Испания е популярна с богатите си традиции в областта на кожените аксесоари и изделия. Дълги години именно испансаката кожена индустрия произвежда обувките с марки като “Ланвен” и “Ив Сен Лоран”. Забелязва се обаче, че тези топ-брандове се опитват да увеличат своите дялове от продажбите именно на испанския пазар, като същевременно не спират да разширяват своя дял на международния пазар.
1. – 3. Предложенията на Михара от най-новата й колекция.
Фото: iht.com
“Испания е втора в Европейския съюз след Италия и 10-та в света по производство и търговия на стоки от обувния сектор”, заявава Иманол Мартинез, който е търговския директор на Испанската федерация на дизайнерите на обувки. “До днес нашата държава произвеждаше обувки за другите”, продължава той. Повече от 70 % от продукцията в бранша през 2006 година се реализира в износ. Иманол Мартинез обяснява този феномен така: “До скоро в Испания нямаше пазар за толкова напредничави продукти”.
Днес пред испанската промишленост стоят нови предизвикателства, тъй като фирмите в тази страна нямат достатъчно капитал, за да работят съвместно със силни рекламни или ПР-агенции и така да са конкуренти на силния медиен образ “Произведено в Италия”. “Затова ние се фокусираме върху дизайна и изпълнението“, добавя Мартинез. Доказателство за уникалния и креативен дизайн на производителите на обувки са предложенията на един от най-успешните испански дизайнери Чи Михара. Тя е бразилка от японски произход и на 9-годишна възраст се мести да живее в Испания със семейството си.
“Това, което прави испанските обувки толкова специални е, че те са с актуален дизайн и високо качество. Цените им не са толкова високи, колкото в Италия, но изпълнението е също толкова добро”, пояснява самата Михара.