новини
    • Тенденции
    • Дизайнери
    • Текстил
    • Аксесоари
  • Лайфстайл
    • Здраве
    • Тяло
    • Семейство
    • Прически
    • Свободно време
  • Култура
    • Медии
    • Интервю
    • Успех
    • Субкултури
    • Фотография
    • Фотомодели
  • Общество
    • История
    • Скандали
    • Бизнес
    • Нова генерация
  • Календар
  • Видео